Ruzie over een domein

Pagina: 1
Acties:
  • 460 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellywoods
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Het is hopelijk niet te laat, maar ik ben toch benieuwd wat iemand hierover denkt (tis nogal lang verhaal).

Ik heb sinds vorig jaar januari het domein jellywoods.nl laten registeren. Dit was in eerste instantie bij een bedrijf dat net gestart was als hostingbedrijf, en had nogal veel last van downtime, mede omdat de servers in amerika stonden. Om die reden ben ik al vrij snel (1 februari) overgestapt naar een ander hostingbedrijf, en heb daar mijn domeinnaam laten verhuizen (de ruimte bij de oude hosting heb ik nog steeds). Tot zover alles goed, een jaar plezier van gehad :)

Nu krijg ik afgelopen maandag een factuur van de oude aanbieder, voor het aankomende jaar. Echter, ondertussen was het eerste bedrijf (kies ervoor om maar geen namen te noemen) stukken vooruitgegaan in professionaliteit, en werd dit mijn eerste keuze. Dit kwam vooral omdat deze veel goedkoper is. Bij het 1e bedrijf betaal ik voor 625 mb 30,-/jaar. Bij het 2e voor 50 mb 150,-/jaar. Dat scheelt nogal dus. Daarom had ik al een paar maand geleden het plan om wéér over te stappen, deze keer terug naar de oude hosting.

Dus ik alle contracten tekenen, opgestuurd. Ook een brief gestuurd naar de oude aanbieder, met daarin het bericht dat ik mijn domeinnaam ga verhuizen. Nou krijg ik contact met dat hostingbedrijf, en die zegt dat ik helemaal niet mag opzeggen, omdat ik een opzegtermijn van 2 maand heb. Dat is me écht NOOIT verteld... als ik dat had geweten had ik dat natuurlijk eerder gedaan, omdat mijn beslissing al veel langer vast stond. Maar volgens hem was dat algemeen bekend, en waren dat de algemene voorwaarden. Maar die voorwaarden heb ik ook NOOIT gekregen, nog wist ik waar ik die zou kunnen krijgen. Dus ik kijk op de 2e factuur (150 euro), en daar wordt ook geen woord gerept over algemene voorwaarden. 'Ik sta sterk' dacht ik, dus ik die gast opbellen, en zeggen dat ik niet ga betalen, omdat die voorwaarden mij nooit zijn verteld, en dus dat ik onwetend was. Daarbij komt dat hij een wettelijke plicht heeft om mij op die voorwaarden te wijzen (bleek na het bellen met de ConsumentenBond). Dus die gast begint te stijgeren, en terwijl we nog aan de telefoon zijn, gooit hij mijn domein uit zijn DNS, en blokkeert hij de hele boel. PATS, jellywoods.nl offline. WTF :( Maarrrr, tot mijn grote ontsteltenis, staat op de eerste factuur wel een klein regeltje over algemene voorwaarden, alleen als ik die zou willen inzien, moet ik die opvragen. Dus ik kom erachter, dat ik misschien toch moet betalen.. jammer genoeg maar waar.

Ik probeer die gast weer terug te bellen... maar is de hele dag niet bereikbaar, druk dit, druk dat. Ondertussen is mijn domein nog steeds niet te bereiken... en zelfs vrijgekomen op sidn.nl En het ergste is, een een of ander bedrijf heeft zich snel mijn domein toegeëigend! :( hoe dat kan snap ik nog steeds niet, zo snel! Waarschijnlijk een kaper o.i.d. die aast op net vrijgekomen domeinnamen. Maar het klote is dus, dat de nieuwe hosting mijn domein niet kan overnemen omdat die oude het zo snel heeft vrijgegeven!! En is iemand anders met mijn domein er vandoor!!

Wat moet ik doen?? Ik heb betaalt tot 31 januari, dus heb eigenlijk recht op die domeinnaam bij de oude aanbieder tot die datum. Mag hij mijn domeinnaam zomaar vrijgeven???

