Toon posts:

[XP] Activerings crack ongedaan maken*

Pagina: 1
Acties:
  • 859 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Van de week op mijn werk komt een gebruiker naar mij toe die zijn (prive) laptop een tijdje geleden opnieuw heeft geinstalleerd. Hij is toen denk ik niet uit het activeren gekomen en heeft het denk ik met een soort van crack gedaan. Maar hij heeft toch egt zijn laptop een jaar terug met een legale versie van xp pro gekocht, beetje dom dus. Nu komt windows met de melding tijdens het opstarten dat hij geactiveerd moet worden. Komt hij bij mij of ik er even naar wel kijken.Ik hem al aangesproken dat hij beter eerder had kunne komen en niet zelf had moeten prutsen.

Het probleem is nu dat als ik op het pictogram van windows activeren klik dat hij zegt dat windows al geactiveerd is? Ook tijdens het opstarten als ik klik op: Ja nu activeren zegt hij het ook.

Heb hier dus de originele product code/licencie liggen en wil deze er toch graag weer opzette zonder opnieuw te installeren of systeemherstel te gebruiken.

Heb al in de map C:\WINDOWS\system32\oobe gekeken waar die bestanden staan maar dat ging niet echt. Wie weet er toevallig een andere oplossing of methode om hem alsnog legaal te actieveren?

Via zoekacties hier en op google kon ik mijn probleem niet vinden.

Alvast bedankt.

Verwijderd

je kan toch bellen???

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-04 22:31
Nee, dat gaat helaas niet op. Door de crack geeft hij aan dat windows al geactiveerd is zodra de activatiewizard gestart is. Helaas moet je dus nog wel activeren.
ts kan ik helaas niet helpen, ik heb het probleem een tijdje geleden ook gehad, en heb de pc maar opnieuw geïnstalleerd. Liever gelijk goed beginnen dan een valse start maken. :)

-

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Hulp bij computers die het niet meer doen door cracks of andere rotzooi is eigenlijk niet toegestaan, maar ik kan wel de tip geven: bij het uitkomen van servicepack 1 voor windows xp zijn er veel tools op het i-net verschenen om de product-key te wijzigen (key changers) en de activatie over nieuw te doen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Werkt denk ik ook niet met een andere serial. Dan ga ik maar systeem herstel doen dan lukt het wel denk ik aangezien hij niet meteen na de installatie de crack heeft geinstalleerd.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-04 22:34
De beste oplossing zou een clean install zijn, verder zou je kunnen kijken welke bestanden vervangen zijn bij het cracken van je Windows, waarschijnlijk kun je ze dan wel restoren vanaf de originele install cd...

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

en als je MSOOB dingetje vervangt met een nieuwe?

Deze advertentieplaats is te huur!

• CXNeXo
  • Laatst online: 12:10

CXNeXo

This behavior is by design.

Volgende x wat beter zoeken....via google de eerste hit, deze methode werkt perfect, zelf al diverse keren uitgevoerd.

1. Click Start, and then click Run.
2. In the Open box, type regedit, and then click OK.
3. In the left pane, locate and then click the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Current Version\WPAEvents
4. In the right pane, right-click OOBETimer, and then click Modify.
5. Change at least one digit of this value to deactivate Windows.
6. Click Start, and then click Run.
7. In the Open box, type the following command, and then click OK.
%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a
8. Click Yes, I want to telephone a customer service representative to activate Windows, and then click Next.
9. Click Change Product key.
10. Type the new product key in the New key boxes, and then click Update.

If you are returned to the previous window, click Remind me later, and then restart the computer.
11. Repeat steps 6 and 7 to verify that Windows is activated. You receive the following message:
Windows is already activated. Click OK to exit.
12. Click OK.

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• SysRq
CXNeXo schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:27:
Volgende x wat beter zoeken....via google de eerste hit, deze methode werkt perfect, zelf al diverse keren uitgevoerd.
nope, werkt zeker _niet_ in alle gevallen. Deze oplossing heb ik ook een aantal keer geprobeerd.

FYI: Het was bij een bedrijf wat eerst zo'n 30 illegale WinXP installaties had, en toen besloot om toch maar legaal te gaan doen. (Op mijn advies overgens, boete voor zoveel pc's is een beetje duur :P )

-

• CXNeXo

CXNeXo

SysRq schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:34:
[...]

nope, werkt zeker _niet_ in alle gevallen. Deze oplossing heb ik ook een aantal keer geprobeerd.

FYI: Het was bij een bedrijf wat eerst zo'n 30 illegale WinXP installaties had, en toen besloot om toch maar legaal te gaan doen. (Op mijn advies overgens, boete voor zoveel pc's is een beetje duur :P )
Heb het zelf een keer of 5 gedaan, en dat ging altijd goed. Maar het zou best kunnen dat het niet altijd werkt...Toch wil ik de TS vragen om dit even te proberen, zou leuk zijn als hij z'n probleem ermee kan oplossen.

Maar hierboven maak je eigelijk wel een leuke punt. Kan je een boete krijgen als je de officieel licenties in bezit hebt maar de pc's toch voorziet van een activation crack/wazige serial :?

