Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Samsung SGH-D500 topic (deel 3)

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views sinds 30-01-2008

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://piranha.f2o.org/D500/header.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/articles/2004/image/sgrs/pic23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://piranha.f2o.org/D500/spacer.gif

Vorige delen:
De Samsung SGH-D500 (met bluetooth)
Het Samsung SGH-D500 topic

Dit is al het derde topic na de release van de D500. Het is de bussines-telefoon van Samsung, de eerste die gebruik maakt van Bluetooth en in onze contreien op de markt komt.
Ik heb de D500 zelf niet in bezit (ik weet zelfs niet of die al gereleased is in België), dus als er iets verkeerds staat, gelieve dat dan te melden.

Als je vind dat deze startpost iets mist (m.a.w. je weet iets nuttigs dat hier bij kan), mail me dan ! (hardtekindustries@xs4all.nl)
Bij voorbaat dank.

Afmetingen : 93.5 x 45.7 x 23.5 mm
Gewicht : 99 g
LCD Spec (grootte/Kleur) : TFT-Display 176 x 220 Pixels / 262,144 colors

Browser : WAP 2.0
Spelletjes : Forgotten Warrior, Freekick, Arch Angel
Java : MIDP 2.0
Polyfone beltonen : 64Poly / MP3
Batterij : Type : Li-ion

Platform
  • Triband (GSM 900 + 1800 + 1900 MHz)
Camera
  • 1,3 megapixels (1280 x 1024)
  • Flitslamp
  • Fullscreen camerazoeker
  • Digitale zoom
  • Foto-effekten en kaders
  • Multi-opname (tot 15 opnamen)
  • Timerfunctie
Camcorder
  • Video opnemen (tot 60 min.)
  • Video afspelen
MP3-speler en ringtones
  • MP3-speler (MP3/AAC)
  • 64-polyfone en MP3 ringtones
  • Inclusief 45 ringtones
Berichten en gegevensoverdracht
  • MMS, EMS, SMS (met voorspellende T9-stand)
  • Videoberichten (H.263 / MPEG4, QCIF)
  • GPRS klasse 10 (2 upload, 4 download)
  • WAP 2.0
  • E-mail client (POP3, IMAP4, SMTP)
  • Bluetooth
  • SyncML
  • USB
  • Infrarood
Beheer persoonlijke informatie
  • Kalender/agenda
  • Organizer
  • Klok / Wereldtijd
  • Alarm (eenmalig/dagelijks/wekelijks)
  • Valuta omrekenen
  • Calculator
  • Notitieblok
  • Stopwatch
  • Timer
Oproepfuncties / beheer
  • Telefoonlijst (max 1000 contacten)
  • Nummerweergave
  • Oproepen doorschakelen/blokkeren/in de wacht zetten/wisselgesprek
  • Multyparty (telefonisch vergaderen)
  • Luidspreker voor handsfree telefoneren
  • Uitgaande/gemiste/ontvangen oproepen
  • Gespreksduur en -kosten
Geheugen
  • 128 MB totaal geheugen / 96 MB beschikbaar voor de gebruiker
  • 4 MB voor Java™
  • 400 agenda-items 50 notities
  • 200 SMS berichten
Review
  • Apparaat & afmetingen

De Samsung D500 is een triband camerafoon. Het gewicht bedraagt 85 gram. De afmetingen van het toestel zijn 86 mm x 46 mm x 24 mm.
  • Batterij

De benodigde stroom wordt geleverd door een Li-Ion accu. Hiermee is het mogelijk om (onder ideale omstandigheden) 210 minuten achter elkaar te bellen. De standbytijd bedraagt onder deze omstandigheden 220 uur.
  • Communicatiefuncties

Met de D500 kan zowel op het GSM 900, GSM 1800 als GSM 1900 MHz netwerk gebeld worden. Hierdoor is de Samsung in vrijwel elk land te gebruiken. In Nederland is het toestel te gebruiken bij alle operators (T-Mobile, Orange, KPN, Telfort en Vodafone). Deze Samsung is verder GPRS compatible, waardoor er met aanzienlijke snelheid mobiel geinternet kan worden. Met de D500 kunnen zowel tekst (SMS) als multimedia (EMS / of MMS) berichtjes verstuurd en ontvangen worden. Daarnaast heeft de D500 een WAP browser. Dankzij de POP3 email ondersteuning kan je ook gewoon je eigen POP3 emails lezen.
  • Processor & Geheugen