Trouwens, ik doe dit puur voor de hobby, ik snap ook niet dat iemand anders er vandoor zou gaan met zo'n naam als jellywoods :? Natuurlijk kan ik nu een ander domein aanvragen, maar het hier om t principe....

http://www.jellywoods.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Jij staat sterk, hij pleegt contractbreuk door je domein te verwijderen en vrij te geven. Neem zo snel mogelijk contact op met de SIDN en leg hun de kwestie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32302

Je domein is hier ondergebracht :

Rights restricted by copyright. See
http://www.domain-registry.nl/whois.php

Domain name:
jellywoods.nl (next domain)

Status: active

Registrant:
Linkgidshosting Internet diensten
Hoofdstraat 69
9842 PD NIEZIJL
Netherlands

Domicile:
N/A

Committed to ADR: yes

Administrative contact:
J Postma
+31 (0)594212458
office@linkgidshosting.nl

Registrar:
Linkgidshosting Internet Diensten
Hoofdstraat 69
9842 PD NIEZIJL
Netherlands

Technical contact:
. Account beheer
+31 (0)594212458
tech@linkgidshosting.nl

Domain nameservers:
ns1.linkgids.info 62.212.77.118
ns2.linkgids.info 62.212.77.119

Date registered: 19-01-2005
Record last updated: 19-01-2005

Record maintained by: NL Domain Registry

Misschien zet je oude hoster je een hak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellywoods
Ja dit had ik ook gezien, en ik vind het ondertussen wel heel erg duidelijk dat hij me een hak probeert te zetten :/ maar hij zegt dat ik een datum had moeten vermelden in de brief per wanneer ik dat wilde gaan verhuizen. Maar daar heb ik nooit aan gedacht, in het verhuiscontract staat dat je oude aanbieder schriftelijk kenbaar moet maken dat je wilt verhuizen, dus dat heb ik gedaan. Alleen heeft hij per direct, dus op dezelfde dag dat hij die brief kreeg, dat domein opgezegd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Hij pleegt contractbreuk door je hosting stop te zetten, ik vermoed dat hij daarbij aansprakelijk is voor ALLE door jou gemaakte kosten om je domeinnaam weer terug te krijgen. Maar daarvoor zal je wel naar de rechter moeten... Mits jij een contract hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 17:59
jellywoods schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:14:
Ja dit had ik ook gezien, en ik vind het ondertussen wel heel erg duidelijk dat hij me een hak probeert te zetten :/ maar hij zegt dat ik een datum had moeten vermelden in de brief per wanneer ik dat wilde gaan verhuizen. Maar daar heb ik nooit aan gedacht, in het verhuiscontract staat dat je oude aanbieder schriftelijk kenbaar moet maken dat je wilt verhuizen, dus dat heb ik gedaan. Alleen heeft hij per direct, dus op dezelfde dag dat hij die brief kreeg, dat domein opgezegd :?
Heel eenvoudig: stuur een email naar SIDN ( www.nic.nl ) afd. juridische zaken. Jouw oude provider moet dan een getekend formulier kunnen overleggen waaruit blijkt dat de domein is opgezegd door jou. Dat kan hij niet, dus zal SIDN de opheffing ongedaan moeten maken.

Daarnaast pleegt de provider contractbreuk, dus je kunt hem rechtens ook nog aansprakelijk stellen voor alle door jou geleden schade. Neem hiervoor contact op met:
- rechtsbijstandsverzekering (als je die hebt en/of dit eronder gedekt is)
- rechtswinkel
- advocaat
afhankelijk van jouw keuze. De laatste kost echter wel veel geld, dus de eerste twee opties zijn aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ga er even van uit dat het domein van jou was (en dus op jouw naam stond). In dat geval zit je hoster gewoon 100% fout want dan ben jij de enige persoon die een domein kan opzeggen (en dat moet dan nog schriftelijk). Een .nl domein kan nooit en te nimmer opgezegd worden door de registrar (en dat is dus wel gebeurt begrijp ik uit je verhaal).

Absoluut een klacht indienen bij SIDN, je oude hoster zal dan moeten bewijzen dat jij het domein hebt opgezegd en aangezien je dat nooit gedaan hebt hebben ze een probleem.

Je kunt je oude hoster ook nog vragen om het ongedaan te maken, uit mijn hoofd kost een onrechtmatige verhuizing de registrar sowieso een boete van 250 50 euro (even opzoeken tussen de papierne :P).

