Toon posts:

[XP|SP2/W2K] Printer pop ups disabelen in Group Policy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals velen van ons ondertussen gemerkt hebben heeft Micro$oft in SP2 het irritante pop upje geactiveerd welke meldt 'this document was sent to the printer', wanneer je een printje pleegt.

Deze is ook makkelijk weer uit te schakelen via printers and faxes/server properties/advanced, alleen dit is niet wat ik wil.

Ik zoek een manier om dit via de W2K policy's te disabelen, zodat ik het niet naar elke image hoef te wijzigen.
Er zit een optie onder "administrative tools-start menu and taskbar" om de balonnetjes (en dus de meldingen) niet weer te laten geven, maar dit zal dan gelden voor alle pop-ups, en dat wil ik ook niet.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de eerst ben die deze vraag steld, misschien iemand een oplossing?

Modbreak:Ontzettend kinderachtig weer, dat je dat niet kunt laten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 10:28 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:30
afaik is dit een instelling per printer; ik zie niet hoe je dit met een GPO recht zou kunnen trekken ? Lijkt me logischer dit met een vbs-je ofzo te doen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 09:20

Arno

PF5A

Het is geen per printer instelling, maar een per machine instelling :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Arno schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:19:
Het is geen per printer instelling, maar een per machine instelling :)
Per machine, nee wil ik niet zeggen. Wanneer je werkt met roaming profiles, en je onder aan andere gebruiker inlogt, krijg je (misschien) andere printers, en moet je het opniew instellen.

Hij zal het wel opnemen in de profile van de user, maar dan moet ik alsnog bij alle gebruikers dit 1x aanpassen. Als je werkt met 300+ gebruikers, is dit niet te doen.

De reden dat ik het met GPO wil doen en niet met een scriptje, is dat je anders in een middelgrote AD, al heel snel met tig scriptjes komt te zitten. Als je dan ook nog eens werkt met 2 AD, moet je dit ook allemaal weer gelijk houden. 1x aanpassen in de policy's en je hebt er geen omkijken meer na.

Heeft iemand anders nog suggesties hoe dit op te lossen? Het zal wel handig zijn als er bijvoorbeeld een W2K patch uitkomt waar je het op de print server kan instellen. Dan ben je voor de netwerkprinters in ieder geval van het probleem af.