Toon posts:

[Beveiligd draadloos Netwerk] Mee doen/kijken

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op school hebben wij voor een paar leraren een 11mbps Draadloos netwerk op school. Leerlingen met een laptop kunnen hier echter niet op inloggen doordat er een netwerksleutel vereist is.
Ik weet via een winkel dat het idd mogelijk is om toch mee tekunnen internetten of te kijken welke pakketten er verzonden worden (iets dat leerlingen graag weten willen) via bepaalde software maar ik weet alleen niet welke software dat is en waar het te downloaden.

DIt hebben wij al geprobeerd.
Wij verbinden met de router waarna hij vraagt om een netwerksleutel als wij hier iets willekeurigs invoeren gaat hij het 'netwerk adres verkrijgen' en dan geeft ie de melding dat het 'beperkte of geen verbindings mogelijkheden' heeft.

Ik hoop dat iemand dat wee,
alvast bedankt

Groetjes G-kire:)

Verwijderd

het netwerk is niet voor niets beveiligd. Dus jammer en niet vragen of wij het voor je kunnen kraken maar via trial and error zelf op zoek

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kortom: je probeert het netwerk van je school te hacken. Foei!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• w!mz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dat netwerk is niet voor niets beveiligd, er dan toch van gebruik willen maken en zelfs bekijken welke pakketten ze versturen lijkt mij een beetje illegaal ... Kan je trouwens niet gewoon netjes aan je leraren vragen of je mag deelnemen aan het netwerk?

http://gathering.tweakers.net

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:06
Je weet dat het in strijdt is met de policy van GoT om dit soort dingen hier te vragen. Wat je namelijk probeert is in te breken in een netwerk :) Maar om je vraag toch gedeeltelijk te beantwoorden: Het is idd mogelijk om uit de pakketjes die draadloos verzonden worden de netwerkkey te vinden

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het netwerk is juist beveiligd tegen (mis)gebruikers als jou. Mag ik vragen of niemand de vraag wil beantwoorden? Info verlenen over het kraken van encryptie / hacken van systemen mag niet op GoT en zal waarschijnlijk worden bestraft.

offtopic:
Groeten doen we hier niet op GoT Tweakers groeten elkaar zowiezo al

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 20-01-2005 15:44 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
w!mz schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:42:
Dat netwerk is niet voor niets beveiligd, er dan toch van gebruik willen maken en zelfs bekijken welke pakketten ze versturen lijkt mij een beetje illegaal ... Kan je trouwens niet gewoon netjes aan je leraren vragen of je mag deelnemen aan het netwerk?
Hmzzz ja hebben we natuurlijk al geprobeerd :)
maar wij hebben zo'n fantastische systeembeheerder die zo kundig is dat ie dat niet voor ons wil (lees kan) instellen omdat dat teveel gedoe is (3 laptops op hele school daar neit van)

Ik had niet gedacht dat dit zoveel commotie hier zou veroorzaken want het enige dat we willen is internetten niks inbreken of wat dan ook.

Groetjes G-kire:)

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
internetten is niet mogenlijk zonder verkeer af te tappen en dan de netwerkkey te hacken en dat is verboden!!!!!!

het is dus niet mogenlijk om dit op een legale manier te doen!
behalve dan net zo lang zeuren tot je toestemming hebt :)

[ Voor 36% gewijzigd door cold op 20-01-2005 15:59 ]

2x MT v3 | EMS v147.6 VNS v117 BMS v112 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | Fonske MarstekVenusV3-modbus-TCP-IP

• w!mz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
MAW, je systeembeheerder wil gewoon niets instellen ;-) want zo'n key kan ie gewoon ff voor je opschrijven, en dan kan jij m zelf wel invoeren in je PC'tje. Ik denk dat je legaal dus geen enkele kans maakt in dat netwerk te komen ...

http://gathering.tweakers.net

Verwijderd

Ga dat lekker zelf regelen :w
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.