[ Voor 18% gewijzigd door IceStorm op 20-01-2005 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39
Je kunt het beste, zoals gezegd, contact opnemen met de SIDN. Daarnaast zou ik zsm een in gebreke stelling faxen naar je provider, waarin je hem zowel in gebreke stelt mbt. het uit de lucht halen van je site, als mbt. tot het onterecht vrijgeven van het domein.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellywoods
Nou ik heb contact gezocht met SIDN, alleen ben ik bang dat zij niet over dit soort zaken gaan. er staat namelijk niet directe informatie over klachten over deelnemers. Dan wordt er doorverwezen naar andere instanties. Maar goed, kijken wat er gaat gebeuren. Bedankt voor de reacties tot nu toe :)

Ik denk trouwens dat de aanbieder zal zeggen dat ik een datum in die brief had moeten zetten, maar het lijkt mij logischer dat men moet afwachten totdat de domeinnaam is verhuisd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

SIDN gaat wel degelijk over dit soort zaken, kan zijn dat het via een andere ingang moet maar daar helpen ze je wel bij op weg ;).
Klachten over deelnemers worden niet door SIDN behandelt maar klachten over domeinen wel.

Je aanbieder kan zeggen wat hij wil, hij heeft geen poot om op te staan. Je mag een domein gewoon simpelweg niet opzeggen.

[edit]Damnit, heb je 170 pagina's met dingen die je wel en niet mag doen, procedures etc en dit kan ik dan weer niet vinden :P

[ Voor 16% gewijzigd door IceStorm op 20-01-2005 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellywoods
Ben net gebeld door een jurist van http://www.cvkb.nl/
Hij vertelde dat hij normaal gesproken niet mensen opbelt, en ze een standaardmail terugstuurt... omdat ze daar niet over gaan. Maar hij (als jurist) vertelde mij dat de oude aanbieder inderdaad in gebreke is gebleven, in eerste instantie al door de algemene voorwaarden niet ter hand te stellen. Dit betekent zelfs dat de rechter niet veel waarde hecht aan de algemene voorwaarden als die op een website zijn geplaats (in dit geval staan die voorwaarden ook niet op hun website). Daarbij komt dat het "allerminst niet netjes" is hoe hij heeft gehandeld, met het vrijgeven van de naam in de dns. Volgens hem sta ik dus ook sterk, en zal ik t bij de rechter kunnen uitvechten. maar ja, dan moet je een keuze maken tussen in je recht staan, en je recht krijgen. Dat is het me eerlijk gezegd ook niet waard....

Maar ben wel blij dat zelfs een jurist achter me staat 8) hij heeft ook nog een aanbeveling doorgestuurd naar SIDN, maar zoals ik al bang was, zegt hij dat die zulk soort dingen niet toetsen, en daar geen beslissende rol in spelen... ben echt benieuwd hoe dit gaat aflopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Je hebt geen zin om naar een rechter te gaan, maar je bent wel benieuwd wat er verder gaat gebeuren? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Je bent in je recht!
Sue the bastard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Laatst online: 12-06 07:30
pven schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 21:59:
Je hebt geen zin om naar een rechter te gaan, maar je bent wel benieuwd wat er verder gaat gebeuren? :?
Ik kan dit van de ene kant wel begrijpen. Een domeinnaam van 15 euro aanvechten is alleen aantrekkelijk als je ook echt inkomsten aan die domeinnaam denk te hebben, of al hebt.
Vergeet niet dat we in Nederland leven! Je betaald hier dus in eerste instantie zelf alle proceskosten en eventueel als je de rechtzaak wint kan de rechter deze kosten verhalen op de tegenpartij. Maar zelfs dan nog kan het maanden duren voordat je geld krijgt, nog eens niet rekening gehouden met de maanden die het gaat duren voordat de zaak ook daadwerkelijk voorkomt en er een uitspraak is! En ik weet helaas waar ik over praat, wacht nu al maanden op een schadevergoeding en zelfs uitspraak van een mishandeling...

Dus zelfs als je echt zeker bent je recht, dan nog is het kostenplaatje iets waarmee je zeker rekening moet houden. Daarom is het kapen van domeinnamen ook zoiets 'makkelijks', aangezien alleen grote bedrijven de kosten van een rechtzaak kunnen betalen en kleine zelfstandigen en particulieren nooit een rechtzaak starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellywoods
Precies, nogmaals het is alleen voor de hobby, en die proceskosten zijn het me gewoon niet waard. Alhoewel ik die rekening simpelweg niet ga betalen, misschien dat hij er zelf wel een zaak van maakt :P ondertussen moet ik misschien maar een ander domein gaan registreren, om toch zo snel mogelijk weer alles online te zetten.

