Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Pcima Wlan kaart] Bereik vergroten?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Beetje vage topictitel, maar weet het niet ff goed te omschrijven.

De situatie hier; beneden (in de werkkamer) staat een belkin router, en op zolder heb ik gewoon prima bereik met m`n belkin 54g pci card (standaard antenne). Mijn laptop met een sitecom wlan card (enigste die met een TI cardbus adapter werkt :X ) heeft vrijwel veel moeite met het krijgen van een signaal.

Ik heb ook google/got gezocht naar een mod ofsow, enkel gaan hier de topics voor een aansluiting die meestal op de pci versies zitten, en laat ik net nu een pcima hebben...

Heeft iemand enig idee ofsow?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Als er een externe antenne aansluiting op zit moet je die eens proberen te gebruiken

Anders op 11mbit mode zetten, helpt ook iets

Verder is er niks aan te doen, probeer eens zo'n long range PCMCIA kaartje aan te schaffen, die hebben wel een mooi bereik :)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Kan dat niet :P?

Gewoon het kaartje openmaken en de interne antenne (zit zelfs vaak met een stekkertje) losmaken en er een grotere aanhangen.

Naar 11mbit mode schakelen heeft geen zin, doen die dingen zelf ook al als de ontvangst slechter word.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
SA007 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:58:
Kan dat niet :P?

Gewoon het kaartje openmaken en de interne antenne (zit zelfs vaak met een stekkertje) losmaken en er een grotere aanhangen.

Naar 11mbit mode schakelen heeft geen zin, doen die dingen zelf ook al als de ontvangst slechter word.
Kzie zo niet 123 om die kaart open te slopen, ik snap er vrij weinig van, vroeger was er een site, maar die was geloof ik enkel voor een pcima card met zo`n connector.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 00:11

M14

Modbreak:Weg. Hetgeen je wil is illegaal en ook nog dik offtopic.

[ Voor 82% gewijzigd door BalusC op 20-01-2005 21:24 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
M14 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:48:
Modbreak:Weg. Hetgeen je wil is illegaal en ook nog dik offtopic.
Vreemd waarom zou je het bereik niet mogen vergroten van je wlan kaartjes. zolang je je maar aan de standaart mhz houd. Het is pas illegaal als je, zoals een vriend van mij, een bakkie bouwt die wanneer je de transmitterknop inhield de hele straat geen tv meer had.
Zou het vreemd vinden als je een externe antenne plaatst op zo'n kaartje, je met illegale praktijken zou bezig zijn.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Blackstealth schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:21:
[...]

Vreemd waarom zou je het bereik niet mogen vergroten van je wlan kaartjes. zolang je je maar aan de standaart mhz houd. Het is pas illegaal als je, zoals een vriend van mij, een bakkie bouwt die wanneer je de transmitterknop inhield de hele straat geen tv meer had.
Zou het vreemd vinden als je een externe antenne plaatst op zo'n kaartje, je met illegale praktijken zou bezig zijn.
Nee, volgens mij stond er iets anders, was niet de oplossing voor TS, meer een manier om alsnog internet te krijgen ;) Maar goed, dat is idd niet topic-relevant.

Ik zou idd dat ding losslopen en een externe antenne erop zetten. Een simpel 7 dbi antennetje kost misschien 15 eur ofzo, en als je een beetje handig bent met soldeerbout dan kun je die er wel aanmonteren

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-08 21:43
kan je niet gewoon een signaal verterker halen?
verkopen wij bij mij op me stage ook die dingen werken prima

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Verwijderd

Het modificeren van een kaart zodat er een externe antenne op past is ook niet illegaal (daar ging het nl. niet om, en dat is alles wat ik daarover zeg - beleidsdiscussies horen niet in gebruikerstopics en zijn offtopic).
Ik raad Meneer aard dan ook aan om gewoon die antenne eraf te halen, daar een stukje coax op te zetten en aan die coax een connector voor zijn externe antenne. Op die manier zit je niet met het probleem dat je moet freubelen om de connector passend te krijgen direct op de kaart.
kan je niet gewoon een signaal verterker halen?
Niet als je daarmee de telecommunicatiewet overtreed ;)
Daarnaast is goede plaatsing van de antenne altijd beter als knoeien met je signaal om het alsnog werkend te krijgen met een belabberde antenne.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 13:43 ]

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:40:
Het modificeren van een kaart zodat er een externe antenne op past is ook niet illegaal (daar ging het nl. niet om, en dat is alles wat ik daarover zeg - beleidsdiscussies horen niet in gebruikerstopics en zijn offtopic).
Ik raad Meneer aard dan ook aan om gewoon die antenne eraf te halen, daar een stukje coax op te zetten en aan die coax een connector voor zijn externe antenne. Op die manier zit je niet met het probleem dat je moet freubelen om de connector passend te krijgen direct op de kaart.

