Toon posts:

[MCE 2005] leest sp2 cd niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ALs ik MCE 2005 installeer, dan gaat alles goed, totdat hij om de cd van windows XP professional servicepack 2 vraagt.
Als ik de 2de cd van MCE 2005 erin doet gaat hij niet verder, ook met de eerste cd niet.
In andere pc leest hij gewoon de 2de cd wel.
Moet ik een andere servicepack 2 cd hebben, en niet de 2de cd van mce ofzo?

Joris

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:23:
Hoi,

ALs ik MCE 2005 installeer, dan gaat alles goed, totdat hij om de cd van windows XP professional servicepack 2 vraagt.
Als ik de 2de cd van MCE 2005 erin doet gaat hij niet verder, ook met de eerste cd niet.
In andere pc leest hij gewoon de 2de cd wel.
Moet ik een andere servicepack 2 cd hebben, en niet de 2de cd van mce ofzo?

Joris
Nee, de twee cd's die in het pakketje zaten moeten toch echt voldoende zijn; misschien ff teruggaan naar de winkel ?

[ Voor 5% gewijzigd door StevenK op 20-01-2005 14:33 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Heb je misschien een wat oudere speler in de 2e pc zitten? Verwissel voor de gein de cd spelers is en probeer het nog eens, waarschijnlijk werkt dit wel.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:53

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

AFAIK
Bestaat MCE2005 Uit 2 cd's
1. Standaard WinXP Pro (incl. SP2 !)
2. MCE toevoeging

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Andere pc is een laptop,
Maar zal volgende week eens een andere speler erin doen, misschien werkt dit wel.
Bij de installatie vraagt hij letterlijk om: de cd van microsoft windows xp pro servicepack 2. Ik kan op cancel drukken, maar dan installeerd hij verder geen menu-items en heeft hij ook de 2de cd van MCE niet nodig. Ook als ik de eerste cd erin doe kan ik niet navigeren op de cd, dus misschien toch een andere cd-rom speler proberen.
Als hij klaar is met installeren doet de cd-rom speler het gewoon wel en kan ik ook de 2de cd lezen, maar nerggens een icoon vinden om media center op te starten en er staan ook "bijna" geen programma's op de pc, zelf internetexplorer niet.

Joris

Verwijderd

Je moet gewoon de eerste cdrom er weer indoen als hij voor SP2 vraagt. Foutje tijdens de installatie.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:19:
Je moet gewoon de eerste cdrom er weer indoen als hij voor SP2 vraagt. Foutje tijdens de installatie.
Klopt: hij vraagt niet om de SP2 cd, hij vraagt om de CD waar XP incl. SP2 op staat :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
als ik de eerste cd er weer in doet, doet hij ook niks volgens mij.
kan ook niet navigeren op de cd, wel naar schijf c: en schijf d:, maar als ik E kies, dan geeft hij een foutmelding.
En is het een fout in de installatie, of een fout die een kkeer kan voorkomen, want het mij al 3 keer gebeurd.
En als ik dan op cancel druk en verder ga, waarom vraagt hij dan verder niet om de 2de cd?

Ge weer een nieuwe pooging ondernemen...................
Maar volgens mij heb ik al lang geprobeerd de eerste cd er weer in te doen. Misschien toch een cd van spp2 proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 16:26 ]

Verwijderd

Geloof me, als het bij de ene pc met die volgorde wel werkt moet je het bij die andere pc heus niet anders doen, lijkt me logish, maar een speler lijkt me een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik maandag proberen, dan kan ik een andere ergens vandaan halen.
Nog even een toevooeging:

Hij zoekt de bestanden cmprops.dll,cmprops.dl_

De 2de staat gewoon op de cd, maar de eerste niet, ik weet niet of dat wat uitmaakt.

Hetzelfde geldt voor iexplore.exe;iexplore.ex_

En op een gewone xp pro sp2 cd staan dezelfde bestanden wel/niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 17:34 ]

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 19:41

ZeroCode

Woopie

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 17:03:
Zal ik maandag proberen, dan kan ik een andere ergens vandaan halen.
Nog even een toevooeging:

Hij zoekt de bestanden cmprops.dll,cmprops.dl_

De 2de staat gewoon op de cd, maar de eerste niet, ik weet niet of dat wat uitmaakt.

Hetzelfde geldt voor iexplore.exe;iexplore.ex_

En op een gewone xp pro sp2 cd staan dezelfde bestanden wel/niet.
Op CD 1 staat echt wel iexplore.exe;iexplore.ex_, dit zijn gewoon normale onderdelen van Win XP SP2 dus even beter zoeken! :)

[ Voor 13% gewijzigd door ZeroCode op 21-01-2005 12:48 ]

Pagina: 1