Toon posts:

Maxtor Onetouch Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Maxtor Onetouch. Ik gebruik hem zowel thuis als op school. Maar nadat ik hem op een mac aangesloten heb en hem daarna weer aangesloten heb op mijn computer thuis geeft hij wel een melding dat hij erin zit alleen voor de rest herkend hij niets. Niet hoeveel gieg er op de harddisk zit, niet hoeveel daarvan gebruikt zijn of hoeveel er vrij is. De computer stelt voor om de HD te formateren, maar dat is geen optie omdat er allemaal dingen op staan die niet verloren mogen gaan. Ik heb gehoord dat er programma’s zijn waarmee ik hem mogelijk kan scannen of bekijken, maar ik heb meerdere programma’s geprobeerd maar die begonnen over sectoren, en daar heb ik totaal geen verstand van. Ik hoorde van iemand dat het mogelijk was dat mijn MBR drive kapot of beschadigt zou kunnen zijn, maar ik heb geen idee wat ik hiertegen zou moeten doen. Heeft iemand enig idee wat ik het beste zou kunnen doen?

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-03 08:01

nhanssen

QVL is non-tweakers

Zoeken op google naar: Master Boot Record Recovery ;)

Spec's PC

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind wel een hoop maar het meeste gaat over wat te doen als het OS er ook op geinstalleerd staat wat bij mij dus niet het geval is en een aantal andere stellen dingen voor die ik liever zelf niet probeer.

Verwijderd

Ik heb dat ook gehad met een WD USB schijf, of iig iets vergelijkbaars. Dat kwam bij mij doordat de partitietabel niet meer klopte volgens Windows. Ook zo'n soort melding gehad? Bij mij was formatteren en een nieuwe partitie aanmaken de enige oplossing. Of je moet hem openschroeven en intern aansluiten...

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de garantie het liefst intact houden, dus openhalen zou dan wel een het laatste zijn wat ik zou proberen. Ik moet er denk ik maar gewoon even iemand zoeken die er vaker mee te maken heeft gehad. Die melding heb ik niet gehad, wel de melding harddisk word niet herkend wilt u formatteren of iets dergelijks in windows en op een mac vertelde hij me dat het OS onbekend was ofzo.