Welke processor de Samsung D500 gebruikt is onbekend. De D500 heeft 80 MB intern geheugen. Dit geheugen is niet verder uit te breiden. Verder heeft deze Samsung infrarood ondersteuning. Daarnaast is de D500 voorzien van Bluetooth, voor makkelijke en snelle draadloze communicatie.
  • Geluid, scherm & bediening

Met het geluid van de beltonen zit het bij de D500 wel goed. Bij een binnenkomend gesprek zorgen de polyfone ringtones namelijk voor meerstemmig geluid. Overigens hoef je geen beltonen te gebruiken. De trilfunctie biedt je namelijk de mogelijkheid om op een rustige manier gewaarschuwd te worden voor een binnenkomend gesprek. Met de D500 kan je MP3 muziekbestanden afspelen. De geluidskwaliteit van deze bestanden is vergelijkbaar met CD-kwaliteit. De ingebouwde ID3 tag ondersteuning zorgt ervoor dat je ook uitgebreide song informatie op je scherm ziet. De D500 heeft daarnaast een VoiceRecord functie. Hiermee kan je zelf geluiden opnemen. De Samsung D500 is uitgerust met een 18 bit TFT scherm (262144 gradaties). Dit scherm heeft een resolutie van 176 x 220 pixels. De backlight zorgt ervoor dat het scherm beter leesbaar is in bijvoorbeeld felle zon. De bediening van het toestel vindt plaats op het toestel zelf.
  • Ingebouwde camera

Dankzij de geïntegreerde camera kan je met de Samsung D500 ook foto's maken. De maximale resolutie van de foto's bedraagt 1280 x 1024 pixels. De CCD-chip kan in totaal 1.3 miljoen pixels onderscheiden. De D500 heeft geen optische zoomfunctie.
  • Besturingssysteem & software

De Samsung D500 heeft een door Samsung zelf ontwikkeld besturingssysteem. Het firmware van de Samsung D500 is niet upgradable. Dit betekent dat het niet mogelijk is om nieuwe besturingssoftware op het toestel te laden. De functionaliteit van het toestel is uit te breiden door JAVA applicaties - zoals games of instant messengers - op de Samsung te installeren.

Officiële plaatjes:

Klik op de thumbnails om ze te vergroten.
Afbeeldingslocatie: http://piranha.f2o.org/D500/t2.jpg Afbeeldingslocatie: http://piranha.f2o.org/D500/t4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://piranha.f2o.org/D500/t1.jpg Afbeeldingslocatie: http://piranha.f2o.org/D500/t3.jpg

Afbeeldingen gemaakt met de 1,3 Megapixel camera:
Op Nieuwemobiel.nl
Op Mobile-review.com
Op het forum van Mobile-review.com

• AVI bestanden omzetten naar .mp4/.3gp bestanden, zodat je ze op je telefoon kan bekijken:
    Surf hiervoor naar http://www.mpegable.com/show/mpegablex4.html . Een uitgebreide tutorial over hoe dit programma werkt, vind je hier: http://www.k-700.com/tutorials/t5.php
  • Batterij verbruik
    Gaat je batterij veel te snel leeg? maak je geen zorgen! dit zogenaamde Li-Ion batterij gaat naar mate je oplaad langer mee. (na zo'n 10x opladen moet er al merkbaar verschil in de duur van je batterij zitten.

Officiële links
Samsung Product Pagina
Samsung Handleiding en Sofware (Easy Studio 2.0) Pagina

Reviews
Nederlandstalige review van Marverick
Mobile-review: Camera
Mobile-review: Deel 1
Mobile-review: Deel 2
Mobile-review: Deel 3
Nederlandstalige review van Portablegear

Pricewatch
Tweakers.net
Pricewatch.info

[ Voor 4% gewijzigd door Imperium op 20-01-2005 16:24 ]

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-11 16:36

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

zeer duidelijk en overzichtelijke topicstart weer :)

Computer Specs

Verwijderd

GandalfTheGrey schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:19:
zeer duidelijk en overzichtelijke topicstart weer :)
hij lijkt wel een btje op de vorige :X :X

Verwijderd

Weet iemand een shop waar je de zilveren d500 gratis (of bijna) icm een hi 25 abo (2jr) kan krijgen??

