Netwerk niet beschikbaar?

Pagina: 1
Acties:

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Alleerst de specs van het netwerk.
Router: Asus WL500g
PC: Linksys WMP54G PCI kaart
Laptop: Interne Intel Centrino chip.

Mobo/proc/geheugen PC:
Asus K8V
AMD Ahtlon 64 3000+
Corsair PC3200 512MB

Op de pc, had ik eerst een Asus WL138g netwerkkaartje maar deze gaf een heel slecht bereik en viel steeds weg (een bekend probleem met dat kaartje). Ik heb toen een Linksys WMP54G gekocht, en het bereik was meteen beter (zeer goed tot uitstekend). Alleen nu krijgt deze kaart geen verbinding meer met Internet…

Als ik in Windows naar beschikbare draadloze netwerkverbindingen kijk, dan staat ons thuisnetwerk er gewoon wel tussen, met een signaal van zeer goed tot uitstekend. Als ik dan op verbinden druk krijg ik de volgende foutmelding:

“Er kan geen verbinding met het geselecteerde netwerk worden gemaakt. Het netwerk is mogelijk niet meer binnen bereik. Vernieuw de lijst met beschikbare netwerken en probeer opnieuw een verbinding te maken”

Als ik deze foutmelding wegklik dan staat het netwerk er nog gewoon, en als ik op vernieuwen druk en ik weer wil verbinden krijg ik steeds dezelfde foutmelding als hierboven.

Ik heb het volgende al geprobeerd:

- Ik heb de drivers van het Linksys kaartje opnieuw geïnstalleerd.
- Ik heb de Linksys kaart in een ander PCI slot gezet.
- Ik heb de router en modem reset.

Al deze bovenstaande dingen hebben alleen niets geholpen. Ik wil graag op Internet… de laptop werkt wel zonder problemen dus het moet iets met de pc zijn. Ik weet nu niet meer wat ik kan doen, misschien kunnen jullie me helpen?

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-02 13:04
Ik heb precies hetzelfde probleem, TS wat heb je hiertegen gedaan?

Who's general failure, and why is he reading my disk?