Gisteren kreeg ik een PC binnen waar een nieuwe Windows installatie op moest. Dus ik vrolijk aan de slag. Er moest Windows 98, dus ik probeer van floppy te booten...doet vrij weinig. Ik de floppy drive uitgeblazen, nog steeds niks. Floppy drive vervangen, nu boot die wel van diskette. Maar all1 van Ghost en PQ Magic floppy's, maar dus niet van die 98 flop. Dus ik denk, miss ligt het wel aan de floppy. De Windows 98 floppy geprobeerd in 2 andere PC's en daar wel booten. Dus aan de floppy zou het niet aan moeten liggen. Misschien wil een bios update nog weleens helpen, ik op de site van MSI kijken, kan ik alleen de bios van de MS-6163FC vinden, terwijl er een MS-6163 Pro in zit. Dus er is een mailtje naar MSI onderweg of ik die bios kan gebruiken voor mijn moederbord.
Misschien weten jullie nog raad?
Specs:
Moederbord: MSI MS-6163 Pro
Proc: PII 400
Mem: 256 MB SDRAM
VGA: Diamond Stealth 64 VGA (PCI)
PCI Ethernet
ISA Soundblaster 16
Update:
Hij boot nu helemaal niet meer van diskette...welke diskette ik ook probeer. Dit betekent dus ook dat ik geen bios update meer kan doen, mocht dat miss nog kunnen helpen.
Ik heb ook geprobeerd te booten met een (XP) CD. Dit is uiteraard wel gelukt, de schijf is netjes geformatteerd, de bestanden zijn gekopieerd. Nu gaat de PC rebooten en start de PC niet meer op...geeft ie een NTLDR fout
(Dit is een bootloader fout, ik Windows Setup nogmaals gedaan, maar nu voor fix Windows gekozen en fix mbr, fix boot gedaan, maar dit mocht allemaal niet baten)
Misschien weten jullie nog raad?
Specs:
Moederbord: MSI MS-6163 Pro
Proc: PII 400
Mem: 256 MB SDRAM
VGA: Diamond Stealth 64 VGA (PCI)
PCI Ethernet
ISA Soundblaster 16
Update:
Hij boot nu helemaal niet meer van diskette...welke diskette ik ook probeer. Dit betekent dus ook dat ik geen bios update meer kan doen, mocht dat miss nog kunnen helpen.
Ik heb ook geprobeerd te booten met een (XP) CD. Dit is uiteraard wel gelukt, de schijf is netjes geformatteerd, de bestanden zijn gekopieerd. Nu gaat de PC rebooten en start de PC niet meer op...geeft ie een NTLDR fout
[ Voor 24% gewijzigd door ArieR op 20-01-2005 12:19 . Reden: Update ]