Toon posts:

Nieuwe ATI drivers en Composite Rendering in Xorg 6.8.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb eergisteren de nieuwe ATI drivers met Xorg 6.8.0 support geïnstalleerd.
Qua performance is het al een groot verschil met de open source ati drivers en op het eerste zicht zijn er geen problemen met OpenGL.

Mits alles in orde was, heb ik dan maar eens composite rendering aangezet in xorg.conf. Nou, dat was niet zo'n goed idee blijkbaar. Het is traag en vol met fouten.

Dit screenshot zegt wel genoeg denk ik ;)

Afbeeldingslocatie: http://suikun.free.fr/images/linux/firefox.png

Andere applicaties hebben hetzelfde. Gewoon tekst selecteren of over control widgets bewegen en 't is zover :|

Kan ik hieruit afleiden dat de drivers niet met compositing overweg kunnen ? AFAIK schakelt ie ook DRI uit.

M'n ATI is een Radeon 9700 Mobility 128MB (dedicated)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:35
Dat ze Xorg 6.8.0 ondersteunen wil niet zeggen dat composite ook werkt. Die drivers hebben nog veel werk nodig en de composite extentie is ook nog niet stabiel verklaard. 1+1 = 2 zeggen we dan maar, dat gaat gewoon niet werken en daar moet je maar mee leren leven. Op dit moment werkt composite alleen fatsoenlijk op Nvidia hardware, wat de extentie waardeloos maakt omdat er ook andere hardware is dan alleen nvidia.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
ik heb geloof ik op sommige sites gelezen dat de huidige drivers de xorg composite extensions niet onder steunen.

PS: ik krijg mun x niet aan de praat de kernel module is gecompileerd en laad maar ik krijg geen beeld :S

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
*minor kick*

Weet iemand of er toevallig geen 3vil-h4ck is om dit toch te enable'n?
Ik ben net de hele avond bezig geweest om mijn systeempje een beetje te updaten
(nieuwe kernel 2.6.10, x.org 6.8.1, ati drivers etc) en nu mag ik dus kiezen uit of
a) Eye-candy: Schaduwen, tranparantie ed, of
b) 3D acceleratie,
beetje flauw dus :|

Ik ben al een beetje rond aan het kijken op google maar ik heb nog niet zoveel gevonden, mss dat jullie al meer succes hebben gehad?

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Da Fox: ik heb nu X.org 6.7.0 met de oude ATi-drivers. Begrijp ik dat ik wanneer ik de ATi-drivers verwijder (met het verlies van mogelijkheid tot spelen Unreal Tournament) en X.org upgrade ik composite kan gebruiken? Is de performance van X dan niet ondermaats vergeleken met wanneer je (hypotetisch) werkende ATi-drivers zou gebruiken?

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
ja, de performance van X met composite enabled is niet bepaald om over naar huis te schrijven :p
Het is zo traag (en ik heb een redelijk goede CPU, PentiumM@1700mhz) dat het alleen leuk is om even te zien en je voor te stellen hoe het zou kunnen zijn, in de toekomst :p
Ik hoop dat ati binnenkort met drivers komt die composite rendering hardwarematige kunnen versnellen. (nvidia had zoiets al? Er wordt tenminste een mini-reference gemaakt naar 'the experimental RenderAccel support'...)
Je kunt dan wel de nieuwe (of zelfs de oude) ati drivers instaleren (wel even patchen) maar dan heb je geen 3D acceleratie zolang als de composite extension is ge-enabled. :(

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Pagina: 1