Toon posts:

[XP] Setup begint telkens opnieuw met 200gb harde schijf*

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een nieuwe 200gb Western Digital Caviar 7200rpm harde schijf gekocht.
Ik had een 20gb Maxtor 5400rpm.

Dus ik haal die 20gb eruit, doe die 200gb erin, ik zette de jumper op Master, ik dacht dat dat moest. Doe de win xp prof cd erin (niet origineel btw) booten, setup begint, ik formateer 'em die 200gb (eigenlijk totdat je SP 2 erop zet kan ie maar max. 131gb aan, dat weet ik nu) partitie van 131gb maakt ie dan aan, dan gaat ie voorbereiden met setup, dat doet ie, maar dan gaat ie rebooten (wat hoort), en dan begint alles weer van vooraf aan, ipv dat ie na de reboot verder gaat met setup, dus hij gaat dan niet verder met het echte installeren van windows xp.

dus ik zet de jumper op 2CS ofzo, lukt ook niet, dan weer op Master, en zo een paar keer gewisseld, maar niks lukt. ook de originele versie van win home lukt niet. Het hele proces begint gewoon weer van vooraf aan ik snap er niets van... na een tijdje reboot ie zelfs zonder dat het scherm aan gaat en dan gaat de hele pc na een paar seconden ook zomaar weer uit...

dus nu heb ik m'n 20gb er weer in gedaan, kan iemand me vertellen wat ik moet doen
ik had ook geprobeerd me BIOS te updaten, (had netjes de nieuwste BIOS van deze site gehaald en op floppy gezet) maar toen ik wilde beginnen met updaten van de BIOS ging ie weer zomaar uit....ik snap er niks van....want soms krijg ik nog een scherm van te voren voordat ie opstart met detecting primary slave en sec. slave en me cd-rom en dvd drives die ziet ie wel, alleen bij prim.slave staat er dan none (press F4 to skip) maar dat scherm heb ik maar een paar x gezien

Kent iemand een oplossing voor dit probleem ? of heeft iemand hetzelfde probleem?
pls help

me pc:
- ASUS P4B-533 Intel 845 E
- P4 2.4Ghz
- 512 DDR RAM
- Geforce 5200 fx 256mb
- Western Digital 200gb, 7200rpm
- me oude hd: Maxtor 20gb, 5400rpm
- LG brander
- ASUS DVD speler

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

al geprobeerd met kleinere partitie?

had ditzelfde was de cd brak.. kan natuurlijk ook

Verwijderd

Topicstarter
hoe maak ik een kleinere partitie aan ? ik heb echt weinig verstand van harde schijven, ik kan de rest wel zelf in elkaar fixen, alleen hd kan ik niet zo goed :-P

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:59
misschien is je xp cd brak..

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:36
betreft het hier een legale of een illigale windows CD? verkeerd gelezen, je hebt ook met de originele van home geprobeerd.

Gebruik je de juiste flatcables?

[ Voor 51% gewijzigd door YscO op 20-01-2005 15:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik had het eerst geprobeerd met een illegale win xp pro cd,
daarna met een win xp home officiele cd

beide hebben hetzelfde resultaat

Verwijderd

Topicstarter
flatcables ?? ik ken die termen niet hoor, ik heb gewoon datzelfde kabeltje (ide kabel toch heet dat) dat in die 20gb zat in die 200gb gestopt en ook zo'n rode,geel,oranje,zwart kabeltje die iets kleiner is met een wit uiteinde die in je hd gaat

• sirono
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:32:
hoe maak ik een kleinere partitie aan ? ik heb echt weinig verstand van harde schijven, ik kan de rest wel zelf in elkaar fixen, alleen hd kan ik niet zo goed :-P
als je boot van cd, krijg je op een gegeven moment zo'n keuze menu met 3 opties.
instaleren/fixen met prompt, of auto fix ofzo...

daar doe je enter om xp te instaleren.
f8 geloof ik om verklaring te bevestigen..

