Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding videorecorder

Pagina: 1
Acties:

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 11:44
Ik heb hier een oude videorecorder uitelkaar gehaald om er eens even wat leuks in te gaan zetten, nu zit ik echter met de vraag hoeveel volt en A er door mijn voeding die uit de videorecorder komt geleverd kan worden, is daaar een standaard maat voor waar ik niks van af weet? Op het ding zelf staat iig niks en een multimeter heb ik ook niet voorhanden.

-

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 14:40
Nee, dit is absoluut niet standaard... Het ligt er helemaal aan wat jouw videorecorder nodig heeft...
...en een multimeter heb ik ook niet voorhanden...
Hmm, als je geen multimeter voor handen hebt, kan je net zo goed stoppen....
Meten is weten, maar kijk wel uit, op sommige delen staat de netspanning...

Flickr

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:55
volgens mij heb je vaker een multimeter nodig dan een tandenborstel,... lijkt me even winkelen.. :+

staat het ook niet op de printplaat...? of op de achterkant van je video iets van 220-240 @ 40-60Hz ...?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 15:54

AcouSE

Swedish Chef

Dat kun je niet weten zonder te meten. Die voedingen zijn speciaal ontworpen voor jouw video en zijn absoluut niet standaard zoals pc-voedingen dat zijn.

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 11:44
Ok, bedankt voor de snelle reacties, moet toch maar eens een multimeter gaan halen...
edit: er staat wel 220-240 50Hz op de achterkant van de recorder, en dit houdt in dat...

[ Voor 35% gewijzigd door Centurion op 20-01-2005 11:17 ]

-

Verwijderd

Dit houdt in dat hij in alle landen met 220-240V en 50Hz gebruikt kan worden.
http://kropla.com/electric2.htm

Je kan op geen enkele manier daar aan aflezen wat de uitgangsspanning /stroom is. Spanning kun je meten aan de uitgang de voeding zelf, de maximale stroom zou je kunnen afwegen aan de gebruikte componenten in de voedingsprint.

Wat wil je in die VCR stoppen? Wat wil je aansluiten op die voedingsprint?
Als dat gaat om een computer: haal gewoon alle zut eruit en plaats er een gestripte AT(X)/ITX voeding in. Dan heb je alle benodigde spanningen én heb je gelijk zekerheid dat elke spanningslijn correct gedimensioneerd is.
[rml][ CM] Mijn videorecorder -> PC[/rml]
[rml][ CM] Videorecorder -> DivX/DVD bak[/rml]

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 11:25 ]

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
even een schopje,...

ik zit met een probleempje dat er op lijkt,...

stel, ik heb een werkende videorecorder en ik wil hem niet op 230volt aansluiten, maar op 12 volt.
(op de aansteker van de auto)
het verschil is dan dat je geen draaistroom meer hebt maar gelijkspanning.
zou dit (eenvoudig) te doen zijn? of komt daar nog veel bij kijken?
en het zelfde verhaal met een tv?

ik wil namelijk met een draadloze cam "in het veld" beelden gaan opnemen, maar de onvanger ervan geeft analoog signaal weer. en dat is met een videorecorder op te nemen.
de enige voeding die ik dan voor handen heb is de accu van mijn auto of anders batterijen.

is het bovenstaande (goed) mogelijk, of wil dit helemaal niet?
BTW, ik heb een laptop, maar daar zit geen video of tv ingang op.
wel usb en firewire maar dan moet ik weer een hoop geld aan kaartjes enzo uitgeven, en dat is ook niet de bedoeling.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Koop een inverter. Die dingen zijn niet zo duur, en als je TV er niet af fabriek op gebouwd is om op 12V te draaien, heb je een complete redesign ervan nodig om 'm er wel op te laten werken. Alleen een videorecorder moet nog wel te doen zijn, maar da's ook geen triviaal iets: je moet zo ongeveer de hele voeding na gaan bouwen voor 12V.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• OliverBB
ok, maar de inverters die ik tot nu toe tegen ben gekomen, kossten steeds rond de 200 euro, ik zou graag een beetje goedkoper klaar willen zijn.

Verwijderd

Goedkoper is helaas gewoon niet mogelijk.

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Jewel hoor. Velleman maakt vrij goedkope omvormertjes, en shops als deze verkopen die, maar je locale electronicashop kan er waarschijnlijk ook wel aan komen.

Edit: Een alternatief is trouwens ook om op de tweedehands markt te kijken naar een UPS die 12V over z'n interne accu's heeft staan. Dit soort UPSen kan je meestal op computerbeurzen voor een prikkie meenemen, maar de accu's zijn dan wel dood. Voor jou geen probleem: hang de accu-aansluitingen aan je auto-accu, zet de UPS aan en je hebt 220V op je uitgang.

(Ow, probeer dan trouwens geen geintjes uit te halen: de ups gebruiken om je auto-accu bij te laden zou ik je afraden. Ook je ups eraanlaten terwijl je de auto start is misschien geen goed idee.)

[ Voor 59% gewijzigd door Sprite_tm op 16-04-2005 11:51 ]

• OliverBB
toevallig vind ik net op ebay de volgende:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wgsnijders/videolaptop.jpg
dit zou moeten kunnen volstaan, maar kost wel 100 dollar ex vezenden
dan hoef ik niet te klooien met videorecorder en een tv,..

[ Voor 15% gewijzigd door OliverBB op 16-04-2005 11:55 ]

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Kan je denk ik beter deze kopen, is wat minder duur. Of als je wat meer kwaliteit wil hebben dan Trust, kan je voor iets meer dan E50,= een Hauppage kopen.

• OliverBB
hey, bedankt

dat lijkt me nog makkelijker.

ik zal es kijken of dat wat voor mij is.
Pagina: 1