Het is in behandeling bij sidn.nl, ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellywoods
Dit kreeg ik net over de email, ik was er al bang voor :(

Naar aanleiding van uw (bijgevoegde) e-mail van 20 januari 2005, bericht ik u het volgende.

SIDN heeft kunnen vaststellen dat de domeinnaam jellywoods.nl door *naam* is opgeheven om technische reden.

In tegenstelling tot een reguliere opheffing (ex art. 17 Reglement voor registratie van .nl-domeinnamen, hierna "Reglement") is voor een technische opheffing (ex art. 13.4 Reglement) de handtekening van de Houder niet vereist. Een technische opheffing geschiedt geheel op de eigen verantwoordelijkheid van de Deelnemer.

Aangezien uw probleem betrekking heeft op de invulling en toepassing van de onderlinge afspraken (bijvoorbeeld algemene voorwaarden of contract) tussen u en uw deelnemer, *naam*, waarbij SIDN geen partij is, kan SIDN dan ook niet behulpzaam zijn. SIDN ziet uitsluitend toe op de uitgifte van .nl-domeinnamen en is niet toegerust voor het verstrekken van inhoudelijk juridisch advies. Wij raden u aan (zonodig) advies in te winnen bij een advocaat/juridisch adviseur.

Ook zou u contact op kunnen nemen met het NLIP (Vereniging van Nederlandse Internet Providers), dit is een overkoepelende organisatie voor Internet providers. Zij houden zich o.a. bezig met belangenbehartiging van de Nederlandse Internet Providers, alsmede met gedragscode van deze providers. Ook hebben zij een klachtenprocedure. Ik weet echter niet of deze procedure op een situatie als de uwe van toepassing is. U kunt eens bij hen informeren. U kunt het NLIP vinden op het onderstaande adres: http://www.nlip.nl."

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirono
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08-2024
das lekker... dus als een hosting provider van iemand af wil, zegt hij gewoon dat het om technische redenen is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellywoods
Ja precies, dat is het enige wat ze hoeven te zeggen, en SIDN is weer tevreden... zo kom je natuurlijk nergens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 18:36
Heeft de partij die jou domein op dit moment heeft geregistreerd http://www.linkgidshosting.nl/ iets van doen met jou zaak (is het je oude of nieuwe host)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Dus als ik het goed begrijp kan je dit zomaar maken ten opzichte van je klanten.
Zeuren ze teveel dan zeg ik gewoon om technische redenen op en ben ik er vanaf.
Ik vraag me af of dit soort malafide bedrijven uberhaubt wel aangesloten zitten bij het NLIP.
Vreemd zaakje wat dat betreft kan je beter een wat meer bekende hostingprovider nemen.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellywoods
Ma_rK schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:13:
Heeft de partij die jou domein op dit moment heeft geregistreerd http://www.linkgidshosting.nl/ iets van doen met jou zaak (is het je oude of nieuwe host)?
Dat zou heel goed kunnen, maar ik kan geen connectie vinden. Ik ken het bedrijf op zich niet, nog nooit van gehoord.
Dus als ik het goed begrijp kan je dit zomaar maken ten opzichte van je klanten.
Zeuren ze teveel dan zeg ik gewoon om technische redenen op en ben ik er vanaf.
Ik vraag me af of dit soort malafide bedrijven uberhaubt wel aangesloten zitten bij het NLIP.
Vreemd zaakje wat dat betreft kan je beter een wat meer bekende hostingprovider nemen.
Op zich heb ik wel een jaar gehad waar de snelheid bijvoorbeeld wel goed was, ik weet dat veel grote bekende sites bij dit bedrijf zijn gehost. Maar deze manier van werken kan natuurlijk echt niet... alleen schijnt SIDN het niet in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Vaste klanten heb je tegenwoordig bijna niet meer ik spreek uit ervaring.
Het probleem is wanneer je buurman het goedkoper doet dat je dan ook je vaste klanten opeens kwijt bent.
dit soort praktijken kunnen gewoonweg niet en als ze zo met hun klanten omgaan zullen ze er nog veel meer verliezen.
Ik zat zelf eerst bij freehosting wat later ladot is geworden ben nu aan mijn laatste jaar bezig want al die jaren is de mailserver van die lui gewoon brak.
Nu zit ik bij de Heeg wat mij prima bevalt en ze geven een goede service als je die al nodig hebt en je hebt geen datalimiet.
Het is soms een afweging die je moet maken ik heb liever dat ik iets meer betaal voor kwaliteit dan dat ik minder betaal en dit soort gezeur aan mijn hoofd heb.
Jij zal net als ik wel andere dingen te doen hebben dan al die zaken controleren van abbo's die er afgesloten zijn.
Ben wel benieuwd hoe dit af gaat lopen want ga je er nog een zaak van maken of laat je het erbij?
persoonlijk zou ik er een principekwestie van maken want heb er een hekel aan om bedonderd te worden.
De keuze is aan jou hoeveel waarde jij hecht aan je domein en alleen al voor dit soort praktijken heb ik een rechtsbijstandverzekering.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 21:16
Hmm wat een lullig verhaal.

