Ik heb heb mijn schijf gepartitioneerd in C, D en E. Ik heb een Windows versie (Home) geïnstalleerd op C en ook 1 op D (ook Home). Is het mogelijk om voor de windows op d, de schijven C en E onzichtbaar te maken, dus dat ik ze zeg maar niet kan bereiken als ik in die Windows versie zit, en dat als ik op de Windows versie op de C schijf zit, alleen de schijven C en E kan zien en dat D onzichtbaar is. Is dit mogelijk en hoe doe ik dit?
Volgens mij kon je dat effect bereiken als je die Windows XP op D op een fat32 geformateerde schijf had gezet. Die kan geen ntfs schijven benaderen.
Dit weet ik overigens niet meer zeker!
Dit weet ik overigens niet meer zeker!
Ik pas even de topic titel aan, wil je hier in het vervolg zelf ook op letten?
.
Zou je verder nog even willen vermelden wat je zelf al gevonden hebt op het internet?
Zou je verder nog even willen vermelden wat je zelf al gevonden hebt op het internet?
Bij het onderdeel computerbeheer te vinden bij systeembeheer in het configuratie scherm kun je de schijven beheren die zichtbaar moeten zijn binnen windows.....
Verwijderd
Lockfolder xp gebruiken!! Kun je losse files, mappen, complete partities mee wegtoveren en beveiligen met een wachtwoord. Ideaal programma
Dat Lockfolder werkt opzich wel, maar de mappen blijven wel zichtbaar, niet meer toegankelijk maar wel zichtbaar, en in systeembeheer kan ik ze ook niet verbergen. Installeren op fat32 heb ik nog niet geprobeerd, maar heb ik hier echt een nieuwe instal voor nodig?
Je kunt bij computerbeheer, de driveletter van een schijf verwijderen.... wat als gevolg heeft dat je de schijf gewoon niet meer kan zien in de verkenner. In de andere windows install blijven de schijven dan wel gewoon zichtbaar.
Dat doe ik hier op kantoor ook, op de c schijf staat de unstall en op de d schijf staat een ghost om ervoor te zorgen dat ze niet aan die ghost kunnen verwijder ik de driveletter van de schijf zodat niemand eraan kan komen....
Dat doe ik hier op kantoor ook, op de c schijf staat de unstall en op de d schijf staat een ghost om ervoor te zorgen dat ze niet aan die ghost kunnen verwijder ik de driveletter van de schijf zodat niemand eraan kan komen....
Het kan ook via het register, van de desbetreffende XP.
zie hier
Een voorbeeldje om drive E te verbergen:
De code in een tekst bestandje zetten, en die de extentie .reg geven. en dan dubbelklikken.
met de volgende dword waardes, kan je de drive aanpassen:
A: 1; B: 2; C: 4; D: 8; E: 16; F: 32; G: 64; H: 128; I: 256; J: 512; etc.
zie hier
Een voorbeeldje om drive E te verbergen:
code:
1
2
3
4
| REGEDIT4 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer] "NoDrives"=dword:00000010 |
De code in een tekst bestandje zetten, en die de extentie .reg geven. en dan dubbelklikken.
met de volgende dword waardes, kan je de drive aanpassen:
A: 1; B: 2; C: 4; D: 8; E: 16; F: 32; G: 64; H: 128; I: 256; J: 512; etc.
[ Voor 15% gewijzigd door Abomination op 20-01-2005 16:42 ]
Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32
De oplossing van Ab_Dullah is een hele nette oplossing. Je moet dan alleen zorgen dat gebruikers niet als administrator kunnen inloggen, want dan kunnen ze gewoon weer een driveletter aan de partitie koppelen. Hangt natuurlijk ook van de goed- of kwaadwillendheid van je gebruikers af. 
Als alternatief kun je een 3rd-party bootloader gebruiker. Zelf vind ik OSL2000 erg goed. Je kunt daarbij voor ieder OS instellen welke partities verborgen worden en welke niet. Die info wordt dan weggeschreven in de partitietabel en dat gaat dus buiten windows om.
Het is maar net wat je voorkeur heeft.
Als alternatief kun je een 3rd-party bootloader gebruiker. Zelf vind ik OSL2000 erg goed. Je kunt daarbij voor ieder OS instellen welke partities verborgen worden en welke niet. Die info wordt dan weggeschreven in de partitietabel en dat gaat dus buiten windows om.
Het is maar net wat je voorkeur heeft.
The sentence below is true.
The sentence above is false.
Ik kan bij het systeembeheer, wel de E drive-letter verwijderen, maar niet de C omdat dat de opstartschijf is. Dat geeft hij ook aan als ik op de partitie van D zit.
Verwijderd
Kan nog makkelijker.
start, run, typ daar in: gpedit.msc (staat in system32 folder).
in group policy, local computer policy, user configuration, administrative templates, windows explorer, hide these specified drives in my computer (da's even zoeken in het lijstje.
)
edit
en nu geen topic starten met 'ik zie mijn schijven niet meer '
/edit
start, run, typ daar in: gpedit.msc (staat in system32 folder).
in group policy, local computer policy, user configuration, administrative templates, windows explorer, hide these specified drives in my computer (da's even zoeken in het lijstje.
edit
en nu geen topic starten met 'ik zie mijn schijven niet meer '
/edit
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 21:56 ]
Verwijderd
Dan doe je iets niet goed hoor, want als je gewoon op hide folder (in dit geval dus hide drive) drukt vindt je hem niet meer terug hoor zonder dit programma. Ook niet als je het programma deinstalleerd. Pas als je het programma weer installeerd kun je je files weer benaderen en dat is na je het wachtwoord hebt ingevoerd.Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:24:
Dat Lockfolder werkt opzich wel, maar de mappen blijven wel zichtbaar, niet meer toegankelijk maar wel zichtbaar, en in systeembeheer kan ik ze ook niet verbergen. Installeren op fat32 heb ik nog niet geprobeerd, maar heb ik hier echt een nieuwe instal voor nodig?
Edit: Heel vreemd, mappen en files die ik voor mezelf wil houden zijn zoals het hoort niet zichtbaar. Maar zodra ik op hide drive druk is ie alleen niet toegankelijk maar wel nog steeds zichtbaar
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 23:36 ]
Verwijderd
Met tweakXP kan je wel schijven onzichtbaar zetten, maar die kun je dan wel nog benaderen door in explorer gewoon C:\ in te typen bijvoorbeeld, dus dat zal vast geen oplossing zijn?
bedankt voor jullie reacties, het is inmiddels gelukt.
Ik heb een piepkleine c:\ partitie extra aangemaakt met daarop alleen de boot.ini e.d. Nu kan ik gewoon in systeembeheer de driveletters verwijderen.
Ik heb een piepkleine c:\ partitie extra aangemaakt met daarop alleen de boot.ini e.d. Nu kan ik gewoon in systeembeheer de driveletters verwijderen.
Pagina: 1