Geen geluid bij cappen videobeelden

Pagina: 1
Acties:

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Bij Ulead Videostudio 6 probeer ik beelden van mijn sony handcam (analoog) om te zetten naar digitaal op mijn pc via een converter:

Afbeeldingslocatie: http://www.dynabyte.nl/plaatjes/1684800.jpg
Soort: USB 2.0 HUB
• Besturingssysteem: Windows 2000/XP
• Meegeleverd: audio-adapterkabel/installatie-CD/handleiding
• Levenslange garantie
• Met de DVD Creator van Belkin kunt u beelden van analoge videobronnen kopiëren naar uw
computer en tot films bewerken
• Plug & Play
• 30 beelden per seconde tot een resolutie van 720 x 480
• Backward compatibel- geschikt voor apparaten volgens USB 1.1 en USB 2.0

dat zijn de gegevens van dat ding. ik heb dus kabels tussen mijn cam en de comp gepropt en nu doet mn beeld het perfect (kleur en scherpte etc is goed) alleen mijn geluid niet. ik gebruik een kabel met 4 tulpjes (aan de ene kant een rode en een wit mannetjes tulp en aan de andere kant hetzelfde) de video van mn cam (rood tulpje) zit aan het gele tulpje van de dvd creator (zie afb.) en dat werkt dus, dan mn audio , daar heb ik het witte tulpje en die gaat naar de witte tulp (van de 3 stekkertjes die rechtsonder op de afbeelding staan) en dan het grijze kabeltje steek ik in mijn geluidskaart. ik weet bijna zeker dat ik daar iets fout doe maar ik heb hem overal ingestoken (mic / boxen / etc) en ik weet niet waarom hij het niet doet.

ik heb usb 2.0, dus high speed en mn geluidskaart zijn ook helemaal up-to-date. Ik heb al gezocht maar niks gevonden en de nieuwste drivers van de software zijn er ook. (zelfs met windows media player pakt ie geen geluid) dus ik hoop dat één van jullie me uit de brand kan helpen.

mvg

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Die connector op de Belkin voor audio, (het grijze aansluitinkje) is dat geen stereojack ipv tulp ?
Heb je daarom geen convertor van stereojack >2x male tulp nodig en dan met het bijgeleverde female-female >stereo minijack naar de pc?

Belkin---audio-----Jack>stereo---------L--female-female--L----\
......................................\.............................................minijack---line in geluidkaart
.......................................\-----------R--female-female--R----/
.....\------video-------male-male-----video

Met jack >minijack of jack > jack zou het dan ook moeten werken dan die steek je dan direct op de Belkin en de geluidskaart.

Wat ook kan is dat je het wel goed aansluit maar dat je in Windows bij opnameeigenschappen het 1 en ander verkeerd hebt staan. Via eigenschappen voor volumeregeling checken of daar geen mutevinkjes aanstaan en of je uberhaupt iets binnen krijgt. Check desnoods even met andere bron zoals een cdspeler, mp3 speler of iets.

[ Voor 6% gewijzigd door under-world op 20-01-2005 15:30 ]

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

Rode en witte tulp moeten in de rode en witte uitgangen van je videocamera, het jack plugje moet dan in je line-in van je geluidskaart. Kijk ook even bij je geluid of je de line-in wel open hebt staan (bureau accecoires, entertainment, volumeregeling).

• Thrilled
under-world schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:07:
Die connector op de Belkin voor audio, (het grijze aansluitinkje) is dat geen stereojack ipv tulp ?
Heb je daarom geen convertor van stereojack >2x male tulp nodig en dan met het bijgeleverde female-female >stereo minijack naar de pc?

Belkin---audio-----Jack>stereo---------L--female-female--L----\
......................................\.............................................minijack---line in geluidkaart
.......................................\-----------R--female-female--R----/
.....\------video-------male-male-----video

Met jack >minijack of jack > jack zou het dan ook moeten werken dan die steek je dan direct op de Belkin en de geluidskaart.

Wat ook kan is dat je het wel goed aansluit maar dat je in Windows bij opnameeigenschappen het 1 en ander verkeerd hebt staan. Via eigenschappen voor volumeregeling checken of daar geen mutevinkjes aanstaan en of je uberhaupt iets binnen krijgt. Check desnoods even met andere bron zoals een cdspeler, mp3 speler of iets.
wow dat vind ik heel mooi beschreven maar ik snap het niet 8)7 sorry, maar zou je misschien iets simpeler uit kunnen leggen? wat doe ik fout en hoe moet ik anders doen? jack is dus dat grijze pinnetje. ik heb hier nog een setje kabels liggen (ook 4 tulpjes, 2 rood, 2 wit..allebei male..)

• under-world

under-world

ooh-la dots

OKe, kijk eerst eens hoe ze in het boekje de audioaansluiting noemen. Dan kan ik het duidelijker uitleggen en kan ik zeggen of je niet een kabel mist.

