[XP Preinstallatie] Hoe werkt Windows Update

Pagina: 1
Acties:

• zwartemerel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-02 23:02

zwartemerel

uhm.. niets aparts te melden

Topicstarter
hoi mensen

ik ben bezig met het maken van een preinstalatie voor windows,

in de preinstalatie (winbom.ini) kun je instellen dat na de instalatie nog een aantal updates worden geinstaleerd, die moet je er zelf dan inzetten met de bijbehorende parameters, dat werkt mooi, maar is er een update niet nodig word hij toch geinstalleerd, omdat hij in het rijtje staat van update`s die geinstalleerd moeten worden.

nu heb ik misschnien een andere oplossing, die is als volgt

alle updates die er zijn (ook voor win98,2000) worden in een excel bestand gezet en daarin vul je de naam van de update, lokatie van de update, voor welke windows versie hij is, de extra parameters en dat hij gaat zoeken dat de update al geinstaleerd is/nodig is.

maar het enige probleem is hier ook mee (net als op de andere manier hoor) je moet alles handmatig invoeren.

maar ik denk dat windows update op de zelfde manier werkt, zou het dan niet mogelijk zijn om zo`n soort lijst met updates van microsoft weg te halen? (als die er is)

want als dat zou kunnen worden automatisch de laatste update`s die nodig zijn geinstaleerd.
en heb je er zelf minder werk mee,

of werkt windows update heel anders?

wie kan me hier wat meer over vertellen?

Groeten Henri

--->--> www.zwartemerel.nl <--<---

• zwartemerel

zwartemerel

Topicstarter
:D :Z eerst maar is lezen [rml][ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)[/rml] :Z :D

kom ik er nog niet uit hoor je wel van me

groeten henri

• zwartemerel

zwartemerel

Topicstarter
dacht ik dat het daarin stond,, nee dus

daar staat wel in hoe je ze handmatig toe moet voegen aan de preinstalatie maar niet hoe dat automatisch kan.