Toon posts:

Levertijd iBook, is dit normaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.597 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wacht ondertussen al 6 weken op mijn bestelde iBook (besteld bij Youmac in Eindhoven).
Bij het bestellen werd mij verteld dat de levertijd zo'n 2-3 weken zou bedragen. Na een paar telefoontjes naar Youmac kwam ik erachter dat de levertijd langer kan duren als er Bluetooth ingezet moet worden (en dat wilde ik). Nou ok, nog even wachten dan....

Maar ondetussen is het alweer 6 weken geleden, en begin ik een beetje moe te worden van het wachten :( Is het normaal om meer dan 6 weken op een iBook te moeten wachten?

Verwijderd

Bel ze op en vraag of ze de status van de iBook controleren, ze kunnen zien wanneer ie verwacht wordt (binnen is).

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 13:42
Hm, ik heb hem afgelopen vrijdag bij de Applestore besteld inclusief bluetooth en grotere HDD (geheugen hoop ik er zelf in te kunnen zetten), en hij ligt nu al op een vlucht te wachten in Shanghai. Verwachte levertijd vanaf dinsdag was 8 tot 9 werkdagen, hoop hem eerder in bezit te hebben. 6 weken lijkt me overdreven lang...

20 jan 05 32 05 Flight Booked CNSHA30
18 jan 05 30 60 departed from product source Kuehne & Nagel Shanghai
18 jan 05 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
18 jan 05 00 05 Data received from supplier CNSHA30
18 jan 05 30 64 Departed from source CNSHA30

We spend our years as a tale that is told

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Vraag even of je korting krijgt als hij ondertussen prijs daalt, dat heb ik een keer meegemaakt. Een half jaar moeten wachten maar mooi dat hij ondertussen 400 gezakt was en geen geld terug :(

Want ja de winkelier had nu eenmaal besteld tegen de oude prijs.

[ Voor 15% gewijzigd door ErikRo op 20-01-2005 14:28 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

ErikRo schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:28:
Vraag even of je korting krijgt als hij ondertussen prijs daalt, dat heb ik een keer meegemaakt. Een half jaar moeten wachten maar mooi dat hij ondertussen 400 gezakt was en geen geld terug :(

Want ja de winkelier had nu eenmaal besteld tegen de oude prijs.
De iBook G4 is volgens mij sinds dat ze uitkwam niet meer in prijs gedaald, er is wel een andere cpu en gratis Airport bij gekomen.

Vragen om korting kan nooit kwaad.

"Luie mensen worden ook moe!"

Verwijderd

In België is elk model voorradig bij de distributeur. Dit wil zeggen: vandaag bestellen, morgen geleverd ;)

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:37
Dutchman! schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:48:
Hm, ik heb hem afgelopen vrijdag bij de Applestore besteld inclusief bluetooth en grotere HDD (geheugen hoop ik er zelf in te kunnen zetten), en hij ligt nu al op een vlucht te wachten in Shanghai. Verwachte levertijd vanaf dinsdag was 8 tot 9 werkdagen, hoop hem eerder in bezit te hebben. 6 weken lijkt me overdreven lang...

20 jan 05 32 05 Flight Booked CNSHA30
18 jan 05 30 60 departed from product source Kuehne & Nagel Shanghai
18 jan 05 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
18 jan 05 00 05 Data received from supplier CNSHA30
18 jan 05 30 64 Departed from source CNSHA30
Heb je de iBook bij de online Applestore gekocht? Zoja, de Nederlandse Applestore? Zoja, zijn dien dingen niet gewoon in Nederland op voorraad..? Ik had namelijk geen idee dat ze heeeelemaal uit Shanghai moeten komen.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:30

Maximus

There is no substitute

BTO komen altijd uit shanghai. De stock machines waar ze maar een stock hebben.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• MacWolf
  • Laatst online: 06-09-2024
Alle Europese Mac's komen uit Azië of Ierland, afhankelijk van het type. Vaak gaat de vracht ook nog even langs Luxemburg, want blijkbaar betekend dat goedkoop importeren o.i.d.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als je macs online besteld moet je gewoon bij de apple store nederland bestellen, resellers doen simpelweg zaken met die apple store.

Succes :Y) en nee, zo'n lange levertijd is niet normaal!

Verwijderd

Topicstarter
Maximus schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:17:
BTO komen altijd uit shanghai. De stock machines waar ze maar een stock hebben.
BTO = ?

