Canon Canoscan D1250U2 lamp defect?

Pagina: 1
Acties:

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 19:50

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
Ik heb hier een Canon Canoscan D1250U2 staan, deze wordt goed geinstalleerd in Windows en de lamp is ook gewoon aan. Maar zodra ik iets wil scannen dan krijg ik de melding dat de lamp opgewarmd wordt en dit duurt dan even (wat normaal is). Als het echte scannen dan eindelijk gaat gebeuren, gaat de lamp 2 a 3 cm naar voren (of achteren of links of rechts, ligt eraan hoe je het bekijkt) en dan stopt ie en gaat weer terug naar de beginstand. Dit gebeurt 3 of 4 keer en dan krijg ik de melding dat ik de transportvergrendeling van de scanner moet verwijderen en dan nogmaals proberen. Die melding over de transportvergrendeling is onzin aangezien die er allang af is. Ik heb al geprobeerd om te scannen met de transportvergrendeling erop, na de melding de vergrendeling te verwijderen en dan weer, maar het resultaat blijft hetzelfde.

Aangezien de scanner toch buiten garantie is heb ik dat ding dus opengemaakt en geprobeerd of de lamp wel compleet op en neer kan bewegen en dit kan ook gewoon.
Het lijkt mij dus alsof er iets met de aansturing van de scanner aan de hand is (software/hardware???).

Getest met/op:
Diverse systemen met USB 2.0 en USB 1.1.
Een systeem had windows 98, een ander XP met SP2 en de 3e was XP met SP1.
Software gebruikt: De bijgeleverde versie van Canon Toolbox en de nieuwste versie van de Canon site en zonder de software geinstalleerd en met paintshop/word/andere programma's geprobeerd te scannen.
Drivers: De bijgeleverde versie en de nieuwste versie van de Canon site.

Iemand nog ideeën die ik nog kan proberen?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 19:50

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
:/
Niemand meer ideeën om uit te proberen?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!