Toon posts:

[Redhat 9.0] Applicatie op Windows machine starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Redhat 9.0 webserver draaien. Ik heb hierop een website gemaakt waarmee ik een ghostserver op een Windows server wil starten. Hoe kan ik vanaf mijn Linux machine de Windows bak de opdracht geven om Ghost Server te starten met een aantal opties erbij.

Ik heb al genoeg tools gevonden die dit oplossen tussen twee Windows machines, maar geen die het kan tussen een Linux en een Windows machine.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

Je kan de telnet service van Windows aanzetten als je bak niet direct aan internet hangt. Dan kun je best een hoop, maar niets grafisch.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
ja kan ook op je windows bak ssh server draaien dit is toch al een pak veiliger dan telnet te gebruiken. Ik veronderstel dat je die ghost op de commandline kunt starten want remote grafisch werken gaat niet zo gemakkelijk zijn.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:18

Cyphax

Moderator LNX
Volgens mij wil je niets meer dan die service gewoon starten als je op een linkje drukt?
Een omslachtige manier om dat voor elkaar te krijgen is een webserver draaien met bijvoorbeeld PHP support, op die windows machine. Dan maak je een PHP script dat het proces opstart.
Maar nogmaals; 't is omslachtig. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Op de windows machine kan ik geen webserver draaien, wel eventueel telnet ofzo aanzetten. Kan ik met telnet of ssh een aplicatie starten? Ik bedoel: als ik de Ghost Server commandline opstart, krijg je de gui hiervan dan wel gewoon op die machine te zien?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:18

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 08:49:
Op de windows machine kan ik geen webserver draaien, wel eventueel telnet ofzo aanzetten. Kan ik met telnet of ssh een aplicatie starten? Ik bedoel: als ik de Ghost Server commandline opstart, krijg je de gui hiervan dan wel gewoon op die machine te zien?
Probeer het eens uit, wat houdt je tegen? :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Al geprobeerd, anders zou ik mn vraag niet stellen natuurlijk !

OpenSSH server op de windows machine geinstalleerd. Dan ssh naar die bak doen. Vervolgens "start max notepad.exe". Maar dan gebeurt er niets, zowel op de windows bak, als met de ssh sessie die crashed. Handleiding zegt niets nuttigs, en /? en 'help' bieden ook geen oplossing.
Pagina: 1