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Build To Order

Wanneer je wat extra's er in wilt hebben, Bluetooth ed.

Verwijderd

ik wil niet spammen, maar op dit moment zijn de iBooks bij ons binnen 3dagen binnen.
BTO duurt veel langer en raad ik ook af. om die reden

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:30

Maximus

There is no substitute

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:31:
ik wil niet spammen, maar op dit moment zijn de iBooks bij ons binnen 3dagen binnen.
BTO duurt veel langer en raad ik ook af. om die reden
Maar als jij BT wilt dan moet je wel BTO gaan...

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Maximus schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:35:
[...]

Maar als jij BT wilt dan moet je wel BTO gaan...
Je kan die chip er toch ook later zelf in leggen. En die hebben ze vast wel weer op voorraad bij een reseller, Qorne?

Verwijderd

Mijn iBook heb ik besteld op 27 december. Ook met grotere HD en BlueTooth... Ik heb hem zelf ook nog niet binnen, ik heb hem ook niet online besteld, maar bij een Apple Centre...
Toch maar beter online kunnen bestellen dus, zo lang wachten is idd niet zo relaxed...

Hoop voor je dat hem snel hebt, hou ons iig op de hoogte!

Weet iemand trouwens of we hem nu we toch zo lang moeten wachten, ook al iLife '05 geinstalleerd krijgen?

Grt, Max

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 16:59 ]

Verwijderd

Pindkaas schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:51:
[...]

Je kan die chip er toch ook later zelf in leggen. En die hebben ze vast wel weer op voorraad bij een reseller, Qorne?
BT kan je er later niet in bouwen, wat altijd kan en goedkoper is, is gewoon een BT dongle nemen die kost 30€ ben je ook klaar, het exact het zelfde effect, alleen is het dan extern voordeel je hebt je iBook dan wel binnen 2/3dagen

• Dutchman!
wat het voordeel van een alles-in-een notebook een beetje teniet doet :)

Verwijderd

klopt, het is een keuze.

Verwijderd

Aan de ene kant neem ik aan dat de verkoper in kwestie je een indicatie heeft medegedeeld. Als het een belofte was, dan is het sowieso de schuld van de verkoper.

Echter ik ken zeer weinig producten / diensten voor consumenten waarbij er zulke lange leveringstijden zijn (maar dan wel als er geen problemen zijn met goederen / logistiek).
Ik zou in ieder geval als ik jou was met de verkoper eens gaan praten over eventuele vergoeding voor het lange wachten en (als het zo is) valse belofte.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:52:

Weet iemand trouwens of we hem nu we toch zo lang moeten wachten, ook al iLife '05 geinstalleerd krijgen?

Grt, Max
Waarschijnlijk wel, maar je kan pech hebben, dan heb je nog wel de mogelijkheid om voor 19€ ± als nog iLife 05' te krijgen. sommige dealers doen dit :P niet iedereen.

Verwijderd

Op de Apple Store is een iBook verzendklaar in 24 uur en een BTO met Bluetooth duurt 3 dagen. Daarmee kun je zeggen dat er geen wachttijden zijn en het dus veel te lang duurt. Feit is natuurlijk wel dat Apple de Store voorrang geeft t.o.v. de dealers. 6 weken lijkt mij erg overdreven, zeker omdat er bij de iBook al een geruime tijd geen leveringsproblemen zijn geweest.

Verwijderd

maximaal kan het 3week duuren, maar dat is nog erg lang.

Verwijderd

Topicstarter
Het wachten vind ik nog niet eens zo erg, maar het feit dat ik al bijna 600 euro betaald heb, is dan weer wat minder... morgen maar even pissig opbellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:08:
Het wachten vind ik nog niet eens zo erg, maar het feit dat ik al bijna 600 euro betaald heb, is dan weer wat minder... morgen maar even pissig opbellen.
welk model heb je gekocht?
dat je moet aanbetalen is normaal bij een BTO

• straat
  • Laatst online: 12-02 21:37
Ik heb 12 januari een 12" iBook besteld met bluetooth en 60GB hdd en nog enkele accessoires bij de apple store. de 15e heeft Apple hem de deur uit gedaan, de 17e is ie naar luxemburg gevlogen. Hij zou er dus bijna moeten zijn, maar ik denk dat het voor mij wat langer duurt omdat de iBook uit Azië komt en de rest uit Ierland.

