Toon posts:

zappen via glasvezel ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen, ff een vraagje.

Heb pas een huis gekocht en aangezien er nog geen tvkabel binnen ligt en ik toch graag tv wil kijken ( maar 't te duur vind om de kabel binnen te laten voeren ) heb ik besloten een schotel aan te schaffen.

Ik wil alleen ook graag boven in mijn slaapkamer tv kijken en heb geen zin om elke x naar beneden te lopen om van kanaal te wisselen ( omdat daar de reciever komt te staan ).

Is het mogelijk om het 'zapsignaal' door te geven naar beneden zodat je toch vanaf boven kunt zappen ? Dacht dat ik vroeger al eens van de setjes had gezien die m.b.v. van een 2e 'zappunt' en een glasvezel kabel het signaal naar een andere ruimte 'transporteerde' .

Of weet iemand een andere oplossing ?

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:14
Je hebt toch van die radio zendertjes die video en audio en zappen door sturen naar elkaar. En waarom geen digitenne.

[ Voor 13% gewijzigd door dennismaus op 20-01-2005 10:10 ]

Verwijderd

Marmitek heeft een AfstandsBediening verlenger. Zijn twee losse kastjes.

De ene staat in de kamer waar de ab is.
De ander staat voor de tuner.
Via rf worden de sigalen door verzonden.

Ik kan zo snel geen linkje vinden, maar ze kosten ongeveer 40 euro. (ik werk zelf bij een winkel waar ze die verkopen)

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:27
Je kan via zo'n zetje ook meteen je audio video beeld doorsturen (draadloos) zodat je ook geen kabels hoeft te trekken.
Werkt perfect.

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

@janalesi

let wel, er zijn twee versies, analoog en digitaal video doorzenden.

Analoog kan niet door muren en kost 150 euro

Digitaal is heel helder en werkt perfect en kost 60 euro

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor alle tips. Zal eens opzoek gaan naar zo'n AfstandsBediening verlenger.

Verwijderd

ja dat klopt ik werk in een winkel waar we ook spullen van marmitek hebben.

we hebben ook piramides. met speciale functies bijvoorbeeld je sluit zo'n piramide aan op een apparaat in jou geval jou satteliet tuner en dan kun je met jou afstandsbediening overal in je huis bedienen s\dus je hoeft nergens op te richten handig he.

En dat kan voor bijna alles gebruikt worden.

We hebben ook kastjes om bijvoorbeeld het geluid en beeld signaal draadloos door je huis laten gaan tot een afstand van 30 meter door muur heen. het enigste wat stoort is dat als iemand door de (straal) heen loopt.
Pagina: 1