Beste lui,
Ik heb vandaag een pc ontvangen met de volgende specificaties:
Asus P4P800-VM Moederbord
2x 160GIG SATA Seagate ST3160827AS schijven
P4 3.0GHZ
2x 512DDR dual channel.
Mijn volgende probleem is:
Er moet hier een server komen te staan met daarop SME server 6.0.1.
Allemaal heel leuk en aardig, maar de installatie loopt vast want de kernel heeft problemen met SATA.
Ik heb de nieuwe debian versie geprobeert, maar ook daarmee gaat het niet goed.
Ik heb de hele ochtend op google gezocht naar een mogelijke oplossing. Wat ik wil is een nieuwe kernel op de SME cd zetten zodat ik geen problemen meer met SATA krijg.
Weet iemand hoe ik een nieuwe kernel kan installeren in een .iso image, en die vervolgens weer kan branden? zodat ik linux zonder problemen kan installeren ?
Het gaat om smeserver6.0.1-01-20040316.iso met de kernel kernel-2.4.26mstslp03-2.i386.rpm
Nu heb ik op http://vanhees.homeip.net...unc=display&ceid=18&meid= gelezen hoe je dat moet doen... maar ik heb helemaal geen linux geinstalleerd.
Ik heb vandaag een pc ontvangen met de volgende specificaties:
Asus P4P800-VM Moederbord
2x 160GIG SATA Seagate ST3160827AS schijven
P4 3.0GHZ
2x 512DDR dual channel.
Mijn volgende probleem is:
Er moet hier een server komen te staan met daarop SME server 6.0.1.
Allemaal heel leuk en aardig, maar de installatie loopt vast want de kernel heeft problemen met SATA.
Ik heb de nieuwe debian versie geprobeert, maar ook daarmee gaat het niet goed.
Ik heb de hele ochtend op google gezocht naar een mogelijke oplossing. Wat ik wil is een nieuwe kernel op de SME cd zetten zodat ik geen problemen meer met SATA krijg.
Weet iemand hoe ik een nieuwe kernel kan installeren in een .iso image, en die vervolgens weer kan branden? zodat ik linux zonder problemen kan installeren ?
Het gaat om smeserver6.0.1-01-20040316.iso met de kernel kernel-2.4.26mstslp03-2.i386.rpm
Nu heb ik op http://vanhees.homeip.net...unc=display&ceid=18&meid= gelezen hoe je dat moet doen... maar ik heb helemaal geen linux geinstalleerd.