Registrant worden van .com, .net en .org domeinen

Pagina: 1
Acties:
  • 687 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-06 23:55
Ik ben gisteren bezig geweeest hoe ik registrant kan worden (bedrijfsmatig gezien) van .com, .net en .org domeinen. Voor .nl word je simpelweg deelnemer categorie I bij SIDN. Hoe werkt dit echter voor .com, .net en .org domeinen?
Hoe zijn andere nederlandse bedrijven registrant geworden van deze TLD's?
Bij ICANN kan ik niet echt een duidelijk overzicht/informatie hierover vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:38

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Bij mijn weten kost het vooral een smak geld. Even zoeken/
To ICANN:

US$2,500 non-refundable application fee, to be submitted with application.

US$4,000 for the first TLD, and US$500 for each additional TLD yearly accreditation fee.

US$70,000 in working capital requirement. THIS DOES NOT NEED TO BE PAID TO ICANN; ICANN requires only that you demonstrate (by submitting an independently verified financial statement) that you have at least this much liquid capital (cash or credit) before your ICANN accreditation becomes effective.

Quarterly accreditation fee (variable portion) paid once you begin registering domain names. This fee represents a portion of ICANN's operating costs based partly on your share of overall domain name registrations in the TLDs for which you are accredited, so it will vary depending on your volume of names registered as well as the total volume of all names registered.
Meer info:
http://www.icann.org/registrars/accreditation.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
Uitzoeken wie de domein extensies beheerd! Als je zover wil komen dat je voor andere mensen domeinnamen gaat registreren moet je wel goed weten hoe en wat.

Anyway hier is je link

http://www.verisign.com/p...services/page_002302.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
IceStorm schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:54:
Bij mijn weten kost het vooral een smak geld. Even zoeken/

[...]

Meer info:
http://www.icann.org/registrars/accreditation.htm
Tnx, dus alle nederlandse bedrijven hebben zich aangesloten bij ICANN? Ik zag wel ergens een lijst met registrars maar daar stonden bijna geen nederlandse bedrijven bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Urk schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:56:
Tnx, dus alle nederlandse bedrijven hebben zich aangesloten bij ICANN? Ik zag wel ergens een lijst met registrars maar daar stonden bijna geen nederlandse bedrijven bij.
Uh sorry, ik snap niet wat je hiermee bedoelt?

Als ik op de lijst spiek zie ik maar 1 nederlandse registrar.

[ Voor 10% gewijzigd door IceStorm op 20-01-2005 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
Lees mn reply, je moet lid worden bij de beheerder van de extensies niet de ICANN! Sidn is de beheerder van .nl Verisign van .com & .net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
IceStorm schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:57:
[...]

Uh sorry, ik snap niet wat je hiermee bedoelt?

Als ik op de lijst spiek zie ik maar 1 nederlandse registrar.
Ja precies, en dat vind ik zo raar.
Hoe en via wie registreren al die nederlandse IT bedrijven hun .com en .net domeinen? Of zouden ze gewoon reseller van een registrar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

GrooV schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:59:
Lees mn reply, je moet lid worden bij de beheerder van de extensies niet de ICANN! Sidn is de beheerder van .nl Verisign van .com & .net
Nou ja, je moet nog steeds bij ICANN zijn om accredited te worden :) Verisign wil je daar wel bij helpen als ik de website mag geloven (kost vast ook geld :P).
Urk schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:05:
Hoe en via wie registreren al die nederlandse IT bedrijven hun .com en .net domeinen? Of zouden ze gewoon reseller van een registrar zijn?
Dat laatste. Waarom zou je klauwen met geld betalen als je gewoon kunt resellen? De meeste grote registrars hebben prima mogelijkheden om lekker snel domeintjes te reggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Urk schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:05:
[...]

De meeste nederlandse registars registeren inderdaad gewoon via een ander bedrijf, meestal via een reseller programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
dev icey schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:09:
[...]

