[2003] Mapped drives backuppen "Cobian BackUp"*

Pagina: 1
Acties:

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025
Hallo,

Ik heb hier een nieuwe W2K server, die elke nacht een flinke hoeveelheid data moet weg schrijven naar 2 andere servers in een ander subnet. Een van die servers draait ook Windows 2000 Server en de ander NT4.0 server. Je raad het al, dit werkt niet.

Nu probeer ik dat dus met een programma dat het Cobian BackUp.

Ik heb een aantal mapped drives aangemaakt die naar de shares op die servers wijzen. Echter, als ik de volgende dag kijk wat de source server heeft gedaan is dat niets omdat Cobian Backup zegt dat de remote servers niet beschikbaar zijn. Dat komt vervolgens weer omdat W2K de autodisconnect feature heeft aanstaan kennelijk. Via google kwam ik dus op deze website van Microsoft terecht.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;297684

Ik heb uitgevoerd wat in dat artikel beschreven staat.

Echter, hij blijft elke morgen aangeven dat de mapped drives disconnected zijn.

Heeft iemand een idee hierover?

Alvast bedankt voor het meedenken.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kan je niet gewoon via UNC paden een backup maken? Dan ga je buiten je network mappings om.

Autodisconnect kan echt een hell zijn, ik heb ook heel lang gezocht naar een goede oplossing maar niets mocht baten :(

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025
Gunner schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:29:
Kan je niet gewoon via UNC paden een backup maken? Dan ga je buiten je network mappings om.

Autodisconnect kan echt een hell zijn, ik heb ook heel lang gezocht naar een goede oplossing maar niets mocht baten :(
Helaas, Cobian BackUp werkt niet met UNC paden. In dit geval ben ik afhankelijk van die mappings dus.

Mocht je een programma weten dat bijvoorbeeld wel werkt met UNC paden, hoor ik dat uiteraard graag.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ken Cobian backup zelf verder niet , wel gebruik ik zelf Vertias Backup Exec 9.1 en daar kan ik gewoon een backup selectie maken door te browsen over het netwerk en dat verloopt gewoon vlekkeloos terwijl de XP clients wel een "disconnected network drives" hebben maar dat wordt probleemloos gerestored door er weer dubbel op te klikken

Ik kan helaas niet voor jou inschatten of Backup Exec voor jou de oplossing is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Met alleen Symantec Backup Exec(jaja tis overgenomen he...) 9.1 ben je er niet. Je hebt ook remote server agents nodig om uberhaupt een andere machine te mogen backuppen.
Eenvoudig kun je ook Robocopy gebruiken om data naar de source server te rammen en deze lokaal de data daarna te laten backuppen. Mits het natuurlijk niet teveel data is anders loopt je backup schema in de war.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 15:32

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Een beetje backup pakket heeft ook de mogelijkheid om voor het starten van de job een script te draaien. Is het geen mogelijkheid om dit aan te zetten, en in het script middels "Net use" de drives te mappen? Verreweg de meest eenvoudige oplossing is om het gewoon via Robocopy uit te voeren, zoals Mutsje al voorstelde...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Sjah, simpel. Jij logt in op het systeem. Connect naar een aantal shares.
Jij logt weer uit, weg shares (netwerkschijven waarnaar je connect). Misschien als je alleen het scherm lockt, blijven de shares.
Of als een service een script maken, die de mappings aanmaakt (mbv. srvany.exe op de resource kit te vinden).
Mij lijkt een agent zoals eerder voorgesteld het makkelijkste oplossing, en een andere backup-programma.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 14:33 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:09
Bij twijfel laat ik dit topic toch nog even in Windows waarschijnlijk moeten we hier de oplossing vinden. Evt. zou je een directory kunnen koppelen aan een unc pad, alleen weet ik niet hoe het backup programma hiermee omspringt.

Verwijderd

Probeer die unc in quotes te zetten bijv. "\\server01\sharenaam\bestanden"
Of oude dosnamen (dir/x)
Kan je pre- en of post scripts gebruiken? Script die voor de backup gaat lopen, draait?
Daar kan je net use z: "\\server01\sharenaam\bestanden" inzetten.
Als de unc-pad een spatie heeft, dan ook die hele unc pad in quotes.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 22:44 ]

Pagina: 1