Wat ik echter wel vreemd vind is s dat op de Apple site de status al sinds een paar dagen op "out for delivery" (Rotterdam) staat, Rotterdam->Delft hoeft toch niet zo lang te duren? Ook kan ik hier niets terugvinden over Rotterdam, als ik via die site mijn order bekijk dan zie ik de status op "on hold; aircraft/truck failure" staan...

Ik hoop dat ik het nog voor het weekend heb maar ik denk het niet. Apple geeft zelf aan dat het na het versturen 6-7 werkdagen kan duren, Dat zou begin volgende week zijn.

• Flatwhite
  • Laatst online: 19:37
Geld BTO dus alleen voor mensen die ingebouwde Bluetooth willen of wordt het ook een BTO als je een grotere HardDisk wilt (evt. 60 gig) ??

Verwijderd

Yup het wordt ook een BTO als je een andere HDD neemt,
Het is gewoon erg jammer dat Apple zichzelf voortrekt tegen over dealers.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je hoeft niet zo lang te wachten hoor, zeker een half jaar geen geld terug, is natuurlijk te gek, zou niet moeten worden geaccepteerd.Ik vraag me af wie denkt dat hij dat kan maken.

Ik zou het niet zover laten komen en een beetje aan de bel trekken bij de verkoper.

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 20-01-2005 20:10 ]

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:04

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:27:
[...]

welk model heb je gekocht?
dat je moet aanbetalen is normaal bij een BTO
Ik heb voor mijn iBook BTO (gekocht in December bij MacHouse Rotterdam, levertijd 2 weken) géén aanbetaling gedaan.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Same here, gekocht bij Mexpert in Enschede en geen aanbetaling gedaan....
Wacht dus wel sinds 27 dec op mijn 12"/60GB/BT

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Nu we het toch over BTO hebben, is het bij alle producten van Apple zo? Duurt het bijv. voor een PowerBook of een iMac ook zo lang?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 10:15:
Same here, gekocht bij Mexpert in Enschede en geen aanbetaling gedaan....
Wacht dus wel sinds 27 dec op mijn 12"/60GB/BT
takke

ik vroeg hen wat de levertijd is van een powermac, 2-5 week zeggen ze, ik dacht zal wel meevallen...

Nou, dan weet ik nu ZEKER dat ik 'm online ga bestellen, levertijd is dan 3 dagen ofzo!

Verwijderd

Topicstarter
Even een update... ben net langs Youmac geweest en vroeg of er al iets bekend was... hij belde hun leverancier maar wist niet te zeggen hoe lang het nog ging duren...

Toen heb ik maar besloten om mijn geld terug te eisen, maar ik had mijn bon helaas niet bij me. Morgen ga ik er dus weer langs. Dan maar direct bij de Apple store bestellen.... 6 weken moeten wachten en dan nog niet kunnen zeggen hoelang het duurt, no way....

Youmac... :r

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Even voor de duidelijkheid, ik wil een iBook 12" met een grotere HDD en BT kopen, duurt het langer als ik bij de Apple Store in Rotterdam bestel of op de site?

Oh ja, ook nog een Second Skin er bij :P

Verwijderd

Zoals je in mijn ervaringen kan lezen, zou ik het gewoon bij de online store bestellen. Volgens mij valt uit dit topic wel af te leiden dat dat sneller zou gaan...

Mijn bestelling ga ik nog niet cancellen, volgende week heb ik echt een laptop nodig, en de Mexpert uit Enschede is zo vriendelijk, omdat ze ook wel vinden dat het lang duurt, om mij daarvoor een demo model te lenen. Dat is dus wel weer een goede service.

Max, die gewoon nog even blijft wachten op z'n iBook...

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik heb zojuist mijn jaaropgave binnen gekregen. Het geld dat ik terugkrijg ga ik dus mooi in een iMac stoppen. Maar het wordt iig wel online bestellen, zeker als ik dat zo allemaal lees hier.

Verwijderd

Dan ben ik toch blij dat ik destijds mijn iBook zo kon meenemen. Alleen 5 minuutjes wachten op het extra geheugen dat er ingezet werd. Scheelt dat ik geen BT heb. Ik denk dat het tijd wordt voor Apple om BT ook toe te laten voegen door Apple Centers. Op deze manier voorkom je wachttijden. Is alleen de vraag of dit technisch mogelijk is.

