Wireless netwerk met 1 ap+1 ap/gw. Huidige setup niet werken

Pagina: 1
Acties:

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het volgende is happening. In mijn huis van twee verdiepingen komt de PTT lijn binnen op de onderste verdieping (meterkast). Deze heb ik dus aangewezen als internetstartpunt. Mijn server hangt daar ook.
Een linkys 54g dient als switch/gateway. Maar helaas gaat het draadloze signaal niet door de betonnen vloer richting de bovenste etage. Enkel de onderste verdieping is dus van wifi voorzien.

Een CAT5e kabel gaat naar een switch op de 2e etage voor m’n computerkamer.
Ik had nog een compex accesspoint/gateway ergens liggen. Deze wou ik aansluiten op de switch, hopende dat deze dan voor het draadloos verkeer op de 2e etage kan verzorgen.

Er is echter geen daadloos verkeer mogelijk op de 2e. Een IP krijg ik niet op mijn laptop van de linksys. Stel ik de compex als dhcp voor een hoeveelheid van de range *.*.*.100-105, krijg ik wel een ip, maar pingen naar de linksys op *.*.*.1 lukt niet.

Nou wil ik dus een andere linksys of een ander normaal merk AP kopen. Echter, zal ik nu wel of geen gateway/ap nemen, aangezien deze vaak nog goedkoper zijn dan een simpele AP? Of neem ik weer het risico dat het netwerk nog steeds niet werkt?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• w!mz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
linksys verkoopt naar mijn weten ook zgn versterkers van signalen, deze hoeft niet aangesloten te worden met een kabel, alleen in het bereik van je router moet hij hangen. maw zoals iets vannems router/meterkast > versterker/trapgat > PCroom

> check http://www.linksys.com/pr...duct.asp?prid=629&scid=38

[ Voor 15% gewijzigd door w!mz op 20-01-2005 15:47 ]

http://gathering.tweakers.net

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Je kan gewoon een AP/router kopen. Maar ja, die heb je zelfs al, dus gewoon die gebruiken. Je moet dan wel dat ding iets omconfigureren: DHCP server uitzetten, dat ding een vast IP geven (is wel zo makkelijk ivm configgen) binnen je IP range die de router beneden gebruikt.

Tenslotte plug je de switch gewoon in een van de 4 lanpoortjes, en klaar. Je gebruik 'm dan gewoon als los accespoint.

Als je 'm op een WAN poort aansluit dan wil het niet echt, hij moet dan routeren tussen 192.168.1.x en 192.168.1.x (wan en lan ip ranges zijn vaak gelijk dan)

• kmf
  • Niet online
DJSmiley schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:18:
Je kan gewoon een AP/router kopen. Maar ja, die heb je zelfs al, dus gewoon die gebruiken. Je moet dan wel dat ding iets omconfigureren: DHCP server uitzetten, dat ding een vast IP geven (is wel zo makkelijk ivm configgen) binnen je IP range die de router beneden gebruikt.

Tenslotte plug je de switch gewoon in een van de 4 lanpoortjes, en klaar. Je gebruik 'm dan gewoon als los accespoint.

Als je 'm op een WAN poort aansluit dan wil het niet echt, hij moet dan routeren tussen 192.168.1.x en 192.168.1.x (wan en lan ip ranges zijn vaak gelijk dan)
Helaas dat had ik al geprobeerd.. Mijn laptop krijgt toch geen IP van de router beneden... Daarom heb ik die compex maar als stom ding gebrandmerkt en ben op zoek naar een andere.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• kmf
  • Niet online
w!mz schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:44:
linksys verkoopt naar mijn weten ook zgn versterkers van signalen, deze hoeft niet aangesloten te worden met een kabel, alleen in het bereik van je router moet hij hangen. maw zoals iets vannems router/meterkast > versterker/trapgat > PCroom

> check http://www.linksys.com/pr...duct.asp?prid=629&scid=38
Hmm.. volgens mij is dat ding in nederland niet te koop. Maar ik denk dat een versterker niet echt handig is. Een repeater kan nog wel wat beter zijn. Maar ik denk dat een nieuwe AP/router ongeveer even duur zal zijn en dan heb ik in de toekomst toch wat meer aan :)

Verwijderd

athlonkmf schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:26:
[...]

Hmm.. volgens mij is dat ding in nederland niet te koop. Maar ik denk dat een versterker niet echt handig is. Een repeater kan nog wel wat beter zijn. Maar ik denk dat een nieuwe AP/router ongeveer even duur zal zijn en dan heb ik in de toekomst toch wat meer aan :)
dit ding is niet te koop? check dixons.nl dan maar us........ het is wel degelijk te koop :P
Pagina: 1