Van de week op mijn werk komt een gebruiker naar mij toe die zijn (prive) laptop een tijdje geleden opnieuw heeft geinstalleerd. Hij is toen denk ik niet uit het activeren gekomen en heeft het denk ik met een soort van crack gedaan. Maar hij heeft toch egt zijn laptop een jaar terug met een legale versie van xp pro gekocht, beetje dom dus. Nu komt windows met de melding tijdens het opstarten dat hij geactiveerd moet worden. Komt hij bij mij of ik er even naar wel kijken.Ik hem al aangesproken dat hij beter eerder had kunne komen en niet zelf had moeten prutsen.
Het probleem is nu dat als ik op het pictogram van windows activeren klik dat hij zegt dat windows al geactiveerd is? Ook tijdens het opstarten als ik klik op: Ja nu activeren zegt hij het ook.
Heb hier dus de originele product code/licencie liggen en wil deze er toch graag weer opzette zonder opnieuw te installeren of systeemherstel te gebruiken.
Heb al in de map C:\WINDOWS\system32\oobe gekeken waar die bestanden staan maar dat ging niet echt. Wie weet er toevallig een andere oplossing of methode om hem alsnog legaal te actieveren?
Via zoekacties hier en op google kon ik mijn probleem niet vinden.
Alvast bedankt.
Het probleem is nu dat als ik op het pictogram van windows activeren klik dat hij zegt dat windows al geactiveerd is? Ook tijdens het opstarten als ik klik op: Ja nu activeren zegt hij het ook.
Heb hier dus de originele product code/licencie liggen en wil deze er toch graag weer opzette zonder opnieuw te installeren of systeemherstel te gebruiken.
Heb al in de map C:\WINDOWS\system32\oobe gekeken waar die bestanden staan maar dat ging niet echt. Wie weet er toevallig een andere oplossing of methode om hem alsnog legaal te actieveren?
Via zoekacties hier en op google kon ik mijn probleem niet vinden.
Alvast bedankt.