Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM / MCE2k5] Hoe display en customs buttons in XP MCE 2k5?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een CM en vraag me af welke software ik er op wil gaan zetten. XP MCE (media center editie) 2005 ziet er erg mooi uit en is qua gui echt mijn keuze. Ook de bijpassende AB maakt bediening erg eenvoudig natuurlijk. Dus eigenlijk heb ik de keus voor MCE al gemaakt. Maar ik zit nog met 1 probleem..... kan ik in MCE 2k5 ook mijn display aansturen en mijn knoppen inlezen?

De kast is een oude CD speler en ik wil de bestaande knoppen op de kast en het bestaande display hergebruiken. De electronica krijg ik voor elkaar, dat is geen probleem. Ook kan ik daar best een stuk software voor maken. Maar de vraag is dus welke mogelijkheden ik in MCE hiervoor heb? Er zijn hier vast mensen die dit al eens eerder bekeken/onderzocht/gedaan hebben (vandaar CM en niet WOS).

tzt zal ik wel het resultaat posten, een CiP komt er niet

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
Ik denk dat als je bv het display enzo aan de praat krijgt dat je doormiddel van eigen software heel ver komt. Wat wel handig is voor iedereen hier zijn wat foto`s en wat nadere info.

Verwijderd

Topicstarter
Thrillseekah schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:21:
Ik denk dat als je bv het display enzo aan de praat krijgt dat je doormiddel van eigen software heel ver komt. Wat wel handig is voor iedereen hier zijn wat foto`s en wat nadere info.
Ik heb nog geen foto's en zo, maar dat is ook niet nodig nog. Iedereen kan zich wel bedenken welke knopjes een CD speler heeft en wat er op het display van een cd speler staat.

De vraag is dus hoe ik kan 'interfacen' met media center!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

http://www.thegreenbutton.com

Deze site heeft flink wat 3rd party software beschikbaar sinds de lancering van MCE 2005, dacht ook mogelijkheid om via background applicatie knoppen aan te sturen. Moet je maar even goed op de site en forums zoeken.

Signature?

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
Mja al hebben cd-spelers nog wel is een verschillend lcd. Maar indien jij ze aangestuurd krijgt is het altijd wel mogelijk om te koppelen in mce.

Verwijderd

Topicstarter
Osdorp-Dude schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:23:
http://www.thegreenbutton.com

Deze site heeft flink wat 3rd party software beschikbaar sinds de lancering van MCE 2005, dacht ook mogelijkheid om via background applicatie knoppen aan te sturen. Moet je maar even goed op de site en forums zoeken.
Wat jij precies bedoelt heb ik nog niet gevonden. Wel is me duidelijk dat er inderdaad 3th party plugins mogelijk zijn (zie: http://www.microsoft.com/...tion/onlinespotlight.mspx) maar dat is nog wel ver van wat ik wil. Dat zijn vaak plugins voor video on demand en zo. Ik wil slechts gedeeltelijke informatie van bv het actuele mp3 album afvangen en afbeelden op mijn display en diverse knoppen laten werken op de UI van MCE (eventueel als macro of variabele knop).
Thrillseekah schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:46:
[...]
Mja al hebben cd-spelers nog wel is een verschillend lcd. Maar indien jij ze aangestuurd krijgt is het altijd wel mogelijk om te koppelen in mce.
maar hoe? (mbt tot het display moet ik nog dingen uitzoeken, maar desnoods hang er ik een micro tussen die de IO pinnen van het display aanstuurt en serieel met mijn pc praat)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok. ik zie dat er met MCE (vanaf versie 2005) voldoende mogelijkheden zijn. Ik kan met de SDK eventueel zelf iets maken maar er zijn ook al kant en klare plugins voor de meest voorkomende hardware.

Ik heb een VFD display in de CD speler zitten die ik wilde aansturen. Maar aansturen gaat toch best wel lastig worden. Ik heb een controller en driver chip besteld en met veel werk gaat dat wel lukken.
Ik overweeg nu echter toch om het bestaande VFD display te laten vervallen en er een andere in te zetten. Iets dat eenvoudiger aan te sturen is en daardoor gebruik kan maken van bestaande MCE plugins. Ik heb ruimte voor 10 x 2.5 cm. Wie weet daar een leuke VFD voor te vinden? Eventueel ruilen tegen andere HW? zie Verwijderd in "Het grote oude hardware ruiltopic Deel 1..." (maar ik heb nog veel meer leuk spul)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 16:00 ]

Pagina: 1