Latitude CPi A PII 366 --> wat voor type cdrom????

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Ik heb vandaag een tweede hands laptopje gekocht,.....maar nu vraag ik mij af wat voor type cdrom speler erin zit.

Op de site van dell kan ik voor dit type computer namelijk allerlei updates downloaden enzo,.....een nieuwe bios heb ik er al ingezet.

Maar nu staan er op de site van dell twee firmware updates voor de cdrom speler: 1 voor een Samsung cdrom speler en 1 voor een Toshiba cdrom speler,...maar welke heb ik nu?? op de cdrom speler zelf kan ik niets vinden,...

wie helpt me?

thnx

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als het niet kapot is komt er dan niet aan .
ik heb mijn traxdata (panasonic 7582) cd brander verkloot met een foute firmware die het gedaan zou moeten hebben , nou , hij deed anders niet veel meer (hij deed teveel eigenlijk want op het eerste gezicht deed ie het, de eerste 100 mb ja, en daarna kapte ie er mee, steevast, dus bij de levancier dachten ze na 1 minuut: goh hij doet het , we sturen hem weer op en we zeggen dat het een fout is van de gebruiker....)

Verwijderd

Moet je even je kleine schoevendraaier pakken en even open schroeven ( stuk of 8 schroefjes .... )
Want dell bouwt een behuizing om die cdrom's heen ....

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Als je windows hebt geinstalleerd kan je het terugvinden in de device manager.

specs

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Op zaterdag 06 januari 2001 02:56 schreef Laszlo het volgende:
Als je windows hebt geinstalleerd kan je het terugvinden in de device manager.
owjah klopt jah,..maar op het moment dat ik de vraag stelde had ik er ff nix op staan,..geen windows dus,...

ik weet nu wat het is,..

ik heb er nog nooit van gehoord alleen,...
het is een: TORiSAN CD-ROM CDR_U200

kent iemand die?? waar staat die "R" trouwens voor?? het is toch geen brander??

ennuh ik kan er dus ook nix over vinden op internet,...ik wilde er ff een nieuwe firmware overheen gooien omdat ie dan misschien wat beter eigen gebakken cd'tjes leest want daar heeft ie nog wel eens moeite mee,...dus vandaar,....

iemand die weet waar ik een nieuwe firmware voor deze cdrom drive kan vinden??

thnx alvast