• straat
  • Laatst online: 12-02 21:37
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:40:
Dan ben ik toch blij dat ik destijds mijn iBook zo kon meenemen. Alleen 5 minuutjes wachten op het extra geheugen dat er ingezet werd. Scheelt dat ik geen BT heb. Ik denk dat het tijd wordt voor Apple om BT ook toe te laten voegen door Apple Centers. Op deze manier voorkom je wachttijden. Is alleen de vraag of dit technisch mogelijk is.
Is technisch wel mogelijk, alleen vrij arbeidsintensief omdat het goed weggestopt zit.

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:40:
Tja, ik heb een jaartje geleden wel gekozen voor een BTO,
De 30GB HDD was me net iets teklein en is vervangen door een 40GB versie
Ook was de airport kaart voor mij redelijk belangrijk,
een draadloze laptop zonder draadloos inet... :(
En de BT module....iets waar ik zeker geen spijt van heb,,,,,
De zelfde week heb ik nog een BT Apple muis besteld,
je gaat er geen muis met draad aan hangen....
Maar ik heb er een jaar geldenen ook ruim 5 weken op moeten wachten....
En wachten is vervelend, zekers als je zekers weet dat de laptop die je op dat moment op instorten staat... En jawel de dag dat ik mijn iBook kreeg ging mijn Packerd Bell echt d00d.... :(
Hij kwam precies optijd.... :)

Maar als je een BTO Apple koopt is het teverwachten....
Moet wel zeggen dat mijn "vaste" dealer meteen zei dat het wel ff kon duren....

En ik was al voor 60% over op de Mac en wilde gewoon geen x86 van de lokale computer boer...
En dat een BTO langer ging duren wist ik meteen al, maar ik hou mijn hardware graag ff een tijdje, En 30GB was me net iets temin, dus 40GB.... :P En BT wilde ik ook 100% voor evnt een toetsenbord of muis....

Heb wel het idee dat de gemiddelde Mac boer de levertijden iets te roze voor steld....
Maar op een nieuwe auto moet je ook ff wachten, en om eerlijk tewezen 1.500 is ook geen kattepis.... Als je echt een Mac wilt, neem je dat voor lief...

En als je een switcher bent welkom in de Mac wereld.... :P
En als je hem dan krijgt, tja dan ga je iets harder uit je dak... ;)

Prive ben ik nu 100% Mac, en als de tijd daar is dat die 2 oude PC's op de zaak aan vervanging toe zijn, kijken we zekers eerst naar Mac mini's.... ;)

Dus als je hem hebt vergeet je de wachttijd snel.... :)

[ Voor 2% gewijzigd door Hexley op 22-01-2005 06:13 . Reden: Lay-out, enz. enz,... ]

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Verwijderd

Hexley schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 06:11:
[...]
Dus als je hem hebt vergeet je de wachttijd snel.... :)
Dat hoop ik dan maar... ;)

• [BoSS]
  • Laatst online: 21:04

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

super-muffin schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:14:
Even voor de duidelijkheid, ik wil een iBook 12" met een grotere HDD en BT kopen, duurt het langer als ik bij de Apple Store in Rotterdam bestel of op de site?

Oh ja, ook nog een Second Skin er bij :P
De Second Skin is in Rotterdam meestal op voorraad, mijn iBook had eind november een levertijd van +/- 2 weken (heb dezelfde als jij besteld denk ik). Mij is wel van tevoren gewaarschuwd dat half december tot eind januari de levertijden van BTO's enorm op kunnen lopen ivm. kerstuitleveringen etc.Maar ik was daar net op tijd voor, en dus was hij al binnen 2 weken binnen.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:23:
Ik wacht ondertussen al 6 weken op mijn bestelde iBook (besteld bij Youmac in Eindhoven).
Heb je uw iBook nu al? Ik zit hier namelijk ook ongeduldig te wachten op m'n iBookje (eveneens met BT).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:01:
[...]

Heb je uw iBook nu al? Ik zit hier namelijk ook ongeduldig te wachten op m'n iBookje (eveneens met BT).
Nee nog niet, ik heb de order gecancelled bij de winkel waar ik em had besteld. Ik heb 'm nu via de Applestore online besteld (incl grotere hdd meteen) dus moet nog even wachten :)

• Dutchman!
Ik wil er nog even bijvermelden dat ik mijn BTO pas afgelopen vrijdag in bezit kreeg. Nog wel binnen de 3 dagen verzenden + 8 a 9 werkdagen verzendtijd, maar om het rap te noemen is een ander verhaal.