[...]
Niet als je daarmee de telecommunicatiewet overtreed ;)
Daarnaast is goede plaatsing van de antenne altijd beter als knoeien met je signaal om het alsnog werkend te krijgen met een belabberde antenne.
Euss het betreft hier een wlan kaart zonder connector aansluiting voor een antenne, tis gewoon een deel wat uit het pcima gedeelte steekt van de laptop, en daar neem ik aan dat daar de antenne in zit.

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
Ik vind het eigenlijk wel een interessant topic want ik heb zo'n cheapass router van topcom met 11 mbits en zo'n usb stick, hij doet het wel goed maar als er een muur tussenkomt wordt het al wat moeilijker en switchen van verdiepingen doet ie helemaal niet. Is er niet een oplossing van een buitenantenne die je zelf kan maken of een antenne die je ergens centraal in het huis hangt. Eventueel versterker ertussen, natuurlijk niet zoals die vriend van mij met z'n bakkie. Tips en antenneprojecten??

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:28
Er is een oplossing dat je ergens heel goedkoop nog een AP regelt en die als Repeater neerzet. Zo hebben wij dat hier ook gedaan en daardoor is overal uitmuntend bereik te vinden.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

Is er niet een oplossing van een buitenantenne die je zelf kan maken of een antenne die je ergens centraal in het huis hangt.
Er zijn genoeg zelfbouwprojecten om uit te kiezen :
zoeken naar 'wlan wifi externe antenne helix helical pringles'
[google=wifi antenne build]
;)

Verwijderd

neem hier is een kijkje: http://www.engeniusshop.nl/
weet namelijk zo even geen andere winkels waar je dit soort stuff kan halen.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Meneer aard schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:57:
Beetje vage topictitel, maar weet het niet ff goed te omschrijven.

De situatie hier; beneden (in de werkkamer) staat een belkin router, en op zolder heb ik gewoon prima bereik met m`n belkin 54g pci card (standaard antenne). Mijn laptop met een sitecom wlan card (enigste die met een TI cardbus adapter werkt :X ) heeft vrijwel veel moeite met het krijgen van een signaal.

Ik heb ook google/got gezocht naar een mod ofsow, enkel gaan hier de topics voor een aansluiting die meestal op de pci versies zitten, en laat ik net nu een pcima hebben...

Heeft iemand enig idee ofsow?
1. Je hebt het over een pcmcia kaartje neem ik aan ?
2. Dat een T.I. cardbus adapter alleen met een sitecom zou willen werken is IMHO onzin.
waar baseer je dat op ? (Heb zelf ook een T.I. cardbus adapter, en gebruik een gewoon prism2 based pcmcia kaartje...)

Je zou volgens mij dus ook gewoon een senao kaartje kunnen proberen, deze staan bekend om hun goede ontvangst.

Of je kijkt of je andere / betere antenne op je AP kunt installeren.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Even terugkomend op dat wel of niet illegaal zijn van een dergelijk mod..

Het kan wel degelijk illegaal zijn. Strikt gezien verliest de kaart zijn type goedkeuring als je aanpast. Wat echter belangrijker is wetelijk gezien is het uitgestraalde vermogen.

Er mag nooit meer dan 100mW uit komen (gemeten na de antenne), dus gebruik je een hele goede antenne dan moet het vermogen van je AP omlaag. Ik heb hier in de praktijk last van gehad bij het bouwen van een landelijk Wifi netwerk. Je kunt wel een geweldige antenne plaatsen maar dat wil niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk gaat helpen omdat je uitgestraalde vermogen wettelijk beperkt is. Die goede antenne helpt dan wel bij ontvangst maar dat gaat al snel verloren in bekabeling en het feit dat de 'tegenpartij" niet zo'n goede antenne heeft.

Bij wifishop kun je dit vaak zien staan bij verkochte wifi versterkers : <alleen voor export>

Denk nu niet dat dat niet geldt voor PCMCIA kaartjes, je zult versteld staan hoeveel profi AP's uitgerust zijn met een PCMCIA kaartje met een kabeltje naar buiten.

IP Rocks

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

ff praktisch gezien kun je inderdaad gewoon je AP van een wat betere antenne voorzien waardoor je flaptop kaartje het wat minder moeilijk krijgt.Dat is veel eenvoudiger te doen dan je PCMCIA kaart slopen.

Er staat zat ontwerpen op internet die goedkoop te maken zijn :

http://flakey.info/antenna/omni/quarter
(wel erg simpel, weinig gain)

http://wireless.gumph.org/articles/homemadeomni.html
(moeilijker om te maken, wel meer gain)

IP Rocks

Pagina: 1