Router met WAN én LAN op WiFi*

Pagina: 1
Acties:

• PjotrP
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 11:34
via een draadloze verbinding krijg ik een (lokaal) IP-adres, waarmee ik het internet op kan. Nu is dit nog gratis, maar binnenkort gaat er een abonnement in, gekoppeld aan een MAC-adres.
Aangezien we met zn drie-en in een huis wonen, wil ik graag een nat-router/AP om met een abonnment toch allemaal te kunnen internetten.

Zijn er routers die via 802.11b/g & DHCP op de WAN interface een IP-adres toegewezen krijgen, en die tegelijkertijd via 802.11b/g een lokaal netwerk kunnen opzetten?
(alle wifi routers die ik tot nu toe heb gezien, krijgen hun WAN-ip adres via een ethernetkabel...)

Ik las dat de Linksys WRT54g icm met Sveasoft firmware misschien een oplossing biedt... iemand ervaring hiermee?

Zonnepaneel installateur

Verwijderd

Ik denk niet dat je dat (goedkoop) gaat vinden. Dan is het misschien verstandiger gewoon een servertje neer te zetten die DHCP vraagt en die verbinding vervolgens weer deelt.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:26
je zou een accespoint kunnen nemen en die koppelen aan het bestaande WiFi, en dan de ethernetpoort weer aansluiten op de WAN van jou draadloze router. Beetje duur grapje alleen...

• PjotrP
Ik kreeg een mailtje van Sveasoft:
Our Alchemy firmware supports this. You can use a WRT54G with our firmware in client mode and attach multiple wireless devices. The WAN IP address is dynamic and can be sent from the AP.
Zo'n Linksys WRT54G is niet duur (+- 60 euro), firmware update kost $20. Al met al dus vrij goedkoop :)

Zonnepaneel installateur

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:42

MRic3

Of praat ik weer poep?

firmware update kost $20,00 ??? Dit is de eerste keer dat ik hoor dat een firmware update geld kost.
Gewoon zelf doen, zal heus wel officieel te downloaden zijn.

Enne linksys best fijn/goed merk vinnik.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• PjotrP
die firmware update komt van Sveasoft, dus niet van Linksys zelf.
De firmware zelf is volledig GPL/open source, maar om het te installeren krijg je een code die uniek is voor je Linksys-device...

Enfin, ik vind het de moeite waard aangezien het erop lijkt dat dit veruit de goedkoopste & beste oplossing is.

Zonnepaneel installateur

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:44
Wireless client bridge met een losse switch, someone?

Niet goed gelezen, het interne netwerk moet ook draadloos.

In mijn oplossing zou je een tweede access point nodig hebben.

[ Voor 55% gewijzigd door chim0 op 20-01-2005 19:17 ]

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kan je beter de hyperwrt firmware gebruiken, denk dat die het ook wel kan, en die is gratis

meuktracker: HyperWRT 2.0b4

• PjotrP
die hyperwert heeft veeel minder features dan Sveasoft. Ik zie geen repeater mode, geen wireless-client-mode voor de WAN, etc. Gaat dus niet lukken met hyperwrt

Zonnepaneel installateur

Verwijderd

titelfix

• PjotrP
zag net dat de authenticatie met de ISP verloopt via SecureW2 (http://www.securew2.com/ ,een layer2 encryptie/authenticatie protocol).
Er is mij geen enkele consumenten router bekend die dit ondersteunt.. dus toch maar een ouwe pentium met 2 wifi-nic's omtoveren tot de benodigde router..

Zonnepaneel installateur

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Je kunt ook een WiFi-bridge gebruiken. Dat is een kastje wat van draadloos naar bedraad koppelt zoals bijvoorbeeld de Linksys WET54G. Dat zijn ook niet zulke dure kastjes, in ieder geval goedkoper dan een AP.

• PjotrP
De AccessPoint van mijn ISP staat niet in bridging mode, dus kan ik mijn client-AP (WAN zijde van de thuis-router) niet in bridging-mode gebruiken.
Bovendien heb ik dan nog steeds geen ondersteuning voor SecureW2.

Zonnepaneel installateur

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

SecureW2 is bij mijn weten gewoon een supplicant voor 802.1x. Zoek daar eens op :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• PjotrP
das waar; duidelijker gesteld:

Bovendien heb ik dan nog steeds geen ondersteuning voor 802.1x met EAP-TTLS

Zonnepaneel installateur

Pagina: 1