Ben er wel blij mee uiteindelijk, 512 MB extra geheugen ingezet, is nu dus een iBook 12"/768 MB/60 GB/BT/AE. Nu nog uitvinden hoe OS X werkt......

Verwijderd

Ik heb mijn i-book eind december bij MacHouse in Rotterdam besteld, met het verzoek voor een grotere HD en bluetooth. De verkoper gaf aan dat het door de feestdagen wat langer zou kunnen gaan duren en gaf als verwachte afleverdatum eind januari op. Ruim een week geleden (dus na ongeveer 3 weken) kreeg ik een telefoontje dat hij klaar stond. Bovendien was een tussentijds telefoontje over de prijsverlaging van Apple zeer correct afgehandeld en werd de verlaging tot op de cent doorberekend. Daarbij geen aanbetaling, alle service en informatie die ik wenste en ook nog een gratis tas. Zo kan het dus ook! Ere wie ere toekomt.

Verwijderd

Nou, hij is binnen hoor. 27 dec. besteld, 27 januari had ik hem. Dus, het viel al met al nog mee, online is dus wel sneller, maar een stukje makkelijkheid en service vond ik dat weekje (of twee) extra wachten achteraf niet zo erg...

Enne, tot nu toe bevalt ie prima!

Verwijderd

Ik heb 14 dagen geleden een 12" iBook BTO besteld via een Apple Centre en nog niet ontvangen.
Nu zie ik dat dezelfde configuratie via de Apple Store €40 is gedaald!
Het is nu maar te hopen dat de nieuwe prijs aangerekend wordt bij de levering.

Verwijderd

Topicstarter
22 januari besteld bij de Applestore (online)... was een BTO.... en vandaag binnen. Eindelijk :p

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb afgelopen Woensdag de iBook 12" + 256MB geheugen besteld via de telefoon, en vandaag binnen. En zeer tevree ;)

[ Voor 11% gewijzigd door semicolon op 04-02-2005 14:38 ]

:D/-<

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:03:
22 januari besteld bij de Applestore (online)... was een BTO.... en vandaag binnen. Eindelijk :p
17 januari besteld via een Apple Centre. Nog steeds niks ontvangen. Wordt nu, onder voorbehoud, beloofd tegen eind volgende week. ;(

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
BTO 04-02 besteld bij apple.nl, 10-03 word ie geleverd :/

• Fostar82
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
Woei heb em binnen. 12 inch iBook 256 MB 60GB BT AP
Ff terugrekend is het zon 2.5 week geleden dat ik hem bij de Mexpert in Enschede bestelde.
Die lui zeiden 2.5 tot 3 week levertijd. Hulde dus aan Mexpert!!!

Ow wat issie toch geil :9

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 11:29

alienfruit

the alien you never expected

Ja, volgens mij wordt alles pas weer gelevert in Maart bij Ingram Micro en TechData staat onze MacMini ook in backorder voor op 1 maart. :(

Verwijderd

lol Ingram doet geen Apple, en Techdata is idd wat traag :p probeer een andere :P

• HunterPro
  • Niet online
matiasjansen schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:24:
Als je macs online besteld moet je gewoon bij de apple store nederland bestellen, resellers doen simpelweg zaken met die apple store.

Niet waar; grote winkels met een eigen TD, zoals LJS in Den Haag, bouwen die meuk zelf in en bestellen dus gewoon de standaard units bij Apple Ierland. Dat scheelt letterlijk weken wachttijd.

Met een beetje geluk (zelfs vaak zonder geluk :P) hebben ze het 'stock' model naar keuze in voorraad en prikken ze er direct een DIMMetje bij, schroeven ze een andere disk erin en zetten ze desnoods een Airport- of BT-kaartje erin (dat laatste kun je overigens ook zelf :)). Wat dat betreft is het zeker niet gek om ff rond te kijken naar bij welke winkel je je macje gaat halen.

[ Voor 28% gewijzigd door HunterPro op 13-02-2005 01:12 ]

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 21:14
HunterPro schreef op zondag 13 februari 2005 @ 01:09:
[...]

Niet waar; grote winkels met een eigen TD, zoals LJS in Den Haag, bouwen die meuk zelf in en bestellen dus gewoon de standaard units bij Apple Ierland. Dat scheelt letterlijk weken wachttijd.

