Bootlogo>> Raidconfig>> Bootlogo (20sec)

Pagina: 1
Acties:

• Arjen86
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als ik mijn pc nu aandruk kom ik eerst gewoon bij het bootlogo van het moederbord, 1 seconde ofzo. Dan krijg ik de raidinstelling te zien, ook erg kort. Maar dan slaat hij weer terug naar dat bootlogo, dat duurt ongeveer 20 seconden totdat die weer verder gaat met het laden van winxp.

Als WinXP wordt geladen gaat alles goed.

Ik heb chkdsk uitgevoerd op alle 3 de partities, al zou C: alleen genoeg moeten zijn aldus vorige topics die ik erover zocht.

Bootvis mocht ook al niet baten.

In het BIOS heb ik bootvolgorde als volgt:

HD
Floppy
DVD

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Asus K8V deluxe
AMD64 3000+
twinmos 512

Foto

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Wat is nou het probleem? Zijn er echte problemen met booten of vind je het gewoon lelijk?
Het bootlogo dekt normaal gesproken de output van de init sequence af (HDD detectie, IRQ's e.d.)
Ik kan me voorstellen dat de RAID controller zich niets aantrekt van het logo en vrolijk zijn output laat zien tijdens initialisatie. Dan verdwijnt dus even het logo, om die output te laten zien.
Meestal kun je met tab of F2 oid. het bootscherm wegdoen om de volledige output te bekijken (scrollock/pause om te pauseren). Zie je dan errors?

In deeze zin staan drie fauten

• Arjen86
  • Niet online
Het probleem is vrij simpel. Door de 2e x dat bootlogo duurt het opstarten veel langer, normaal sprong het systeem van dat raid gebeuren over op het laadscherm van XP

Foto

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

en wat is er veranderd dat dat nu niet meer gebeurt, of is dit 'spontaan'

Kijk idd 's wat erachter staat :)

ik denk niet dat dat 'door 't bootlogo komt' b.t.w. :+

[ Voor 41% gewijzigd door J2pc op 20-01-2005 14:41 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
stap 1: disable dat bootlogo in de bios

stap 2: kijk nu nog een keer wat er in beeld gebeurt (of juist niet :+) en meld dat hier.

Want op deze manier worden we niet echt veel wijzer...

[ Voor 13% gewijzigd door Palomar op 20-01-2005 14:47 ]

• Arjen86
  • Niet online
Ik heb dat logo uitgezet.

Nu zie ik niets anders dan een zwart scherm.

Ik zou niet weten waar het van zou moeten komen, heb niets veranderd laatste paar weken. Het is korter dan een week aan de gang.

Er zijn dus geen foutmeldingen te zien. :?

Foto

• Arjen86
  • Niet online
Ik heb de bios nu geflashed en CMOS gecleard(batterij eruit, jumper etc) maar dit heeft ook al niets geholpen.

Ik zie dus niets wat er als foutmelding is.

Heeft niemand zoiets ook al meegemaakt en een oplossing gevonden?
Of weet iemand de oplossing?

Foto

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:52

boesOne

meuh

Misschien dit:
Alles qua [usb] randapparaten eraf.. stroomstekker eruit. 30 secs on/off button indouwen..
Geen randmeuk er aan.. Kijken of t helpt.

edit> misschien ook eens in de bios, dmi pool data clearen, en logging ervan uitzetten..

[ Voor 24% gewijzigd door boesOne op 22-01-2005 19:07 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Arjen86
  • Niet online
Probleem is opgelost.

Ik heb nu steeds een stuk van de hardware losgekoppeld en gekeken wat er gebeurde. Er veranderde helemaal niets, totdat ik de dvdspeler loskoppelde.

Ik had deze op primary slave staan, altijd al gehad ook, nu op master gezet. Het werkt gewoon weer normaal.

Bedankt voor de tips die ik heb gekregen. :)

Foto

Verwijderd

Tja als je maar een DVD/CD-ROM speler hebt moet die in principe altijd op Master staan :). Mooi dat je het hebt opgelost.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:25
Ik heb hetzelfde eens gehad. Toen bleek dat Windows gewoon een PriMaster apparatus wilde hebben. Later zag ik ook dat het 'zwarte' scherm bij mij een heel zwak WinXP opstartlogo was.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:53:
Tja als je maar een DVD/CD-ROM speler hebt moet die in principe altijd op Master staan :). Mooi dat je het hebt opgelost.
Helemaal niet waar, hoor, als je meerdere hd's hebt is het best om deze beide op master te hebben liggen. Maar zelfs als je je dvd/cd-rom speler op slave hebt staan maakt dit totaal niets uit. Dit geval uitgezonderd.

• Arjen86
  • Niet online
Ik heb 2 S-ATA HDD's. dus moest het wel op master hebben, heb het al een jaar zo, nu voor het eerst op master, nu start het hele systeem nog sneller op dan voordat het langzaam ging van de fout.

Wel heel lekker dus, systeem veel sneller geworden in boot :D

Foto

Pagina: 1