Toon posts:

Chello i.c.m. Sitecom wireless router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij een vriend Chello internet aangesloten.
Dit hebben we eerst geactiveerd op de laptop met een gewone Xircom pcmcia netwerkkaart. Het MAC adres van de Xircom nic is dus bekent/geregistreerd bij Chello.
Internet werkt nu prima op de laptop.

Nu wil ik een Sitecom wireless router er tussen hangen. Omdat dit MAC adres van die router niet bekend is bij Chello, moet ik het MAC adres van de Xircom nic spoofen in de router.
Dit heb ik allemaal netjes gedaan.

Wanneer ik nu verbinding probeer te maken met internet kom ik weer op de registratie site van Chello. Dit betekend dat hij wel verbinding naar buiten kan maken, maar dat het verkeerde Mac adres wordt meegegeven.

Chello helpdesk weet hier geen raad mee. (al twee keer gebeld)

Weet iemand hoe dit wel gaat werken?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

1. Je hebt het verkeerde MAC-adres overgetypt
2. Het MAC-adres is niet opgenomen tijdens de registratie
3. Je hebt de verkeerde DNS-servers
4. Je router heeft nog een oude lease

Verder vertel je te weinig, welk IP-adres heeft je router gekregen? Heb je het al eens handmatig laten renewen? Heb je al een firmware update gedaan?

Daarnaast is het hele merk Sitecom een drama in combinatie met Chello. Ik lees hier op dit forum niet anders dan problemen met Sitecom routers en Chello. Mijn mening is; koop maar een Linksys, maargoed dat is makkelijk gezegd ;)

[ Voor 13% gewijzigd door I_stealth_I op 20-01-2005 15:13 ]

/dev/null

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Dàt je al op de registratiesite van Chello komt vind ik knap. Ik heb veelvuldig Chello op een router aangesloten en dat ging lang niet altijd even soepeltjes.
Wat zou kunnen zijn is dat er heel kort een verbinding is geweest met Chello terwijl er een MAC adres gebruikt werd dat niet werd herkend... M.a.w.: heb je de router even op de modem aangesloten gehad vòòr je het MAC adres ging clonen?

Ik heb eens meegemaakt dat ik op geen manier meer een ip kreeg van Chello. Toen ik de helpdesk belde zei de vrouw aan de lijn dat er tweemaal hetzelfde MAC adres geregistreerd stond wat alle problemen veroorzaakte. Ik verwonderde mij dat dat überhaupt mogelijk was. Later bedacht ik me dat het systeem wel een door kan hebben dat er een router achter zat omdat de hostname niet overeenkwam met het bekende. ('WRT54G' ipv 'PC-naam')

Probeer dus gewoon die installatiepagina te doorlopen of anders bel je dat dure nummer van Chello service...

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Een andere hostnaam (PC naam) maakt volgens mij niks uit. Het gaat om het MAC adres, zodra je dat cloned op een andere PC (of router of weetikwat) dan zou het gewoon moeten werken.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Nou, kijk eerst eens in je router wat voor IP-adres die nu heeft. Als 't met 10 begint moet je inderdaad opnieuw dat aanmeldscherm doorlopen en dat kan ook prima met de router, als je aan 't einde maar de modem+router reset ipv modem+pc.

Maar als de router niet een 10-adres heeft, dan moet je gewoon op pagina's kunnen komen. Probeer je niet toevallig steeds 1 pagina en staat die misschien gewoon in de cache als aanmeldpagina? Of misschien werkt je DNS-cache niet lekker mee? Met andere woorden: leeg je cache en doe eens ipconfig /flushdns.
gertvdijk schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:00:
...of anders bel je dat dure nummer van Chello service...
"duur" is een relatief begrip. ;) Als Chello duur is, dan zijn bijvoorbeeld @home en KPN ook duur, 't is allemaal 10 cent/min. Als je 10 minuten aan de lijn hangt en je probleem is opgelost, dan heb je voor 1 euro toch maar mooi een werkende verbinding via je router.

[ Voor 33% gewijzigd door Bergen op 20-01-2005 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties!
Ik ga morgen weer proberen de verbinding weer te fixen. Jullie horen het wel als het allemaal gaat werken.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Wat ook wel makkelijk is:
- Spoof het Maiden-Mac-Adres van je router in de netwerkkaart van je PC
- Loop nu de chello aanmeldpagina door op die pc
- Sluit je router aan (zonder clone)
- Chello werkt op Router

Het grote voordeel is dat als je je router reset, je niet iedere keer hoeft te spoofen (omdat het orginele adres van de router bekend is bij Chellow

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Gewoon Chello opbellen of ze de DHCP leases willen clearen, heb ik zo vaak gedaan, dan hoef je niet eens een MAC-Adres te spoofen.

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag!

Gisterenavond bezig geweest met de installatie, en het werkte binnen 10 minuten!
Dit dankzij Chello Underground, zie chelloo.com.

Deze beschrijving: http://www.chelloo.com/content/view/65/30/ gevolg en het werkte in een keer. Blijkbaar is toch de volgorde van aansluiten/aanzetten erg belangrijk.

Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1