Met een beetje geluk (zelfs vaak zonder geluk :P) hebben ze het 'stock' model naar keuze in voorraad en prikken ze er direct een DIMMetje bij, schroeven ze een andere disk erin en zetten ze desnoods een Airport- of BT-kaartje erin (dat laatste kun je overigens ook zelf :)). Wat dat betreft is het zeker niet gek om ff rond te kijken naar bij welke winkel je je macje gaat halen.
bluetooth kon toch alleen af-fabriek?

dat zijn namelijk BTO. dat is iig zo bij de ibook/pbook/imac. geen idee hoe het met de rest van de range zit maar lijkt me niet anders?

ik heb 18 januari een imac g5 gekocht in een winkel en heb specifiek niet voor bluetooth gekozen omdat dat de levertijd vreselijk opschroeft. nu hadden ze hem op voorraad bij de leverancier dus het duurde maar 4 dagen(incl weekend) voor ik hem kon ophalen. airport kaartje wel zelf ingebouwd, zelfde geld voor een extra dimmetje

[ Voor 17% gewijzigd door bolleh op 13-02-2005 02:32 ]

• HunterPro
  • Niet online
bolleh schreef op zondag 13 februari 2005 @ 02:31:
[...]

bluetooth kon toch alleen af-fabriek?

dat zijn namelijk BTO. dat is iig zo bij de ibook/pbook/imac. geen idee hoe het met de rest van de range zit maar lijkt me niet anders?

ik heb 18 januari een imac g5 gekocht in een winkel en heb specifiek niet voor bluetooth gekozen omdat dat de levertijd vreselijk opschroeft. nu hadden ze hem op voorraad bij de leverancier dus het duurde maar 4 dagen(incl weekend) voor ik hem kon ophalen. airport kaartje wel zelf ingebouwd, zelfde geld voor een extra dimmetje
nee, een normale macwinkel kan niets zelf; reparaties sturen ze op, bto's besteden ze uit naar grotere macwinkels of aan Apple zelf. Gevalletje 'simpele retailer' en niks meer of minder. Een grote mac-toko met eigen TD kan je G5 helemaal naar jouw wens in elkaar zetten. Al geef je een videokaart erbij van 'deze moet er in'.

Verder was BT dacht ik even goed een insteekmoduul als een Airport module. Maar dat kan ik enorm fout hebben natuurlijk :)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 11:29

alienfruit

the alien you never expected

lol Ingram doet geen Apple, en Techdata is idd wat traag :p probeer een andere :P
Lekker is dat :) Ach, hij is nu besteld, liever bij een vertrouwde partner iets bestellen dan bij een nieuw bedrijf....

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
matiasjansen schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:24:

Mag ik vragen waar je deze wijsheid vandaan hebt?

Wij bestellen onze Apple's niet rechtstreeks via Apple. Er zit bij ons nog een leverancier tussen die grote voorraden heeft. Wel is waar niet de BTO's, maar de standaard versie's zijn bij ons altijd op voorraad of het is binnen 1 of 2 dagen binnen. Dual 2,5GHz PowerMac's uitgezonderd natuurlijk. ;)

BTO's gaan inderdaad via de Apple Store en Apple heeft zijn prioriteiten nou eenmaal zo gesteld dat de eigen store's voorgaan wat betreft de levering. Het zelfde is zo met de shuffle, via de online store heb je het binnen een week binnen, via ons kom je op de wachtlijst. Er komen er een klein aantal binnen wekelijks, lang niet zoveel als we er hebben besteld in ieder geval. Dat word nog wel eens oneerlijke concurrentie genoemd dacht ik. Apple fan zijn is bij mij een beetje half af sinds ik zelf bij een Apple Centre werk. :|

kleurbleur.nl

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 10:48
Via de applestore heb ik ook 5 weken op mijn Powerbook 15 inch moeten wachten. Ding moest uit Taiwan komen ofzo. Resellers die met vooraaden werken zijn zowiezo redelijk snel :)

• koppie
  • Laatst online: 14-02 16:01
Fake schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:35:
Via de applestore heb ik ook 5 weken op mijn Powerbook 15 inch moeten wachten. Ding moest uit Taiwan komen ofzo. Resellers die met vooraaden werken zijn zowiezo redelijk snel :)
Toen je die bestelling deed stond die afleverdatum (Est. shipping) dan ook op die datum? Of anders gesteld, is die datum die Apple op de orderstatus-pagina zet een beetje accuraat?

