Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

IR receiver kabel van PC direct aansluiten op gigaset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers
Ik ben niet zo'n enorme held in de techniek en vandaar dat ik jullie hulp wil inroepen.
Situatie is als volgt:
Ik heb een gigaset van marmitek aangesloten op de tv en op de pc. Nu kan ik ook IR signalen versturen met deze set. Ik wil dus met een remote de PC bedienen via de set. Ik heb een IR receiver die bij mijn Pinnacle PCTV stereo zat aangesloten op mijn PC. Met het programma girder heb ik de remote getest en het werkt. Op de gigaset die aan mijn PC vast zit, zit een mini jack uitgang voor de marmitek ir emitter. Nu wil ik die niet kopen want ik heb zelf nog een stereo min jack plug. En mijn idee is om de kabel van de Pinnacle ir receiver direct op de marmitek aan te sluiten. Ik heb de kabel van de ir receiver die naar mijn pc gaat doorgeknipt en alle mogelijke aansluit combinaties van de 3 draadjes (rood,groen en blauw) op de mini jack geprobeerd, die maar 2 aansluitingen heeft. Ik heb het getest maar zie geen resultaat op mijn pc.

Moet ik een andere mini jack gebruiken?

Bij voorbaat dank voor de hulp.
Lardo

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Dat gaat dus duidelijk niet werken, en met ene beetje geluk heb je niks gesloopt...

Het idee is dat er op de emitter een IR led hoort te zitten en aan de pinacle een IR schakelding.

Wat je moet doen is uitzoeken wat op je pinacle de 5v draad is (waarschijnlijk die rode) dat is namelijk de draad die je niet nodig hebt, als het even kan gebruik je hiervoor ene multimeter, of als je die niet hebt een fietslampje, je moet dan meten vanaf die draad tot je kast (dat is namelijk ook ground)

Ook moet je de ground uitvinden die in de kabel zit, die zit direct verbonden met de ground op je pinacle kaart, maar dat moet je ook even kijken .

Dat moet je een zogenaamde optocoupler eraan hangen, dit is eigelijk een irledje en ontvanger in een, die hebben 4 of 6 pinnen, als je er een hebt moet je de pinout ervan opzoeken op google.

je zoekt naar zoiets in het ding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
1 ------          ------- 3
       |          |
      ---      | /
      \ / \    |/
       v  \    |\
      ---      | \V
       |          |
2 ------          ------- 4

Waarbij 1 en 2 de led is die de emitter vervangen, en 3 en 4 de ontvanger.

* SA007 Ik weet niet of de ir uitzending van je ontvanger zo werkt en ook niet hoe die pinacle werkt, ik weet alleen dat je dit zo het meeste tegenkomt.

Toch, het beste idee als je er weinig vanaf weet is niet mee gaan klooien en gewoon die emitter kopen, of alleen die emitter zelf maken, door een simpel IR ledje aan die emitter uitgang te gooien, en als ie niet werkt, pooltjes omdraaien en nog 's proberen.

offtopic:
Je hoeft niet te groeten hoor, tweakers groeten elkaar altijd al, en anders zou het forum een zooitje worden

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je uitleg. Ik dacht ook gewoon een ledje te kopen en die aan de mini jack te koppelen. Makkelijk zat. Maar was wel geinteresseerd of er een mogelijkheid was. Nogmaals dank.
Lard