[apache] Userdir rewrites

Pagina: 1
Acties:

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Topicstarter
Ik wil graag een user rewriten in apache. bv:

code:
1
http://www.domein.nl/~user1/index.html   ==>  http://www.domein.nl/~user1@domein.nl/index.html

Via een normale rewrite zou dit geen probleem zijn, maar ik kan geen rewrites toevoegen in mod_userdir lijkt het wel. Zodra er een ~ in voorkomt dan wordt het overgenomen door mod_userdir en niet via mijn rewrites.

Een AliasMatch geeft ook niet het gewenste resultaat. Hij laat dan de home directory zien en niet de inhoud (aangezien AliasMatch een regex en een local path gebruikt ipv een regex / uri zoals bij rewrite).

Zijn er nog meer opties (behalve rewriten naar /www.domein.nl/user/user1)?

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Ik neem aan dat je hier mee wil bereiken dat als je gebruik maakt van userdir's deze niet over alle domeinen te gebruiken zijn (o.a.)? Ik sluit me in ieder geval even aan bij het topic...

• JayTaph

JayTaph

Topicstarter
Niet helemaal.. Ik wil ermee bereiken dat unix-gebruikers met de syntax user1@domein1.nl te bereiken zijn op: www.domein1.nl/~user1

Een soort van userdir-rewrite dus eigenlijk :)

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Heb je mod_userdir wel uitgezet dan?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• JayTaph

JayTaph

Topicstarter
Voor de AliasMatch wel ja. Maar feitelijk zoek ik dus een mogelijkheid om users (~<username>) te rewriten *voordat* mod_userdir er zich mee gaat bemoeien.

[ Voor 4% gewijzigd door JayTaph op 20-01-2005 21:09 ]