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik zou de startpost wel ff goed bijwerken :)

Er staat bijvoorbeeld nog "dit is het tweede topic" enz.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• MpDay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-10 16:03
Ik zit te twijfelen tussen een datakabel of een BT dongle...
Mijn vraag is als volgt:
Wat kan je met een datakabel WEL, wat je met een bluetooth dongle NIET kan.
1 ding was mij al duidelijk: firmware uploaden kan niet met een BT dongle, maar wel met een datakabel.
Dan is nog de vraag (volgens mij voor iedereen hier): welke datakabel werkt met de D500? Sommigen hebben het over de pcb093lbe, maar niemand weet zeker of die wel werkt.

Het enige wat ik wil is eigenlijk wat java games erop zetten, en mp3 ringtones uploaden enzo, kan dat allemaal via een BT dongle? Die Samsung software van de samsung website, die kan daar gewoon mee overweg?

tnx.

Weet niet of het te vertrouwen is, maar hier kwam ik een datakabal tegen die zou moeten werken...speurders.nl

[ Voor 13% gewijzigd door MpDay op 20-01-2005 16:21 ]

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 14-11 19:11

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb nog niemand gezien die een datakabel aan de gang kreeg.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 14-11 19:11

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:26:
Wie kan mij helpen??
Ik wil graag bestanden van mijn computer naar mijn Samnsung D500 versturen en andersom via bluetooth. Ik heb al geprobeerd allerlei drivers te downloaden, maar ik krijg het allemaal niet aan de praat.
Ik krijg wel een bluetooth icoontje op mijn computer maar dat blijft blauw met rood en m'n telefoon geeft de hele tijd aan dat hij niets kan vinden.
Ik heb al op verschillende sites gekeken naar de uitleg van mensen, maar het lukt me niet, ik snap er allemaal niets van.
Kan iemand mij de stappen vertellen die ik moet nemen (doe maar in 'lekentaal' dan weet ik zeker dat ik het snap :) ).En wat heb je dan allemaal precies nodig om dit mogelijk te maken.
Alvast bedankt!!
Welke BT adapter? Welke software versies heb je al geprobeerd? Welke versie van Windows (ik neem aan geen Linux oid ;) ) ??
Etc.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

mooi overzicht, en redelijk up to date pagina met abonnementen i.c.m D500

http://www.gsm-shop.nl/index.php?page=03b&pID=262

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11 10:48
DJkim schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:08:
Mooie startpost _/-\o_ simpel maar heel mooie.

Ik zit ook nog te denken om D500 te gaan halen... alleen zit ik echt te twijfelen. Over maand of 2 brengt Samsung nog aantal telefoons met camer en SD/MMC slot... dat vind ik veel handiger dan zo'n fixed geheugen.. maar aan andere kant 96 mb is voor normale mens meer dan genoeg.
Kan iemand mij daar meer over vertellen? Welke bron oid?

(quote komt uit Topic 1 van D500)

[ Voor 6% gewijzigd door TutanRamon op 20-01-2005 17:22 ]

We see things as we are, not as they are

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 09:07
tvp

• InsjaHH
  • Laatst online: 03-11 12:56
TutanRamon schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 17:22:
Kan iemand mij daar meer over vertellen? Welke bron oid?

(quote komt uit Topic 1 van D500)
Als het goed is zo uit m'n hoofd gezegd, heb ik ook zoiets gelezen. Neem even een kijkje bij Mobile-review.com (link zie TS post). Zaken zoals EDGE, nieuwe (betere?) camera, meer geheugen etc. Allemaal nog speculaties natuurlijk. Of zo'n model snel op de markt komt is een tweede vraag, dus als de D500 je aantrekt (en je misschien toevallig je abonnement kan verlengen), zou ik 'm gewoon nemen :).

Verder moet je even een kijkje nemen in 't topic van 13 nieuwe modellen van Samsung.

Misschien handig om een linkje te plaatsen van Verkooppunten en 13 nieuwe modellen in de TS?

Website, Flickr, FB, Twitter

Verwijderd

quote:
xboxronin schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:01:
Weet iemand toevallig een een webshop waar ze de zilveren d500 op voorraad hebben??

www.gsmtrack.nl

Verwijderd

Bizar groot onderwerp in ieder geval :D

• ChrisW
  • Niet online
Ik heb gister bij Orange een zwarte D500 (er waren alleen zwarte binnengekomen) gehaald, en die is gewoon origineel, dus geen orange-troep erop :)

...tvp.... ;)

Verwijderd

Is hier al iemand die het met de dongle die je bij HI kreeg bestanden van je phone naar je pc te zetten?? en zo ja hoe?? Graag stap voor stap :$.
Ik kan wel overzetten van pc naar telefoon, maar dan gewoon met dat windows bluetooth, iemand die kan helpen?? Als je weet hoe je bestanden kan overzetten met die windows meuk is mayb ook wel goed, maar volgens mij lukt dat bij mij niet?:S

• TutanRamon
  • Laatst online: 14-11 10:48
InsjaHH schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:39:
[...]