De meeste nederlandse registars registeren inderdaad gewoon via een ander bedrijf, meestal via een reseller programma.
Aha, dat verklaart een hoop! En weet jij o.a. wie zo'n reseller programma aanbied? Zijn dat vooral de grote amerikaanse registrars of zijn er ook nederlandse bedrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Urk schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:11:
Aha, dat verklaart een hoop! En weet jij o.a. wie zo'n reseller programma aanbied? Zijn dat vooral de grote amerikaanse registrars of zijn er ook nederlandse bedrijven?
Bij mijn weten zijn er geen NL bedrijven (en de enige NL registrar op de lijst lijkt me heel vaag, zonder website :P).
Ik zou gewoon een beetje rondneuzen. Persoonlijk (of nou ja, bedrijfsmatig) maak ik gebruik van www.joker.com. Werkt prima maar ik durf te zeggen dat er nog velen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
Hmm...Dotster waar ik zelf m'n .com domeinen heb geregistreerd heeft ook een reseller programma. Duidelijk!
Zelf registrar worden is als ik het zo lees bij Verisign vrij complex en duur!

http://ir.dotster.com/home/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06 21:24
Gewoon bij OpenSRS (Tucows), zie http://resellers.tucows.com/, eenmalige $95 Reseller activation fee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
Zijn er nog meer tips voor goede .com / .net / .org reseller programma's?
Ik zoek een programma waarmee er niets te zien is van de oorspronkelijke registrar, dus niet dat je doorgelinkt word e.d.

Is het trouwens ook mogelijk er achter te komen bij welke registrar een nederlands bedrijf reseller is?

[ Voor 23% gewijzigd door Urk op 20-01-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Normale registrars geven je gewoon de optie om of zelf DNS te draaien of hun DNS te gebruiken die je zelf kunt instellen. Je wordt dus niet doorgelinkt of iets en je ziet er dan ook niks van.

Je kunt via WHOIS gewoon opzoeken welke registrar bij een domein hoort.

[ Voor 17% gewijzigd door IceStorm op 20-01-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
IceStorm schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:37:
Normale registrars geven je gewoon de optie om of zelf DNS te draaien of hun DNS te gebruiken die je zelf kunt instellen. Je wordt dus niet doorgelinkt of iets en je ziet er dan ook niks van.

Je kunt via WHOIS gewoon opzoeken welke registrar bij een domein hoort.
Ja ok, maar ik kan nergens zien waar een nederlands bedrijf zijn .com / .net / .org domeinen onderbrengt. Dus van welke registrar ze reseller zijn.
Neem bijv. NXS Internet (www.nxs.nl), waar registreren hun hun .com / .net / .org domeinen, oftewel bij welke registrar zijn hun reseller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:07
Urk schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:31:
[...]

Ja ok, maar ik kan nergens zien waar een nederlands bedrijf zijn .com / .net / .org domeinen onderbrengt. Dus van welke registrar ze reseller zijn.
Neem bijv. NXS Internet (www.nxs.nl), waar registreren hun hun .com / .net / .org domeinen, oftewel bij welke registrar zijn hun reseller?
Wanneer je meer info wilt, kun je met mij contact opnemen. Of je kunt natuurlijk bij de betreffende bedrijven contact opnemen, maar dat moet je zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Brobbel schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:38:
Wanneer je meer info wilt, kun je met mij contact opnemen. Of je kunt natuurlijk bij de betreffende bedrijven contact opnemen, maar dat moet je zelf weten.
Ik zou zeggen, we willen allemaal wel meer info en ik ben zelf reuze benieuwd waar je een lijst vandaan tovert waar alle NL bedrijven reseller van zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Andere mogelijkheid is joker.com; goedkoop, en je kan zelf je domeingegevens beheren, of als je wilt dat beheer uit handen geven aan je klanten. Ze geven daar ook flinke quantumkorting.

Maar misschien is het nog interessanter om een (waarschijnlijk iets duurdere) registrar te zoeken die veel meer in zijn pakket heeft dan alleen .com, .net en .org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
IceStorm schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:42:
[...]