Ik zit nml zelf ook te wachten op een iMac en die wordt hopelijk deze week nog afgeleverd, maar de status staat nog steeds op 'open'.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Verwijderd

Lijkt me meer op een pakketvermissing als het zo lang duurt, op deze manier houden ze klanten wel vaker aan het lijntje als hun pakket gestolen is of schade heeft opgelopen. :o

Anders hebben de firma's nog de kans dat hun klant de order annuleert en hun nog meer schade oplopen. >:)

Tegenwoordig kunnen ze in het vervoer precies het traject laten zien wat het pakket afgelegd heeft, kunnen ze dat niet dan hebben ze een heeeeeeele domme vervoerder of het is gestolen/schade.

Dus gewoon die status van het pakket eisen of anders dreigen: "ik ga naar de concurent hoor! en dan zoek je het maar uit met je troep".
Behalve als je al betaald hebt, dan heb je zelf niet goed nagedacht....

Verwijderd

Sage schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:28:
[...]

Mag ik vragen waar je deze wijsheid vandaan hebt?

Wij bestellen onze Apple's niet rechtstreeks via Apple. Er zit bij ons nog een leverancier tussen die grote voorraden heeft. Wel is waar niet de BTO's, maar de standaard versie's zijn bij ons altijd op voorraad of het is binnen 1 of 2 dagen binnen. Dual 2,5GHz PowerMac's uitgezonderd natuurlijk. ;)

BTO's gaan inderdaad via de Apple Store en Apple heeft zijn prioriteiten nou eenmaal zo gesteld dat de eigen store's voorgaan wat betreft de levering. Het zelfde is zo met de shuffle, via de online store heb je het binnen een week binnen, via ons kom je op de wachtlijst. Er komen er een klein aantal binnen wekelijks, lang niet zoveel als we er hebben besteld in ieder geval. Dat word nog wel eens oneerlijke concurrentie genoemd dacht ik. Apple fan zijn is bij mij een beetje half af sinds ik zelf bij een Apple Centre werk. :|
Sage kom op, je moet goed bestellen en snel zijn :P ik heb nu Mac mini's enz zat op voorraad :)
Shuffles gaan wel wat moeilijker :/

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
koppie1: Normaal (of ja, iig bij mij) is het zo dat je bestelling op open staat zolang ze je bestelling nog niet bij elkaar geraapt hebben. Daarna veranderd de status in 'Shipped' en krijg je ook een trackingnummer dat je op www.apecode.com in kunt vullen. Daarna duurt het nog een dag of 8-9 (volgens de mail die ik heb gekregen iig) voor de machine ook daadwerkelijk bij jou is.

• Sage
  • Laatst online: 24-05-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:14:
[...]

Sage kom op, je moet goed bestellen en snel zijn :P ik heb nu Mac mini's enz zat op voorraad :)
Shuffles gaan wel wat moeilijker :/
We hebben ze ook op voorraad, maar lang niet zoveel als we er besteld hadden. Ik ga er eigenlijk wel een beetje vanuit dat jij er niet zoveel besteld hebt als ons. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Sage op 22-02-2005 22:10 ]

kleurbleur.nl

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-02 10:48
Sage schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:09:
[...]

We hebben ze ook op voorraad, maar lang niet zoveel als we er besteld hadden. Ik ga er eigenlijk wel een beetje vanuit dat jij er niet zoveel besteld hebt als ons. ;)
Ik heb me Mac Mini vorige week besteld bij LJS in Den Haag, maar hoe zit het met die levertijden dan, duurt dat echt zo lang?
Ik had me Mini namelijk al ergens rond de 22e besteld geloof ik, en ik wil em zo graag O+

[ Voor 35% gewijzigd door Meauses op 01-03-2005 23:41 ]

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Verwijderd

Ik heb ook een ibook besteld bij de applestore (19 feb)
Vandaag moet hij komen (Out for Delivery).
Helaas ben ik dus niet thuis, gaan ze heb dan nog een keer aanbieden later op de dag? of aan de buren geven? of een briefje achterlaten dat ik hem zelf mag halen.
Ik baal wel, maarja jammer dan. :'(

edit:
Hij staat nu op Delivered, mag hopen dat hij nu bij de buren staat dan.. O+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 10:46 ]

• remier
  • Laatst online: 06-04-2023

remier

Tired of spam?

