Toon posts:

Lange bestands namen onder netware 312

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onder Novell Os2.nam geladen voor lange bestandsnamen.
Nu is mijn vraag hoelang mogen deze bestanden zijn, hoeveel karakters?
Ik heb gezocht bij novell op de site deze geven alleen aan dat het lange bestands namen ondersteund maar niet hoeveel karakters.

NielsG

Verwijderd

Uit mijn hoofd, als ze zich aan de OS/2 normen houden, 254 characters

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt er niet helemaal op.
We krijgen via een software pakket een bestand binnen en die hoort +/- 85 karakters bevatten alleen hij wordt afgekapt met é op 82 karakters
????
Dus lijkt het erop dat het maar 82 karakter mag zijn maar ik kan het nergens terug vinden en ik wil het graag zeker weten.
Dus als er nog suggesties zijn of links waar ik het terug kan vinden GRAAG.
Alvast bedankt

NielsG 8)

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

os2.nam ondersteund inderdaad filenames van 254 characters, maar kan het zo ook niet terugvinden, behalve een kleine 'hint' hier (waar het "OS/2 254 format" wordt genoemd). Heb je wel de laatste patches voor NW3.12 geinstalleerd en dan specifiek nam312.exe?

Verwijderd

Waarom gebruik je long.nam niet?

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Wordt pas vanaf NetWare 4.x ondersteund :)

Verwijderd

Ik weet niet waarom je nw3.12 gebruikt.... nw4 of 5 is stukken beter. Anders is Mars (nw-emulator) onder Linux ook goed. Hoewel, ja oke, samba dan nog meer voor de hand ligt. Ja, nw3.12 is wel oer-stabiel....

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet dat ik het gebruik maar bedrijven die geen geld willen investeren in automatisering die gebruiken gewoon nog 312.
Dat wij in hiet in het forum nou up to date zijn kunnen wij ook niets aan doen ;)

Ik denk dat ik nu genoeg info heb.
Ik laat ze gewoon de (nieuwste) updates installeren die 312 heeft.
En dan hopen dat het gaat.

BEDANKT..
NielsG
Pagina: 1