Beste mensen,
Eigenlijk heb ik nooit problemen met het netwerk maar nu toch even wel
Door de herinstallatie van de pc met Windows 98 2de editie lukt het me niet meer om met deze pc in het lokale netwerk op te nemen.
Situatie:
Een Edimax Router 6004+
2 PC's met Windows XP, deze pc's kunnen elkaar wel zien en bestanden kunnen gedeeld worden En er is gewoon internet.
De 3de PC heeft wel gewoon internet maar is niet te zien op het netwerk. Als ik op het pictogrammetje druk van Netwerkomgeving krijg ik daarna dat pictogrammetje van volledig netwerk te zien. Daarna krijg ik de boodschap "Kan het netwerk niet doorzoeken".
Ik heb al veel lopen kloten met de netwerkinstellingen, Maar het wil niet echt lukken. Hieronder ff de netwerkonderdelen die zijn geinstalleerd:
- Client voor Microsoft netwerken
- 32 Bit PCI Fast Ethernet Adapter
- Externe-toegangsadapter
- IPX/SPX compatibel protocol - 32 Bit PCI Fast Ethernet Adapter
- IPX/SPX compatibel protocol - Externe-toegangsadapter
- TCP/IP compatibel protocol - 32 Bit PCI Fast Ethernet Adapter
- TCP/IP compatibel protocol - Externe-toegangsadapter
- Bestands en printerdeling voor Microsoft netwerken.
Bij - TCP/IP compatibel protocol - Externe-toegangsadapter staan de instellingen.
Bij IP adres: 192.168.168.252, dit lijkt goed omdat internet ook werkt en de andere pc's de ip's 192.168.168.253 en 192.168.168.254.hebben.
Bij subnetmasker 255.255.255.0, dus lijkt ook goed.
Komt het misschien om er teveel protocollen geinstalleerd zijn en dat daarom net lokale netwerk met deze pc niet werkt? De Werkgroep is ook gewoon goed aangeven lijkt het.
Wie weet wat ik misschien ben vergeten en hoe ik het lokale netwerk kan laten werken met Windows 98?
Eigenlijk heb ik nooit problemen met het netwerk maar nu toch even wel
Situatie:
Een Edimax Router 6004+
2 PC's met Windows XP, deze pc's kunnen elkaar wel zien en bestanden kunnen gedeeld worden En er is gewoon internet.
De 3de PC heeft wel gewoon internet maar is niet te zien op het netwerk. Als ik op het pictogrammetje druk van Netwerkomgeving krijg ik daarna dat pictogrammetje van volledig netwerk te zien. Daarna krijg ik de boodschap "Kan het netwerk niet doorzoeken".
Ik heb al veel lopen kloten met de netwerkinstellingen, Maar het wil niet echt lukken. Hieronder ff de netwerkonderdelen die zijn geinstalleerd:
- Client voor Microsoft netwerken
- 32 Bit PCI Fast Ethernet Adapter
- Externe-toegangsadapter
- IPX/SPX compatibel protocol - 32 Bit PCI Fast Ethernet Adapter
- IPX/SPX compatibel protocol - Externe-toegangsadapter
- TCP/IP compatibel protocol - 32 Bit PCI Fast Ethernet Adapter
- TCP/IP compatibel protocol - Externe-toegangsadapter
- Bestands en printerdeling voor Microsoft netwerken.
Bij - TCP/IP compatibel protocol - Externe-toegangsadapter staan de instellingen.
Bij IP adres: 192.168.168.252, dit lijkt goed omdat internet ook werkt en de andere pc's de ip's 192.168.168.253 en 192.168.168.254.hebben.
Bij subnetmasker 255.255.255.0, dus lijkt ook goed.
Komt het misschien om er teveel protocollen geinstalleerd zijn en dat daarom net lokale netwerk met deze pc niet werkt? De Werkgroep is ook gewoon goed aangeven lijkt het.
Wie weet wat ik misschien ben vergeten en hoe ik het lokale netwerk kan laten werken met Windows 98?