Kan je niet even informeren bij de nieuwe houder van je domein waarom ze het hebben vastgelegd?

Maar het domein stond echt op jou naam?

Dan snap ik niet wat dat voor zin heeft dan behalve bij een whois :( Dan kan je in principe altijd je domein verliezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Beetje triest inderdaad allemaal. Het is erg jammer dat ze het zo spelen, waarschijnlijk gokken ze er op dat je geen zin hebt in een proces.

SIDN heeft op zich gelijk, Deelnemers mogen domeinen opzeggen om technische redenen maar de enige geldige reden daarvoor is dat de nameservers niet voldoen aan de eisen (en dat is hier vast niet aan de hand ;)).

Bij de NLIP hoef je ook niet te zijn, daar zijn ze geen lid van (en logisch, veels te duur en levert niks op). Los daarvan, de NLIP heeft imho ook weinig hier over te zeggen.

Ik ben echt bang dat het enige dat je nog rest een advocaat in de arm te nemen of op zijn minst een keer een hele boze brief te sturen met alle feiten op een rij. Ik vind het overigens diep triest om zo te handelen als hoster zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 18:36
jellywoods schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:31:
[...]

Dat zou heel goed kunnen, maar ik kan geen connectie vinden. Ik ken het bedrijf op zich niet, nog nooit van gehoord.

[...]
Indien het bedrijf dat je domein nu geregistreerd heeft staan verbonden is met jou oude host kun je hm nog terughalen via rechtswegen. Is het een andere partij die de url zal vrijkomen en dacht "dies van mij" dan kun jij het vergeten en alleen maar gaan voor een schadevergoeding van nou oude webhost (Tenminste dit zegt mijn onderbuik, ik zal vanavond eens een balletje opgooien bij een aantal juristen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Aan de SIDN heb je idd geen zak (spreek ook uit eigen ervaring).
De enige kans die ik voor je zie is de zaak voorleggen aan de nieuwe eigenaar en vragen of je het domein terug mag hebben (er van uit gaande dat het niet een ander bedrijfje is (of een vriend oid) van de ISP waar je nu mee in de knoop ligt.
Misschien moet je de .com variant vast- (laten) leggen...
Een waardeloze actie van je oude ISP. Sterkte.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellywoods
Ik ben al een week aan het bellen naar die nieuwe ISP, maar 'uiteraard' neemt die nooit en te nimmer op. Ik heb meteen .net laten vastleggen, en de site draait nu ook weer. Die nota ga ik alsnog niet betalen, maar ik ga denk ik geen verdere stappen nemen, omdat die kosten me het gewoon niet waard zijn (zowel financieel als tijd). Ik kan me er nu nog witheet om maken hoe dit gebeurd is.. maar goed, we kijken wel weer verder. Het is gewoon een naaistreek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-06 11:22
De SIDN heeft gelijk: een provider kan ene domein uit de DNS gooien en vervolgens het domein opheffen om technische redenen. Daar gaat de SIDN geen uitspraak over doen (wel als ze het normaal hadden opgeheven zonder een ondertekend contract van jouw).

Maar: je provider heeft het uit de DNS gegooid zonder jouw toestemming. Hij is daarbij in gebreke gebleven (niet leveren van DNS-diensten). Daardoor ben jij nu je domein kwijt. Ik weet niet wat er in de Algemene Voorwaarden staat, maar er is een kans dat je ze kunt aanspreken voor gevolgschade. Je kunt je geld in ieder geval terugvragen voor de periode dat je wel betaald hebt, maar dat het domein niet in de DNS stond.