Ik heb een wat rondgekeken via google. De oplossing is simpel. Geluid loopt direct van cam naar geluidskaart, de Belkin heeft alleen videoaansluitingen. Je moet dus die minijack naar 2x tulp in je line-in steken en dan je tulp kabel met 2xwit-rood male in je cam. Het kan zijn dat de cam slechts mono uit heeft of een andere aansluiting dan 2x tulp. Dan zul je daar een ander kabeltje voor moeten kopen waar je wel de stereotulp kabel op kan aansluiten. Zorg ook dat je zeker weet dat je in je software alles goed hebt staan.

[ Voor 70% gewijzigd door under-world op 20-01-2005 15:31 ]

• Thrilled
A / V-kabels met RCA-tulpstekkers en er staat bij dat dat inderdaad in mijn geluidskaart moet

• Thrilled
ok en die line-in is over het algemeen blauw van kleur??

• under-world

under-world

ooh-la dots

Yes line in is blauw. Met Windows geluidsrecorder en waarschijnlijk ook die U-lead software kun je zien of je iets binnen krijgt

[ Voor 20% gewijzigd door under-world op 20-01-2005 15:37 ]

• Thrilled
klinkt misschien gek maar ik heb 3 verschillende soorten tulpjes proberen in mn geluidskaart te steken maar het past niet echt optimaal zeg maar. de tulp zit er helemaal in maar de pinnetjes zijn net te kort zeg maar. en tulpjes waarbij nog 3 metalen plaatjes rondom zitten passen ook niet.

ook in windows movie maker als ik dan zeg dat hij video EN geluid op moet nemen krijg ik een fout melding...:

Er is een fout opgetreden met het opname apparaat. Controleer of het apparaat juist is geconfigureerd en probeer het opnieuw. raadpleeg indien nodig de documentatie bij het apparaat voor meer informatie.

als ik hem dan weer terugswitch naar alleen video doet hij het weer.

niet geheel onbelangrijk, op de tv doet hij het wel gewoon (2 kabels in de cam, 2 kabels op een scart blokje en die in de tv en hij draait video & geluid! )

• under-world

under-world

ooh-la dots

Je doet toch wel de bijgeleverde (minijack to 2x tulp) in je line-in en dan de tulpkabel naar de cam ? 8) Als jij bij opnamregelingen kijkt via volumeeigenschappen zie jij dan uberhaupt een schuifje line-in staan ?

• Thrilled
ja er staat een schuifje line-in

ik zal ff proberen schematisch weer te geven hoe ik het heb staan.

Afbeeldingslocatie: http://img12.exs.cx/img12/319/setup8gq.png

• under-world

under-world

ooh-la dots

Je hebt het goed aangesloten en aangezien je cam op de tv wel geluid geeft moet het dus wel in je instellingen liggen. Wat voor geluidskaart btw ? Al andere (de nieuwste) drivers geprobeerd ?

• Thrilled
Sweex 6 channel pci soundcart (5.1) en ik zal nu ff opnieuw zoeken naar drivers

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Thrilled schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:45:
klinkt misschien gek maar ik heb 3 verschillende soorten tulpjes proberen in mn geluidskaart te steken maar het past niet echt optimaal zeg maar. de tulp zit er helemaal in maar de pinnetjes zijn net te kort zeg maar. en tulpjes waarbij nog 3 metalen plaatjes rondom zitten passen ook niet.
Ik ken geen geluidskaarten waar tulpstekkers op aangesloten kunnen worden. Over het algemeen moeten daar jackplugjes in. Dus die audiotulp die van je camera af komt moet eerst met een stekkertje naar jack voordat ie op je geluidskaart past.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• under-world

under-world

ooh-la dots

Trouwens...bij sommige 5.1 kaartjes willen ze de line in nog wel eens combineren met een uitgang. In de software van de kaart kun je dan aangeven of blauw line-in moet zijn of een output.. Misschien staat ie in jouw settings wel als centre out ofzo...

• Thrilled
under-world schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:39:
Trouwens...bij sommige 5.1 kaartjes willen ze de line in nog wel eens combineren met een uitgang. In de software van de kaart kun je dan aangeven of blauw line-in moet zijn of een output.. Misschien staat ie in jouw settings wel als centre out ofzo...
ja idd zoiets was het ja, ik heb iets in ieder geval geactiveerd/geswitched en nu doet ie het :) bedankt :)

• under-world

under-world

ooh-la dots

In eerste instantie dacht ik na je TS dat de audio ook via dat kastje liep, vandaar mijn nutteloze schema. :o beter dat het werkt iig... :7

• Thrilled
umm het werkt niet :'( het heeft nooit gewerkt. ik had heel die zooi gecapt en tijdens het cappen hoorde ik gewoon geluid. niks aan het handje dacht ik dus. toen ik het gecapte stuk ging bekijken was er geen geluid aanwezig :'( hoe kan dit?! ik heb alles gewoon aangesloten zoals het hoort en in windows movie maker als ik dan selecteer dat ik Audio En Video wil opnemen zegt ie:

Er is een fout opgetreden met het opname apparaat. Controleer of het apparaat juist is geconfigureerd en probeer het opnieuw. raadpleeg indien nodig de documentatie bij het apparaat voor meer informatie

en doet vervolgens niks.. ik snap er echt niks meer van want op de tv doet hij het gewoon wel....

anyone?

• Thrilled
kick

• Thrilled
Aanloop..............................................................KICK
Pagina: 1