Ik zou zeggen, we willen allemaal wel meer info en ik ben zelf reuze benieuwd waar je een lijst vandaan tovert waar alle NL bedrijven reseller van zijn :).
Okay, okay. Wou alleen geen reclame maken op het forum, en door het noemen van namen maak ik toch een beetje reclame ;)

Maar hier dan wat info:

Om te weten waar een provider ergens zijn domeinnamen registreert, moet je een door hen geregistreerde naam kennen. Omdat ik geen klanten van NXS Internet ken, zal ik een ander voorbeeld geven: tweakers.net

Via de link http://www.internic.net/whois.html vind je de officiele info, in dit geval:

Domain Name: TWEAKERS.NET
Registrar: NETWORK SOLUTIONS, LLC.
Whois Server: whois.networksolutions.com
Referral URL: http://www.networksolutions.com
Name Server: NS1.TWEAKERS.NET
Name Server: NS2.TWEAKERS.NET
Name Server: NS3.TWEAKERS.NET
Status: REGISTRAR-LOCK
Updated Date: 18-jan-2005
Creation Date: 04-feb-1999
Expiration Date: 04-feb-2011

Dat betekent dus dat zij hun naam via Network Solutions hebben geregistreerd. Dit is overigens verreweg de grootste (vroeger kon het namelijk alleen via hen), maar zeker niet de handigste/goedkoopste oplossing. Zeker niet voor de wat kleinere aantallen.

Ander voorbeeld:

Domain Name: SH.NET
Registrar: COMPUTER SERVICES LANGENBACH GMBH DBA JOKER.COM
Whois Server: whois.joker.com
Referral URL: http://www.joker.com
Name Server: NS.VALUEWEB.NET
Name Server: NS2.VALUEWEB.NET
Status: REGISTRAR-LOCK
Updated Date: 11-nov-2004
Creation Date: 06-dec-1996
Expiration Date: 05-dec-2006

Deze domeinnaam is dus geregistreerd bij CSL Joker.com. Vooral handig, omdat ze in de buurt zitten. Tot voor kort rekenden zij in Euro, maar door de grote koerswisselingen tussen USD en EUR rekenen zij nu ook af in EUR.

Om zelf een domeinnaam te registreren (dat kan in principe iedereen), kun je bij elk van deze registrars (en dat zijn er nogal wat) waar dan ook ter wereld, je naam registreren. Ook een particulier. Echter, wil je wat gunstiger in prijs zitten, dan kun je reseller worden. Op joker.com kun je bijv. lezen hoe hun kortingsstaffels werken. Je moet je (uiteraard) eerst registreren en contracten tekeken, daarna moet je een deposit storten. Afhankelijk van de hoogte van het deposit krijg je een bepaalde korting op de registratiekosten.

Dit is slechts een voorbeeld, je hebt bijv. ook Ascio.com, hier kun je vrijwel elke domein-extensie registreren, alleen dit is vooral interessant voor wat grotere aantallen. Zijn wat duurder dan Joker.com, maar je hebt dan wel alles in een hand, wat erg handig kan werken.

Je kunt via de Whois dan ook alleen maar zien via welke registrar (aangesloten bij ICANN) een domein geregistreerd is, de registrerende provider kun je dus niet altijd zien, hoewel deze vrijwel altijd via technical contact te ontdekken is. En bijv. Joker.com geeft zelfs een mogelijkheid om een regel of 4 extra 'reclame'regels toe te voegen voor de provider.

Uitgebreidere whois-info kun je via vrijwel elke registrar krijgen. Via joker.com (om bij dat voorbeeld te blijven) kun je dus ook info opvragen van domeinen die geregistreerd zijn via andere registrars. Maar altijd kun je terecht bij de registrerende registrar die je vind via mijn eerste link.

Mocht je interesse hebben om regelmatig namen te registreren, maar de registrars net even te ver gegrepen zijn (bij joker.com moet je toch 1000 euro deposit storten), kun je proberen via info@sh.net (waar ik dus mijn emailadres heb lopen) iets te regelen. Je kunt daar ook reseller worden, (dat zal waarschijnlijk bij de meeste andere providers kunnen - alleen deze ken ik van nabij) en dat zou kunnen schelen.

Je kunt dus ook altijd een enkele naam rechtstreeks bij een registrar registreren zoals ik eerder aangaf, alleen dan heb je geen korting...

(Dit was de inhoud van de email met wat kleine correcties/aanvullinkjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Er zit een verschil tussen spam en wat opties uitleggen (waar anderen like myself te lui voor waren ;)). En daarnaast was ik reuze benieuwd wat je zou vertellen.
Maar een duidelijk verhaal, nice.

