Toon posts:

Mail: to-address naar from-address?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een domeinnaam en gebruik (als ik mijn e-mail adres moet geven) altijd de naam van degene die het vraagt. E.g. Als KPN een nieuwsbrief stuurt over ADSL gebruiken ze het e-mail adres

kpn@mijndomein.nl ( waarbij mijndomein dus de naam van mijn domein is)

Voordeel van deze aanpak is evident: als een bedrijf je mail adres verkoopt of je laat spammen weet je wie er schuldig is en kun je het e-mail adres zelfs uitschakelen. Tot nu toe werkt dit bijzonder goed voor mij. :9

In werkelijkheid gaat de mail naar de account unrouted@mijndomein.nl. Echter, wanneer ik in Apple Mail die mail beantwoord (Reply) dan gebruikt mail een van mijn accounts in plaats van de virtuele account kpn@mijndomein.nl, zodat daarmee mijn werkelijke e-mail adres prijsgegeven is. :(

Is er een manier om te zorgen dat bij een Reply het FROM veld wordt overgenomen van het TO veld uit de mail waarop je antwoordt, ongeacht de accounts die gedefinieerd zijn in Apple Mail?

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:48
Tja... Ik weet wel dat je het From veld handmatig kan selecteren uit het pull-down menu vlak boven het tekst veld... En als je dat een keertje hebt gedaan doet ie het als het goed is daarna automagisch...

Zo heb ik het in elk geval wel voor elkaar...
Krijg een mailtje binnen in box A, geadresseerd aan A, terwijl X mijn normale e-mail adres is. De eerste keert dat ik reply zet ik de From handmatig op A en elke keer daarna dat ik reageer op een mailtje uit die reeks/thread zet Mail.app de From automatisch goed.

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Alhoewel ik geen oplossing weet vermoed ik dat dit bij alle mail clients het geval zal zijn, maar ik kan het mis hebben.
Maar het is wel een steengoed idee, van die mailadressen!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-02 08:49
cailin_coilleach schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:18:
Tja... Ik weet wel dat je het From veld handmatig kan selecteren uit het pull-down menu vlak boven het tekst veld... En als je dat een keertje hebt gedaan doet ie het als het goed is daarna automagisch...
Eh? Waar zie je dat pull-down menu? Misschien ben ik blind maar ik kan wel een reply-to veld kiezen maar het from-address kan ik niet aanpassen, zo lijkt het. Ik gebruik overigens dezelfde constructie als de topicstarter.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je kunt in je accountgegevens, in het veld E-mailadres meerdere adressen opgeven, gescheiden door komma's. Als je dus in dat veld "unrouted@mijndomein.nl, kpn@mijndomein.nl" zet en je replied op een bericht wat naar kpn@mijndomein.nl wordt gestuurd, dan wordt het FROM veld automatisch kpn@mijndomein.nl

Dit is een oplossing voor je probleem, alleen jammer genoeg niet onafhankelijk van de accounts. Misschien kun je 'ns wat met Applescript proberen?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-02 08:49
Ah! Hulde! Weer wat opgestoken en erg handig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens moeten proberen. Apple script zeg je. Welnu.. ik ben informaticus.. dus tja, misschien maar eens aan het hacken slaan. :O Oh nee! Eerst correctheid bewijzen. :+

Ik zou me trouwens wel wat verwonderen over het gedrag dat je beschrijft: Apple mail kiest het from adres (uit de lijst bij de account) dat past bij het to adres van de mail waarop je antwoordt. Klinkt goed. Klinkt slim. (Klinkt Apple?)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 01:10 ]

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:48
Oeps... Die pull-down menu krijg je alleen als je meerdere POP/IMAP accounts hebt... Dan kun je _die_ kiezen als From... Foutje :) Dat is dus hetgeen wat ik net beschreef...

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1