Als het goed is zo uit m'n hoofd gezegd, heb ik ook zoiets gelezen. Neem even een kijkje bij Mobile-review.com (link zie TS post). Zaken zoals EDGE, nieuwe (betere?) camera, meer geheugen etc. Allemaal nog speculaties natuurlijk. Of zo'n model snel op de markt komt is een tweede vraag, dus als de D500 je aantrekt (en je misschien toevallig je abonnement kan verlengen), zou ik 'm gewoon nemen :).

Verder moet je even een kijkje nemen in 't topic van 13 nieuwe modellen van Samsung.

Misschien handig om een linkje te plaatsen van Verkooppunten en 13 nieuwe modellen in de TS?
OK, toppie, dat zal ik even doen. Thnx

We see things as we are, not as they are

• Imperium
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:20:
Is hier al iemand die het met de dongle die je bij HI kreeg bestanden van je phone naar je pc te zetten?? en zo ja hoe?? Graag stap voor stap :$.
Ik kan wel overzetten van pc naar telefoon, maar dan gewoon met dat windows bluetooth, iemand die kan helpen?? Als je weet hoe je bestanden kan overzetten met die windows meuk is mayb ook wel goed, maar volgens mij lukt dat bij mij niet?:S
probeer COM4 is.. dat werkte bij mij.. ik kan nu naar pc en van pc :) als je er nog niej achter bent voeg me maar ff toe op msn, dan kan ik van ons gesprek ook meteen een FAQ maken. (love.and.desire@gmail.com = msn)

• Ook
  • Laatst online: 27-10 22:08

Ook

Yes I can!

Ik heb m'n D500 nu ook een paar daagjes binnen en bevalt prima zover! Ook bluetooth doet eigenlijk alles zoals het zou moeten (incl syncen met Outlook 2003's calendar :)).

Aangezien ik nogal veel problemen lees over BT gebruik, wil ik nogmaals onderstaande essentiële tip voor Windows XP-SP2 gebruikers van bluetooth stickies benadrukken; SP2 gebruikt namelijk zeer hardnekkig de eigen Microsoft drivers (aangezien het grootste deel van die OEM BT drivers niet WHQL gecertificeerd zijn):
In the Service Pack 2, Microsoft included a generic Bluetooth driver, naturally being WHQL-certified. The usual Bluetooth drivers however are not WHQL-certified, so Windows XP continues using the generic driver. This interferes with the OEM Bluetooth software resulting in errors. To force Windows XP to use the supplied drivers, perform the following steps:

• Don't plug in the Bluetooth device yet.

• If you have any Bluetooth software apart from the included Windows drivers installed, deinstall them and reboot.

• Install the Bluetooth software that came with your BT stick.

• When the setup has finished, plug in your Bluetooth device and let Windows install the driver (there should be two Bluetooth icons in the system tray; one blue-white: this is the Windows driver - and one blue-red: this is your OEM driver which is deactivated).

• Now go to the Device Manager, right click on the "Generic Bluetooth Radio" and select "Update driver". Don't let Windows XP connect to the Internet, then select "Choose software from a list or specified location". In the next window, select "Don't search, but select the driver to install".

• In the next window, activate "Show compatible hardware" (if it isn't activated already) and select your manufacturer's driver instead of the "Generic Bluetooth Radio" driver. Click next until the new driver is installed. Now the OEM system tray icon should be blue-white as well, activated and ready to use.
Afbeeldingslocatie: http://selfhelp.motioncomputing.com/images/device1.jpg
Voorbeeldje van hoe het er niet uit hoort zien. Na de driver update houd je 1 BT device over!

Op deze Microsoft site staat ook nog een andere workaround (met files renamen), maar bovenstaande vind ik zelf netter.

Wees consequent, maar niet altijd

• dajuan
  • Laatst online: 02-12-2024
Kan je via die datacable wel je firmware updaten, wat dus niet kan via bluetooth?