Maar Urk, ondertussen toch maar besloten om het bij een reseller te houden ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
IceStorm schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:32:
Er zit een verschil tussen spam en wat opties uitleggen (waar anderen like myself te lui voor waren ;)). En daarnaast was ik reuze benieuwd wat je zou vertellen.
Maar een duidelijk verhaal, nice.

Maar Urk, ondertussen toch maar besloten om het bij een reseller te houden ;)?
Je zeker bij een reseller!! _/-\o_ Zelf registrar worden is niet te doen en way to expensive!! Wel vreemd dat er geen enkel nederlands bedrijf is wat officiele registrar is.
Ik heb de formulieren om deelnemer categorie I te worden bij SIDN al binnen, eerst maar eens kijken hoe dat gaat, daar wat van leren en opsteken en dan kijken naar een goede reseller van overige TLD's!

Wat ik me wel afvraag, ook na de e-mail van Brobbel, is het volgende:

Veel nederlandse bedrijven hebben een webinterface om direct bijv. een .com domein te registreren. Er is geen een nederlands bedrijf zelf registrar dus ze zijn allemaal reseller van een registrar.
Ik wil ook zoiets alleen wil ik niet dat je word doorgelinkt naar hun site en dus dat je TOTAAL NIKS kan zien bij wie de registratie uiteindelijk terechtkomt. Indien de registratie helemaal rond is kan je natuurlijk wel in de WHOIS zien bij welke registrar hij draait. Dus helemaal onbekend zal het nooit blijven, toch? Neem niet aan dat je eigen bedrijfsnaam daar komt als reseller zijnde.

Hoe werkt dat verder bij die nederlandse bedrijven -hier had Brobbel het ook nog over-
Als je bij een Nederlands bedrijf via hun website een .com domein registreert word deze dan direct automatisch geregistreert door dit via internet door te geven aan de registar? Een real time registratie dus?
Dat vraag ik me wel af. Ik heb nooit een .com geregistreert bij een nederlands bedrijf voor zover ik me kan herrineren dus dat weet ik zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Urk schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 00:10:
Ik heb de formulieren om deelnemer categorie I te worden bij SIDN al binnen, eerst maar eens kijken hoe dat gaat,
Lezen, tekenen, opsturen, betalen, klaar ;)
Hou er rekening mee dat je per kwartaal betaalt. Je moet niet te laat (zeg half maart) instappen want dan betaal je dus voor het hele 1e kwartaal (jan, feb, mrt), wat weer zonde is van je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
Urk schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 00:10:
[...]
Wat ik me wel afvraag, ook na de e-mail van Brobbel, is het volgende:

Veel nederlandse bedrijven hebben een webinterface om direct bijv. een .com domein te registreren. Er is geen een nederlands bedrijf zelf registrar dus ze zijn allemaal reseller van een registrar.
Ik wil ook zoiets alleen wil ik niet dat je word doorgelinkt naar hun site en dus dat je TOTAAL NIKS kan zien bij wie de registratie uiteindelijk terechtkomt. Indien de registratie helemaal rond is kan je natuurlijk wel in de WHOIS zien bij welke registrar hij draait. Dus helemaal onbekend zal het nooit blijven, toch? Neem niet aan dat je eigen bedrijfsnaam daar komt als reseller zijnde.

Hoe werkt dat verder bij die nederlandse bedrijven -hier had Brobbel het ook nog over-
Als je bij een Nederlands bedrijf via hun website een .com domein registreert word deze dan direct automatisch geregistreert door dit via internet door te geven aan de registar? Een real time registratie dus?
Dat vraag ik me wel af. Ik heb nooit een .com geregistreert bij een nederlands bedrijf voor zover ik me kan herrineren dus dat weet ik zelf niet.
1) Invoer klant in webinterface NL-bedrijf.
2) Controle van ingevoerde gegevens door bedrijf (kan automatisch, maar door ze in een soort wachtstand te zetten, kun je het ook door een persoon laten controleren)
3) Verzending van gegevens (ook dit kan zowel automatisch als handmatig; voor slechts enkele domeinnamen per maand is dit echt een hele goede optie. Kun je dat later eventueel nog automatiseren!)
Pagina: 1