Volgens mij geven ze hem echt niet af bij de buren hoor...

Denk dat ze hem de volgende dag komen aanbieden

Heah what?!?? O, signature??

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Meauses schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:17:
[...]

Ik heb me Mac Mini vorige week besteld bij LJS in Den Haag, maar hoe zit het met die levertijden dan, duurt dat echt zo lang?
Ik had me Mini namelijk al ergens rond de 22e besteld geloof ik, en ik wil em zo graag O+
Via de apple store zeggen ze 2 tot 3 weken levertijd. De mijne word op of voor 10/03 verstuurd... ik wacht maar rustig af.

Vind het nog steeds lang duren allemaal eerlijk gezegd :P

• bartvb
Als je niet thuis bent kan je ook een afspraak maken met TNT wanneer ze hem komen brengen.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

goh de boel wordt vandaag verscheept vanaf singapore... dat schiet tenminste op ;) besteldatum is 1 maart, ik had de 'pech' dat de nieuwe powerbook serie en iPod mini serie vernieuwd werden, die zijn gelukkig wel meegenomen maar ja.. nog een weekie wachten maar gelukkig apetrace ook ontdekt, dat betekend geen gezelligheid meer met de apple medewerkers :|

edit:

helaasch is dit hele euvel nog even verschoven naar 18 maart... ben ik helemaal NIET blij mee... maar ja het kan waarschijnlijk niet anders... Misschien dat het tijd wordt voor een topic over diverse positieve dan wel negatieve indrukken van de mac shop ? Vooral bij bestellingen met veel dingen (ik heb hier bijvoorbeeld in totaal 15 produkten besteld tegelijkertijd) lijkt het niet lekker te lopen...

[ Voor 39% gewijzigd door KeeZ op 03-03-2005 21:15 ]

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Hij lag dus wel bij de buren.
De buurman had voor me getekend, nouja gelukkig heb ik hem nu.
Toch beetje brak een product van 1100 euro even aan de buren geven.
Maarja mij buren zijn lief O+

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

kreeg je dan wel een briefje in de bus dat hij daadwerkelijk bij de buren is geleverd ? Want ik vertrouw ze hier niet zo :P en al helemaal niet met een bestelling >€ 3.000

Deze plek is te koop.

Verwijderd

KeeZ schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 08:37:
kreeg je dan wel een briefje in de bus dat hij daadwerkelijk bij de buren is geleverd ? Want ik vertrouw ze hier niet zo :P en al helemaal niet met een bestelling >€ 3.000
Nee hij was gewoon bij de buren afgeleverd, en de buurman had getekend.
Want ik was op mn werk en keek toen de tracking van de ibook, en zag dat hij al was afgeleverd en getekend. Nouja, ik was dus niet thuis, dus vond het al vreemd.
Toen bleek dus dat de buurman hem had....

• remier
  • Laatst online: 06-04-2023

remier

Tired of spam?

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:56:
[...]

Nee hij was gewoon bij de buren afgeleverd, en de buurman had getekend.
Want ik was op mn werk en keek toen de tracking van de ibook, en zag dat hij al was afgeleverd en getekend. Nouja, ik was dus niet thuis, dus vond het al vreemd.
Toen bleek dus dat de buurman hem had....
Mag je blij zijn, want dat is niet echt de policy volgens mij :D

Heah what?!?? O, signature??

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

lijkt me ook niet... ik kreeg vandaag een briefie in de bus van de TNT... eerste shipment kwam binnen (USB audio device) maar ik was net ff peukies halen 8)7

Deze plek is te koop.

• bartvb
BTW Keez, je kan ook ff de store bellen en vragen of ze de order willen splitsen. Het is een beetje jammer als alles ligt te wachten op 1 of 2 onderdelen van je totale bestelling...

15 items? Sjiez :\ Volgensmij kunnen er maximaal iets van 4 30" Cinema Displays aan een PowerMac ;)

[ Voor 23% gewijzigd door bartvb op 04-03-2005 22:07 ]

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

mjah dat heldere idee kreeg ik ze niet eerder aan het verstand dan zeker 6 telefoontjes later.. maar ja we gaan er vanuit dat het nu allemaal goedkomt, ze hebben me verzekerd dat de boel 18 maart hier op de stoep staat... hopen dat het dan niet meer sneeuwt ;)

Deze plek is te koop.

Pagina: 1