3HD's en 1 DVD-brander -> PC freeze

Pagina: 1
Acties:

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
heb gister een nieuwe HD gekregen.deed het nog perfect. in begin ook goed gedaan hier in deze pc. maar na een tijdje heeft de PC zich volledig gehangen. ik kan niets meer doen. als ik dan op reset duw, komt er in het scherm van de bios: detecting IDE devices en daar staat dan de laatste schijf niet meer bij.

na een paar keer aan en uitzetten vind hij hem uiteindelijk weer en start ie op. maar na een tijdje weer exact hetzelfde probleem.

heb nu de schij losgekoppeld, en heb nergens meer last van?
waar kan dit aan liggen?

config:
  • voeding: 300W
IDE:
  • prim Master HD 6E040L0 40 GB maxtor(OS)
  • prim Slave DVD brander
  • sec Master HD ST340810A 40 GB seagate (pagefile)
  • sec Slave HD Seagate (serienummer nu onbekend) 40 GB <- zorgt voor problemen!
Heb al een tijd gezocht op google en op het forum, maar niet kunnen vinden waar ik naar zocht.
Zal het aan de voeding liggen?

• abcor2003
NIEMAND??? :'(

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:22
niet kicken binnen 24 uur he.

Eigenlijk geef je het zelf al aan door alleen je voeding op te geven bij de specs. Heb je al eens een andere geprobeerd?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Ook geen problemen als je een andere schijf loskoppelt of is het probleem alleen echt als die schijf erop zit aangesloten?

• PIELEPOYE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
Heb je hem ook in een ander systeem gebrobeerd?
zit er geen stiker meer op met een vaag nummer? meestal staat zoiets nog wel bij de fabrikant

En inderdaad de rest van je specs hoeveel heb je er voor de rest inzitten zware videokaart of zo misschien?

Meer info

We bring the light and Sound to the party. www.mm-licht-geluid.nl

• abcor2003
OnTracK schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:20:
niet kicken binnen 24 uur he.

Eigenlijk geef je het zelf al aan door alleen je voeding op te geven bij de specs. Heb je al eens een andere geprobeerd?
owwkeej sorry, maar kzit met ruimtegebrek dus daarom..

mn hardware is:

mb: GigaBite 700n4V
video: geforce FX5800 (of 5600) 256 MB
geheugen: 768 MB RAM
hd's zoals hierboven en voeding 300W

ga zo testen of het echt die schijf is door hem alleen de laten draaienhoe kan ik hem op dat moment het beste testen?

Verwijderd

abcor2003 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:47:
ga zo testen of het echt die schijf is door hem alleen de laten draaienhoe kan ik hem op dat moment het beste testen?
http://www.seagate.com/support/seatools/

• abcor2003
owkeej heb net de schijf gecontroleert met dat tooltje van seagate, hij gaf geen fouten aan met sectoren maar wel met het bestandssysteem, kon niets lezen.

is dit omdat hij ntfs geformateerd is en dat niet gelezen kan worden in dos?

Verwijderd

abcor2003 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 21:26:
owkeej heb net de schijf gecontroleert met dat tooltje van seagate, hij gaf geen fouten aan met sectoren maar wel met het bestandssysteem, kon niets lezen.

is dit omdat hij ntfs geformateerd is en dat niet gelezen kan worden in dos?
Dos kan idd geen NTFS lezen maar ik weet niet wat voor invloed dat heeft op dat tooltje. Maar je hebt het probleem echt alleen als deze schijf erin zit met de twee anderen of ook als ze met z'n tweetjes zijn?

• abcor2003
Heb ze nu alledrie erin, en het loopt nog steeds. dus aan de voeding kan het denk ik niet liggen.
kijk net in het systeem logboek en daar vond ik dit:

Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\D.

Wat heeft dit precies te betekenen (ben zelf nog het zoeken op google) ?

Verwijderd

abcor2003 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 21:36:
Heb ze nu alledrie erin, en het loopt nog steeds. dus aan de voeding kan het denk ik niet liggen.
kijk net in het systeem logboek en daar vond ik dit:

Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\D.

Wat heeft dit precies te betekenen (ben zelf nog het zoeken op google) ?
Gebruik je SATA-controllers? Gebruik je RAID-drivers?
I started out seeking info on this subject to help out.....4 hours of research later I have come full circle and do not have one answer....This is a seriuos problem that has no answer, from raid to scsi to sata to ultra ide to ide to servers to desktops.....all are getting this from a warning to the bsod.....there are people with new and old drives......getting this from on boot up to hours into operating, from games to intensive cad apps. The only common factor I can find is it is happeneing and happening to alot of people. MS is no help so forget asking them, I looked at so many forums, did numerious searchs, and scoured the newsgroups and all I found is problem after problem and not one solution......less "get a new hard drive". I for one am no conspiricy person but this in my mind is like a unknown cancer in the computer world and for some reason the people in the "KNOW" have not even touched on this problem. I realy tried to find a answer for you....but sorry, no go.....there seems to be no answer.

BTW...another dead lead brought back to life.....but is worthy of a good looking at.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 21:41 ]

• abcor2003
Neej, geen drivers hoeven te installeren.. alles ging vanzelf
dus of het RAID drivers zijn 8)7

i don't know!
Pagina: 1