Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WMP 10] Ogg bestanden toevoegen aan media library

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Themis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02-2021
Het grote nadeel aan Windows Media Player 10 vind ik het ontbreken van Ogg Vorbis support. Ik kan ogg bestanden wel afspelen maar niet toevoegen aan de media library. Is daar een register-tweak voor? of een plug-in of kan het gewoon niet?

Ik wil eigenlijk niet overstappen op een andere mp3 player, want volgens mij biedt WMP10 als enige de optie om de rating die je een nummer geeft op te slaan in de ID3 tag. Ik heb geen zin om die rating kwijt te raken als ik het bestand naar een andere map verplaats.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je al es op het web gezocht naar 3rd party-plugins? Misschien heeft MS zelfs met wat goeie wil een eigen ogg-plugin, ga zeker es kijken op de site van Microsoft, je weet maar nooit... Als je per se ogg wil gebruiken, zou ik Winamp aanraden, of een andere freeware player die het formaat ondersteunt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Themis
Borromini schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:07:
Heb je al es op het web gezocht naar 3rd party-plugins? Misschien heeft MS zelfs met wat goeie wil een eigen ogg-plugin, ga zeker es kijken op de site van Microsoft, je weet maar nooit... Als je per se ogg wil gebruiken, zou ik Winamp aanraden, of een andere freeware player die het formaat ondersteunt.
Ik heb al gezocht op plugins, helaas niets gevonden.

Maar ondertussen ben ik wel een stuk verder gekomen. Via deze site kwam ik erachter wat de relevante register settings zijn: http://www.msdn.microsoft...libraryclassification.asp
en
http://www.msdn.microsoft...nsionregistrysettings.asp

Met behulp van een beetje uitproberen is het me nu gelukt om .ogg files te openen in WMP zonder die irritante waarschuwing te krijgen en daarnaast kan ik de files nu toevoegen aan de medialibrary. Het enige probleem is dat de ID3 tag niet wordt gelezen door WMP.

De volgende wijzigingen heb ik gemaakt in het windows-register:

\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Multimedia\WMPlayer\Extensions
De decimale waarde van "Permissions" op 15 gezet
Nieuwe String: (Tekenreekswaarde): "PercievedType"="audio"
Nieuwe String: "UserApprovedOwning"="yes"

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\MediaPlayer\MLS\Extensions
Nieuwe String toegevoegd: "ogg"="audio"

Maar hoe krijg ik die ID3 tags in de mediabibliotheek?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

MS staat meestal wat onwennig tegenover open source-standaarden, of tegenover standaarden die niet van het huis zelf zijn, dus succes...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
ik heb ff een vraagje over mediaplayer 10 kon het niet in een ander topic vinden.

Kun je bij WMP10 nog steeds op acquisition time sorteren?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Themis schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:00:
[...]
Maar hoe krijg ik die ID3 tags in de mediabibliotheek?
Ogg Vorbis bestanden bevatten geen id3 tags, alleen vorbistags.
Helaas kan ik je vraag niet beantwoorden omdat ik geen wmp gebruik, maar Foobar2000.

• Themis
Davitos schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 00:40:
ik heb ff een vraagje over mediaplayer 10 kon het niet in een ander topic vinden.

Kun je bij WMP10 nog steeds op acquisition time sorteren?
Sorry voor de late reactie, ik dacht dat dit topic al dood was.
Ik heb een nederlandse versie van WMP10, en zie niet iets in het lijstje staan dat op "acquisition time" lijkt. Misschien is het hetzelfde als "datum verkregen"? Zo ja, dan kan het.

• Themis
Henk007 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 01:11:
[...]

Ogg Vorbis bestanden bevatten geen id3 tags, alleen vorbistags.
Helaas kan ik je vraag niet beantwoorden omdat ik geen wmp gebruik, maar Foobar2000.
Daar was ik ook achter gekomen. "Vorbis comments" wordt het genoemd.

Heeft er nog iemand ideeen om WMP die vorbis comments te laten opnemen in de medialbibliotheek?

Foobar is voor mij geen alternatief. Ik wil een goede media bibliotheek hebben, waarmee ik ook mijn nummers in de ID3Tag een rating mee kan geven. Helaas is WMP naar mijn weten de enige speler die dit kan.

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 18:57

paradoXical

The ParadoX

Na zo'n 2.5 jaar toch even een (nuttige) kick:

http://www.softpointer.com/WMPTagSupport.htm

En voor de volledigheid:
http://wiki.hydrogenaudio...ge_the_plug-in_properties

ook support om FLAC en OGG in je MPlibrary te zetten.

Niet vergeten om even je database te droppen en opnieuw aan te maken anders zal het niet werken!

[ Voor 59% gewijzigd door paradoXical op 19-04-2008 14:36 ]

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Pagina: 1