[WinXP]Explorer.exe crashed bij rechtermuisklik op .exe file

Pagina: 1
Acties:

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:44

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Om te beginnen, ik weet dat hier al een boel topics over te vinden zijn via de search. Ik heb deze ook allemaal doorgelezen en de oplossingen geprobeerd, maar dat heeft niet kunnen helpen.

Probleem:
Als ik met de rechtermuisknop op een exe file (of een snelkoppeling daarnaar) klik sluit explorer.exe zichzelf af en start zich meteen weer op (zonder een foutmelding te geven).

Alle topics die ik via de search kon vinden wijzen op een probleem met het context menu.
Ik heb toen een programma gedownload waarmee je het context menu aan kan passen en heb toen alle 3rd party opties uitgeschakeld, dit had geen resultaat.

Toen las ik dat Spysweeper de oorzaak kon zijn. Deze is geinstalleerd door Hitman Pro, en ongeveer sindsdien heb ik dit probleem. Maar, ik had al eerder via dat gedownloade programma alle context-menu enties van 3rd party programmas uitgezet, inclusief die van Spysweeper. Voor de zekerheid heb ik Hitmanpro (en dus spysweeper) maar compleet geuninstalled.

Maar nog steeds heb ik dit probleem :(
Ik dacht echt dat het weg zou zijn toen ik Spysweeper uninstallede, maar dat is dus niet zo.
Ik heb nog in mijn register gekeken of Spysweeper nog entries achtergelaten heeft mbt het contextmenu, maar ook hier is geen sprake van.

Voordat ik Hitman pro verwijderd heb, heb ik nog een complete virus/spy/adware search gedaan die niks opleverde

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door WoutF op 20-01-2005 15:01 ]

Verwijderd

Download even ShellExView. Kijk of er misschien een verkeerde link naar een dll of programma is.