Hallo daar!
Ik heb een vraag waar ik nu al een dag over zit te piekeren maar ik kom niet tot een oplossing.
Probleem:
Ik heb een RS6000 server.
Er loggen mensen uit diverse lokaties in uit Nederland.
Deze mensen kunnen gewoon werken met alles wat door de server geserveerd wordt.
Verder is er ergens een gebouw waarin 2 afdelingen zitten die moeten inloggen maar waarvan er dus maar 1 afdeling erop kan. Simpel patchen van switch 1 naar 2 (bv) is geen oplossing want dat is fysiek niet mogelijk.
Verder werkte het gister wel en is er nix veranderd. Vandaag lag alles op zijn gat.
Routingtabellen en alles nagekeken en ook daar geen problemen gevonden.
Situatieschets:
RS6000 Server in domein
2 afdelingen zitten in 1 gebouw ingelogd op dat domein
beide werken ze vanaf een andere switch
afd1 kan wel werken en afd2 niet.
De RS6000 staat niet alleen op 1 switch.. alle andere servers daarop zijn wel bereikbaar.
Dat is dus ook niet het probleem.
Mochten jullie nog vragen hebben of dingen die me op weg mochten helpen dan kan je reageren
MVG Peter
Ik heb een vraag waar ik nu al een dag over zit te piekeren maar ik kom niet tot een oplossing.
Probleem:
Ik heb een RS6000 server.
Er loggen mensen uit diverse lokaties in uit Nederland.
Deze mensen kunnen gewoon werken met alles wat door de server geserveerd wordt.
Verder is er ergens een gebouw waarin 2 afdelingen zitten die moeten inloggen maar waarvan er dus maar 1 afdeling erop kan. Simpel patchen van switch 1 naar 2 (bv) is geen oplossing want dat is fysiek niet mogelijk.
Verder werkte het gister wel en is er nix veranderd. Vandaag lag alles op zijn gat.
Routingtabellen en alles nagekeken en ook daar geen problemen gevonden.
Situatieschets:
RS6000 Server in domein
2 afdelingen zitten in 1 gebouw ingelogd op dat domein
beide werken ze vanaf een andere switch
afd1 kan wel werken en afd2 niet.
De RS6000 staat niet alleen op 1 switch.. alle andere servers daarop zijn wel bereikbaar.
Dat is dus ook niet het probleem.
Mochten jullie nog vragen hebben of dingen die me op weg mochten helpen dan kan je reageren
MVG Peter
Stats!
Disce Ut Semper Victurus, Vive Ut Cras Moriturus