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

geen enkele BT module heeft whql certified drivers. En HET bekende bt probleem met SP2 heb je niet met de MSI pc2pc stick. sowieso is die stick niet als bt radio in je apparaatbeheer en nog NOOIT gehad dat er 2 drivers tegelijkertijd waren geladen. en ook geen 2 icoontjes in mn systray van BT.

wel andere 'problemen' met de msi stick, maar dat terzijde

Verwijderd

naar aanleiding van DIgiman in Deel2 , waarom mag je hier eigenlijk op dit forum geen codes enz posten?

in de regels van dit forum staat
"Het geven en vragen van informatie over unlocken wordt op het forum niet toegestaan. Voor het unlocken van je telefoon kan je bij de provider terecht die de simlock heeft ingesteld. Na een jaar (of na het einde van de contractsperiode) zal deze in principe kostenloos verwijderd worden, bínnen deze periode wordt hier meestal een vergoeding voor gevraagd."

Het is helemaal niet illigaal hoor, je simlock te verwijderen. Die telefoon gaat buiten je abonnement om.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Juan schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 21:03:
Kan je via die datacable wel je firmware updaten, wat dus niet kan via bluetooth?
uhmzz dit wil ik ook wel even weten eigenlijk! ik vind ook dat in de ts alle asseswares gpost mogen worden en welke dongels bijv wel en niet goed met de d500 werken! ook mogen er wel meer tip in van mij aub!! :Y) verder een mooie ts _/-\o_
op naar deel 4! :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:23:
[...]

hij lijkt wel een btje op de vorige :X :X
Dat vind ik ook ja! En daar ben ik helemaal niet blij mee :( aangezien Imperium zonder toestemming mijn hele layout gewoon ript en dan nog doet alsof hij het zelf gemaakt heeft door er hier en daar wat aan toe te voegen! Een schande is het, ik voel me bestolen :( ... doe je dan eens moeite ...

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:30:
[...]

Dat vind ik ook ja! En daar ben ik helemaal niet blij mee :( aangezien Imperium zonder toestemming mijn hele layout gewoon ript en dan nog doet alsof hij het zelf gemaakt heeft door er hier en daar wat aan toe te voegen! Een schande is het, ik voel me bestolen :( ... doe je dan eens moeite ...
hmzz mee eens! vind ik niet echt netjes nee!! ik vind dat je een mooie ts hebt gemaakt en je mag t dan ook melden aan op als je wil! is niet echt netjes imperium... :(

Verwijderd

Vorige delen: Deel 2 staat er ook niet bij,
voor die codes etc moet je gewoon niet in dit forum zijn, punt. zijn ZAT forums waar ze ALLES uitleggen,
en nog iets: datakabel is tot nu toe nog een SPROOKJE, zeker kwa firmware upgraden, want dat maakt samsung niet voor z'n klanten, firmware is alleen bij hun stekkie in rijswijk verkrijgbaar.
Neem lekker bluetooth

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-11 14:05

bosaap22

Doing things I'm good at.

Heeft er iemand ervaring met de BT dongle van "wavebuddy" ??
Ik kan alleen dingen naar mijn GSM verzenden en dus niet andersom. (XP SP2)

Ik kan dus geen driverupdate doen namelijk... Hij vindt dan alleen die microsoft troep.

Verwijderd

[...]

Voor iemand die in het vorige topic vooral vragen stelde die bij de Hi Klantenservice thuishoren vind ik het idd knap brutaal om andermans werk zonder credits te rippen :(

En nog slordig ook ..... :+

Tijd voor een HijackThis GOT Edition 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 00:26 ]

• DiSiLLUSiON
  • Laatst online: 02-10 09:07
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:39:
Vorige delen: Deel 2 staat er ook niet bij,
voor die codes etc moet je gewoon niet in dit forum zijn, punt. zijn ZAT forums waar ze ALLES uitleggen,
en nog iets: datakabel is tot nu toe nog een SPROOKJE, zeker kwa firmware upgraden, want dat maakt samsung niet voor z'n klanten, firmware is alleen bij hun stekkie in rijswijk verkrijgbaar.
Neem lekker bluetooth
Firmware is op dubieuze manieren wel te verkrijgen, en is (voor zover ik weet) ook via een serial bluetooth verbinding te flashen met Samsung Downloader.

Verwijderd

DiSiLLUSiON schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:26:
[...]
Firmware is op dubieuze manieren wel te verkrijgen, en is (voor zover ik weet) ook via een serial bluetooth verbinding te flashen met Samsung Downloader.
Mijn vermoeden word door jou bevestigd _/-\o_

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:06

Korakal

Up up up!

[...]

ik had in ieder geval even overleg verwacht ja, niet echt netjes gehandeld door de huidige topicstarter

ik gooi deze dicht, open jij dan zsm een nieuwe? tot die tijd is het oude deel nog even open
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.