[MCE 2005] Videokanaal terugvinden

Pagina: 1
Acties:

• Sn0rkel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-04 20:40
Gister media center aan de praat gekregen, met tv-tuner. Alles werkt naar behoren, via de EPG heb ik alle reguliere tv-kanalen beschikbaar. Ik krijg echter met geen mogelijkheid mijn videokanaal gevonden.

Mijn tv-signaal gaat via de videorecorder, als ik een tv aansluit op de coax dan kan ik het videokanaal wel vinden. (~250Mhz meen ik). Hoe krijg ik hem echter in MCE, ik zou niet weten of en wat het nummer moet zijn dat ik bij 'missend kanaal toevoegen' moet invullen. Zoeken leverd vooral info op over personal videorecorders ed maar nergens een doorgelusde VCR te vinden...

Iemand?

• Sn0rkel
Echt niemand een idee hoe ik het videokanaal makkelijk kan isoleren tussen de rotzooi? Zoeken heeft al niets opgeleverd en als op tweakers al niemand het weet...

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:48
Het video kanaal op upc zit op 36. je moet even bij je vcr instellingen kijken welk kanaal hij op uitzend.
die kan je gewoon invullen.
een huur/koop band zal je waarschijnlijk niet kunnen zien vanwege de macrovision beveiliging

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:00
Of freq 591 zet hem op bv 580 en laat hem dan naar boven zoeken.
Of trek de antenne ff los uit de muur en speel een film/band af in je vcr.
De tv kan dan alleen maar de video vinden.

Mijn profiel op Discogs

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Op Casema kabel is het 33, ofwel 567,25 MHz. Met name digitenne stoort daar nog wel eens in :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Sn0rkel
Dank dank, ik heb nu de goede gegevens (in je tv kijken wil nog wel eens helpen): 591MHZ / Channel 36. Echter ik zit al direct met het volgende probleem: als ik in MCE 'missing channel' 36 invoer dan krijg ik een mooi nieuw kanaal met enkel RUIS...

Verwijderd

het tunen van MCE gaat niet helemaal zoals bij een normale TV. Zie [rml][ MCE 2005] Rename Unknown Channels[/rml] voor welke kanalen en frequenties in MCE overeenkomen.
Pagina: 1