Toon posts:

[Access 2003] Dropdown-waarde gebruiken in SQL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een formulier gebruik ik een dropdown-menu.
In deze dropdown kunnen waarden geselecteerd worden.
Nu wil ik de waarde die geselecteerd wordt, gebruiken in een SQL-code...
Weet iemand wat hier de SQL-code voor is?
(Ik heb al gezocht)

Verwijderd

Waar heb je dat formulier in?
Meestal 'parse' dus geef je de waarde vanuit het formulier door naar een sql-query. Array van waarde kan je gebruiken zou ik nu zeggen.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wat je kan doen is een afterupdate zetten op je dropdown en vervolgens in de dropdown de SQL aanroepen (middels VBA code) en daaraan de waarde van de dropdown meegeven, dmv:
Visual Basic:
1
me.NaamVanDropdown.value

Verwijderd

Topicstarter
het formulier zelf is om de onderdelen van computers weer te geven.
Met het dropdown menu kun je kiezen tussen de computernummers.
Het is niet de bedoeling dat er een SQL uitgevoerd wordt zodra er iets gekozen wordt in het dropdown menu, maar wanneer een button ingedrukt wordt.
Woudloper schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 08:18:
Wat je kan doen is een afterupdate zetten op je dropdown en vervolgens in de dropdown de SQL aanroepen (middels VBA code) en daaraan de waarde van de dropdown meegeven, dmv:
Visual Basic:
1
me.NaamVanDropdown.value
Waar moet ik deze code in zetten? In de VB-actie van de knop? zo ja, kan ik hier ook SQL gebruiken?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Je kan middels de Query Builder ook een spelen hoe je een verwijzing kan toevoegen naar een veld of dropdown op het formulier, vaak komt het dan als volgt te zien:

[Forms]![JouwFormulierNaam]![Veldnaam]

Het is wel belangrijk om het formulier waar de dropdown opstaat open te hebben staan anders krijg je een melding van Access dat hij dit veld niet kan vinden...

Verwijderd

Topicstarter
THANX!!!
DAT was wat ik nodig had
Nogmaals bedankt ;)
Pagina: 1