ik heb dus geen ervaring met SCSI spullen, maar ik zit hier met een pc van iemand. Hij heeft een intern SCSI kaartje, en daaraan hangend een SCSI dvd speler. Kaartje erin gehangen, XP heeft hem netjes geinstalleerd, kabel ertussen gehangen dus van dvd naar kaartje. Maar XP ziet de hele dvd speler niet. Mis ik ergens nog een stap? kan de kabel verkeerd om zitten (wat ik al een keer omgedraaid heb trouwens)
Is het een gewone 50 pins aansluiting? Daar hoef je idd niet veel voor te doen, dus gewoon kwestie van erin prikken en klar. Mocht het 68 pins zijn, moet je even letten of je de kabel wel goed terminate. Of je moet dat door de controller laten doen, maar je moet dus wel even opletten hoe je dat doet.
Weet je trouwens 100% zeker dat de kaart goed geinstalleerd is?
Weet je trouwens 100% zeker dat de kaart goed geinstalleerd is?
staan de SCSI id's goed en heb je ASPIdrivers geinstalled (checken met NEro infotool)
het is idd 50 pins, en bij hardware staat geen foutmelding in XP. Dus ik mag aannemen dat het kaartje goed geinstalt is?
edit:
ASPIdrivers? hoe kom ik daaraan?
ASPIdrivers? hoe kom ik daaraan?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 14:21 ]
ja, dat lijkt me dan ook. Om wat voor kaartje gaat het precies? En heb je al een andere kabel geprobeerd? Weet je ook zeker dat de dvd speler goed werkt?
Ga eens in de bios kijken van de SCSI controller (meestal control A bij opstarten) en kijk eens of de drive daar herkend wordt.
Zit bijvoorbeeld bij NEro in en is ook te downen bij Adaptec of Ahead. Via Nero infotool kun je checken of system ASPI en NeroASPI is geinstalled.
[ Voor 56% gewijzigd door under-world op 20-01-2005 14:28 ]
Kabel kan verkeerd om zitten maar als het goed is is dat snel te zien (inkepingen)
Waar je op moet letten zijn de volgende dingen. Het ID van de SCSI DVD speler. Mag alles zijn, behalve 1 of 7 (meestal heeft de kaart dat ID) Gewoon 3 of 4 pakken dus. Als laatste is het zo, dat het apparaat dat als laatste op de kabel zit, geterminated moet zijn. Dat kun je meestal met een jumper op het apparaat instellen. Terminatinon is ervoor dat de signalen aan het eind keurig gedempt worden, zodat ze niet reflecteren over de kabel. Hiermee zou het denk ik moeten lukken, succes
Waar je op moet letten zijn de volgende dingen. Het ID van de SCSI DVD speler. Mag alles zijn, behalve 1 of 7 (meestal heeft de kaart dat ID) Gewoon 3 of 4 pakken dus. Als laatste is het zo, dat het apparaat dat als laatste op de kabel zit, geterminated moet zijn. Dat kun je meestal met een jumper op het apparaat instellen. Terminatinon is ervoor dat de signalen aan het eind keurig gedempt worden, zodat ze niet reflecteren over de kabel. Hiermee zou het denk ik moeten lukken, succes
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
tja kabel kan ik aan de kant van de dvd speler niet fout doen, maar op het kaartje kan ie op 2 manieren
alles moet werken, want het heeft voor de XP installatie gewoon gewerkt. via CTRL A kom ik nie de bios van het kaartje in. Nero geeft aan dat NERO aspi drivers goed zijn, maar system aspi niet.
alles moet werken, want het heeft voor de XP installatie gewoon gewerkt. via CTRL A kom ik nie de bios van het kaartje in. Nero geeft aan dat NERO aspi drivers goed zijn, maar system aspi niet.
ey idd, die ASPI drivers deden het hem, en de kabel zat toch nog verkeerd om. beetje irritant maar goed, weer wat geleerd
bedankt mensen
Pagina: 1