Verwijderd

Topicstarter
CXNeXo schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:27:

1. Click Start, and then click Run.
2. In the Open box, type regedit, and then click OK.
3. In the left pane, locate and then click the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Current Version\WPAEvents
4. In the right pane, right-click OOBETimer, and then click Modify.
5. Change at least one digit of this value to deactivate Windows.
6. Click Start, and then click Run.
7. In the Open box, type the following command, and then click OK.
%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a
8. Click Yes, I want to telephone a customer service representative to activate Windows, and then click Next.
9. Click Change Product key.
10. Type the new product key in the New key boxes, and then click Update.

If you are returned to the previous window, click Remind me later, and then restart the computer.
11. Repeat steps 6 and 7 to verify that Windows is activated. You receive the following message:
Windows is already activated. Click OK to exit.
12. Click OK.
Thnks dit werkt wel. Nu kom ik weer in het scherm om te activeren. Bedankt allemaal ga nu ff de serial invoeren.

Verwijderd

Wat ik bij een HP pc had,

Er moeten 4 bestanden verwijderd worden.

c:\windows\repair -> reset.bat
c:\windows\system32\config -> reset3.bat + secreset.cmd + secreset.bat

Dan opnieuw opstarten en je kan het weer activeren.

Dit had te maken met Service pack 2.

Verwijderd

CXNeXo schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:38:
[...]

Heb het zelf een keer of 5 gedaan, en dat ging altijd goed. Maar het zou best kunnen dat het niet altijd werkt...Toch wil ik de TS vragen om dit even te proberen, zou leuk zijn als hij z'n probleem ermee kan oplossen.

Maar hierboven maak je eigelijk wel een leuke punt. Kan je een boete krijgen als je de officieel licenties in bezit hebt maar de pc's toch voorziet van een activation crack/wazige serial :?
Hoop van niet dat je dan een boete kan krijgen. Maar volgens mij gaat het zo dat je moet aantonen doormiddel van licentie stickers dat je genoeg licenties hebt. En niet dat ze elke pc langsgaan.

• SysRq
CXNeXo schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:38:
Als je coporate Windows XP geinstalleerd hebt staan, en je hebt alleen prof. licenties zul je in ieder geval nog een boete kunnen krijgen. Of de boete dan lichter is zou ik niet weten.

Sowieso is het doorbreken van de beveiliging illegaal. En het kraken van de beveiliging met programma's doe je iig wel, ook al heb je de legale licenties, dus ja: je kunt een boete krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door SysRq op 20-01-2005 13:07 ]

-

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
SysRq schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:07:
[...]
Sowieso is het doorbreken van de beveiliging illegaal. En het kraken van de beveiliging met programma's doe je iig wel, ook al heb je de legale licenties, dus ja: je kunt een boete krijgen.
Als ik mij niet vergis doel jij op de Amerikaanse situatie (Milenniumwet). Ik mag van harte hopen dat je hier zoals in elk fatsoenlijk rechtssysteem gewoon op je licenties afgerekend wordt. Als die in orde zijn is er toch ook gewoon betaald voor het product?

• CXNeXo

CXNeXo

mae-t.net schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:25:
[...]

Als ik mij niet vergis doel jij op de Amerikaanse situatie (Milenniumwet). Ik mag van harte hopen dat je hier zoals in elk fatsoenlijk rechtssysteem gewoon op je licenties afgerekend wordt. Als die in orde zijn is er toch ook gewoon betaald voor het product?
Dat lijkt me ook. Nu zijn alle pc hier op m'n werk keurig netjes met de bijbehorende key geinstalleerd, maar ik zit ook met een werkstation die niet meer geregistreerd kan worden omdat dit al te vaak gebeurt is. Nu pak ik daarvoor gewoon een andere legale serial, ook al hoort dit niet zo. Om nu elke keer Microsoft op te gaan bellen als een serial meer als 3 keer geactiveerd is vindt ik ook een beetje onzin...

• SysRq
Aan de twee bovenstaande personen: Het is dus gewoon illegaal om een gekraakte versie van een softwarepakket te gebruiken terwijl je een officiele licentie in de kast hebt liggen. De licentie die je hebt _moet_ je dus ook gebruiken, en niet de gekraakte versie. Voor leesvoer, zie
Inval BSA
En dan vooral de antwoorden op vraag 1 in dat topic. :)

-

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Winlogon.exe van de cd afgehaald en teruggezet in %windows directory%/system32 ?

Had hetzelfde probleem. Die cracks patchen meestal winlogon.exe.
edit:
En natuurlijk lees ik net over de post heen dat het al gelukt is :/

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 20-01-2005 14:41 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:57:
[...]

Hoop van niet dat je dan een boete kan krijgen. Maar volgens mij gaat het zo dat je moet aantonen doormiddel van licentie stickers dat je genoeg licenties hebt. En niet dat ze elke pc langsgaan.
Leuk, maar die licentiestickers moeten op de pc zitten. De controleurs gaan dus inderdaad alle pc's langs.
Pagina: 1