Toon posts:

[PHP] phpBB 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Onlangs heb ik phpBB 2 gedowload en geinstalleerd, alles volgens de installatie handleiding gedaan. vervolgens moet ik als eerste aangeven in ' install/install.php ' waar de database staat en wachtwoord, enz...
en als ik dan op start installatie klik, krijg ik de volgende melding:

Warning: odbc_connect(): SQL error: [Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified, SQL state IM002 in SQLConnect in C:\Inetpub\Ceson\Bulletinboard\db\msaccess.php on line 55
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

DEBUG MODE

SQL Error : Error

UHHHH IEMAND? :?

natuurlijk ben ik gaan zoeken wat het probleem is, maar hellaas kan nergens nuttige informatie vinden... wat wel grapig is dat ik niet de enige ben met het probleem :+ want als je gaat googlen en je typt een stuk van de foutmelding ove zie je heeeeeelllllll veeeeelllll sites die de zelfde foutmedling geven, dus mensen die het ook geinstalleerd hebben, maar de zelfde medling krijgen, hahahah....

dus iemand ervaring met dit probleem? helup! _/-\o_

Extra info: Ik gebruik de access database welke er bij geleverd is, en ja heb ook alles geconfigureerd, zoals staat aangegeven in de handleiding.....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 10:08 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waar maak je gebruik van phpBB2 (gewoon thuis / hoster)?

Vertel even wat voor omgeving je voor de rest hebt draaien.

En als je die problemen ziet, staan er ook oplossingen bij? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:17:
Waar maak je gebruik van phpBB2 (gewoon thuis / hoster)?

Vertel even wat voor omgeving je voor de rest hebt draaien.

En als je die problemen ziet, staan er ook oplossingen bij? ;)
Thuis, W2K3, IIS6, PHP Geinstalleerd en geconfigureerd... ;)

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ik heb even gezocht op het phpbb support forum en daar hebben heel veel mensen exact hetzelfde probleem gehad als jij.... Todat ze het daar vroegen ;)

www.phpbb.com

- Make sure that you created a User of System DSN pointing to the target database in your Windows Control panel » ODBC Sources.

- Did you run the access Db primer?

As MySQL is a free download, is there any reason you favour access for this?? Particularly as it is technically about the worst DB for this task?

- As for the topic at hand: Have you created a System DSN in the ODBC Control Panel? If you have, it *should* work..

- Go to /install.php by your browser.
Take a look at "HOST/DSN". Enter the data source name here.
As almost install guide say "LOCALHOST" here, but In case of using ODBC, here shoud not be "LOCALHOST", your DSN.

I hope it will be valuable info for you.

[ Voor 19% gewijzigd door Brakkie op 20-01-2005 10:26 ]

Systeem | Strava

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:23:
[...]

Thuis, W2K3, IIS6, PHP Geinstalleerd en geconfigureerd... ;)
Heb je PHP wel goed geconfigged? ;)

Je moet wel de drivers voor MSAccess connectie aanzetten.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik allemaal gedaan! :'( heb alles gecontrolleerd, en nog maals door gelopen, alles is " goed " (of schijnbaar toch niet aangezien het niet werkt) maar wat is het probleem !!?? 8)7

en ja het is wel een beetje raar aangezien veel mensen dit proleem hebben ze niet gewoon de oplosing(en) op de phpBB site zetten...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 10:43 ]

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Dit vond ik ook nog ergens.... (php.net)
"[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified, SQL state IM002 in SQLConnect"

Windows with PHP, running under IIS/PWS, PHP runs under the anonymous user, INET_USR_"server" (were "server" is your servername).
This user has no read access in the ODBC System DSN tree in the registry.

With regedt32 open HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ODBC\ODBC_INI and give read access to every ODBC entry you want to use with PHP.

Beware: With every change to a ODBC system DSN, the rights on that ODBC system DSN are gone again, and you have to change the rights again manualy.

Under Apache, PHP runs under the System account and you wont have this problem.

[ Voor 4% gewijzigd door Brakkie op 20-01-2005 10:56 ]

Systeem | Strava

Verwijderd

Topicstarter
Nope, geprobeerd maar hellaas geen effect! ;(

Verwijderd

Het is misschien geen oplossing voor het probleem zelf maar zo krijg je phpbb2 wel aan de praat:

1: Geef IIS een schop (het blijft microsoft natuurlijk ;) )
2: Geef Access een schop (lijkt me niet een geweldig database progsel voor web-pages)
2: Download een Apache,PHP,MySQL installer (staan genoeg op www.hotscripts.com )
3: Install je phpbb2 opnieuw en hij zal waarschijnlijk wel werken :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 02:00 . Reden: deeplink naar hotscripts ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 01:57:
Het is misschien geen oplossing voor het probleem zelf maar zo krijg je phpbb2 wel aan de praat:

2: Geef Access een schop (lijkt me niet een geweldig database progsel voor web-pages)
Hoe wil je dat doen :? ;)

Pagina: 1