Toon posts:

[NT] Pc springt automatisch in standby mode*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje, ik heb hier een Windows NT machine die regelmatig opeens in standby valt het lijkt steeds te gebeuren als sommige programma's zoals Word of Excel worden gestart, heeft iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden ?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee ?? :'(

Verwijderd

staan de setting van je energie beheer goed?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gekeken maar NT heef naar mijn idee geen normale energiebeheer functie. I

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57

Reptile209

- gers -

Geheugen al eens getest? NT doet niet zo heel erg veel qua energiebeheer, laat staan als je een programma start ;). Dus denk ik dat het in het geheugen/voeding/harddisk zou kunnen zitten: hoge(re) belasting -> probleem.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Maar een systeem gaat niet op standby van een geheugen fout, dus is er waarschijnlijk ergens een vreemde instelling.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:40
Wordt de machine wel weer wakker uit z'n standby? Krijg je verder nog foutmeldingen in de event log, en staat er niks vreemds in je bios?

Ik pas ook even je topic titel aan, zodat deze iets duidelijker is. Wil je nog even vermelden wat je zelf al gevonden hebt met bv. google?

Verwijderd

Kijk in je bios, of daar niet iets aanstaat van energie-beheer. (bijv. schijf uitschakelen na 15 minuten oid. Alles uitzetten wat daar instaat, kortom, niet laten indutten die pc :) )
Raar probleem, kende deze nog niet. Gaat ie echt in standby, of gaat het scherm even op zwart? Draait er wel een ge-update-virusscanner? Zoja, even uitvoeren.
Als word is opgestart, kijk in tool, option, file-location. Er staat een regel met 'startup' erachter de locatie. Kijk in die directory, en controleer of er geen *.vbs programma's staan, beste is helemaal leeggooien de dir.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was zo slim geweest om achteraf pas er aan te denken om een virusscanner te laten draaien en die had wel een aantal virussen verwijderd, echter deed het probleem zich later weer voor. Hierna heb ik een aantal screensaver instellingen aangepast in het register (screensaver stond trouwens wel uit op de pc) en daarna heb ik er niks meer over gehoord en ben helaas pas maandag in staat om na te kijken of die pc weer dit probleem heeft gehad.
Pagina: 1