en dan krijg je zo'n scherm over partities.
beneden zie je een lijstje met welke disken er in je pc zitten, in jou geval waarschijnlijk 1
als het goed is dus geen parties op dat moment, zo ja. dan ga je erop staan.

klik je op d, volg verder instructies tot je terug bent bij dat lijstje. goed lezen!!!

dan ga je op de disk staan, en druk je op 'c'
hij vraagt hoe groot je de partietie wilt maken. dan toets je 20000 (20 000 dus) in, 19, nog wat gig is zat voor een winxp instal. kun je al je progjes op c zetten.
'enter'
dan doe je een stap naar onderen, naar de nog lege ruimte op de disk, druk weer op 'c' maar verander nu niks aan de grote, je d schijf wordt nu om en nabij 190 gig groot...

ga weer op de c schijf staan en klik op enter.

hij zou nu moeten beginnen met instaleren...

edit: hij vraagt daarna trouwens eerst hoe je hem wilt formateren, kun je gewoon ntfs (snel) doen...

[ Voor 6% gewijzigd door sirono op 20-01-2005 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
bah, hij gaat nu telkens weer meteen uit als ik em wil opstarten
ik druk op de aanknop, hij gaat aan, beel gaat pas met een vertraging van 30seconden aan, dan krijg ik BIOS menu met de melding dat de vorige keer de pc bleef hangen omdat je cpu snelheid niet juist was ofzo, system hung because of improper cpu speed. dan doe ik exit gaat ie verder en dan nog voordat ie weer begint met setup gaat de hele pc gewoon uit, stroom eraf...heel raar

Verwijderd

Maak je partitie eens active, dan werkt de boel. Dat kan met Fdisk of partion magic bijvoorbeeld. Een win98 bootdisk kun je vinden op www.bootdisk.com.

Hij kan anders geen partitie vinden om van te booten. Mogelijk moet je ook fixmbr gebruiken bij de XP recovery console.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 16:51 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
kleine titelfix.

zou je ook zelf wat meer inzet willen tonen door bijvoorbeeld de termen die je niet kent op te zoeken met bijvoorbeeld Google? Dat je niet alles weer kan ik begrijpen. Niet iedereen weet alle termen uit z'n hoofd. De meeste dingen zijn echter wel makkelijk te vinden. Op GoT verwachten we dat stukje eigen inzet wel van je ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ik weet nu waarom me pc steeds uitgaat nog voordat ie kan opstarten.
ik heb snel op de delete toets gedrukt tijdens boot en dan in de BIOS bij HARDWARE MONITOR, daar staat bij CPU temperatuur in het rood : 82.5 graden celcius/175 Fahrenheit.
veel te heet dus...
normaal staat ie op 29 graden of zoiets dacht ik, nooit hoger dan 49 dat weet ik wel
maar waarom weet ik niet
kan iemand me hiermee ook nog eens helpen ?? de CPU cooler die rechtstreeks op de CPU zit draait wel, die ene koeler aan de achterkant, maakte een paar dagen geleden nog geluid (stof misschien) maar nu niet meer, maar hij draait nog wel. voorderest doet alles het normaal, dus waarom is mijn CPU 82 graden ?? Kennelijk zit er iets van beveiliging op dat ding dat ie bij oververhitting automatisch uit gaat....

maar kan iemand me helpen ??
moet ik een nieuwe moederbord kopen? cpu fan of kast ? of cpu zelf? ik denk dat dit de reden ook is waarom ik niet verder kom in setup met mijn 200gb hd, hij gaat gewoon uit voordat ie kan beginnen met setup...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit kan je allemaal in PMG FAQ uitgebreid vinden. Doe eerst even zelf wat moeite :)

In Registratievoorwaarden en faq staat uitgebreid wat we verwachten hier :)

[ Voor 12% gewijzigd door sanfranjake op 20-01-2005 17:19 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.