[ Voor 4% gewijzigd door jurri@n op 26-01-2005 15:12 . Reden: Kromme zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellywoods
Ma_rK schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:13:
Als je beide partijen checkt in whois krijg je bij allebei:

inetnum: 62.212.82.0 - 62.212.82.63
netname: Netbuy
descr: Netbuy Hosting
descr: P.O. Box 41
descr: 4560AA, Hulst
descr: Netherlands
descr: www.netbuy.nl
remarks: Please send email to abuse@leaseweb.com" for complaints
remarks: regarding portscans, DoS attacks and spam.
country: NL
admin-c: CRS4-RIPE
tech-c: SPW1-RIPE
status: ASSIGNED PA
mnt-by: OCOM-MNT
changed: ripe@ocom.com 20041019
source: RIPE

route: 62.212.64.0/19
descr: OCOM
origin: AS16265
remarks: Ocom
changed: ripe@ocom.com 20031209

person: Corne Stevens
address: P.O. Box 41
address: 4560 AA Hulst
address: Netherlands
phone: +31 114 370074
fax-no: +31 114 370072
e-mail: ripe@leaseweb.nl
nic-hdl: CRS4-RIPE
remarks: Netbuy Hosting
remarks: www.netbuy.nl
notify: ripe@ocom.com
changed: ripe@ocom.com 20031209

person: Bas Spandaw
address: P.O. Box 616
address: 3500 AP Utrecht
address: Netherlands
phone: +31 30 236 8696
fax-no: +31 30 236 8779
e-mail: spandaw@leaseweb.com
nic-hdl: SPW1-RIPE
remarks: LeaseWeb
remarks: www.leaseweb.com
notify: ripe@ocom.com
changed: ripe@ocom.com 20040418

Wil dit wat betekenen? Of is dat toeval?

Check: http://sunny.nic.com/cgi-bin/whois
ip: 62.212.77.118 en 62.212.82.30

[ Voor 3% gewijzigd door jellywoods op 26-01-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

jurri@n schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:09:
De SIDN heeft gelijk: een provider kan ene domein uit de DNS gooien en vervolgens het domein opheffen om technische redenen.
Dan moet er wel een technische reden zijn, en dat is alleen als de nameserver niet voldoet aan de eisen en dat is hier neem ik aan niet aan de hand geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-06 11:22
IceStorm schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:19:
[...]

Dan moet er wel een technische reden zijn, en dat is alleen als de nameserver niet voldoet aan de eisen en dat is hier neem ik aan niet aan de hand geweest.
Dat was dus wel aan de hand, want het domein stond compleet niet meer in deze nameserver (was er door de provider uitgegooit, toch?). Zodra het domein niet meer in de nameserver staat is dit een geldige reden om het domein om technische redenen te laten opheffen.

Sterker nog: de SIDN schrijft deze handelswijze zelfs voor! Maar wel met de kanttekening dat dit volledig voor risico van de registar (in dit geval de provider) is. De provider had er over moeten nadenken dat hij op deze wijze contractbreuk pleegt (niet nakomen van levering van DNS-diensten).

[ Voor 3% gewijzigd door jurri@n op 26-01-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Hmm, zo heb ik het eerlijk gezegd nooit begrepen maar dat is misschien naief geweest :).

Misschien toch een teken dat we in Nederland ook maar eens iets als een domain-ethix zoals in Belgie moeten gaan invoeren (en er niet alleen over praten ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95131

Ik zou gewoon een advocaat inschakelen. Als je niet veel meer dan een dikke 2000 euro per maand bruto verdiend, en ook geen eigen huis hebt met een flinke waarde, kun je je voor een prikkie (eigen bijdrage) een advocaat toe eigenen. Je moet dan een bewijs van onvermogen hebben, wat bij je gemeente is aan te vragen. Zo heb ik dat vroeger ook wel eens gedaan met een dergelijke zaak. Je dient wel eerst zelf de nodige actie te ondernemen, dat wil zeggen; stuur een aangetekende brief naar je hostingprovider, waarin je hem duidelijk aansprakelijk stelt voor hetgeen wat zich heeft afgespeeld tussen jou en hem. Mocht hij niet binnen een redelijke gestelde termijn (bijvoorbeeld 7 dagen) reageren, kun je hem vertellen dat je alles overdraagt aan je advocaat die je inmiddels hebt geraadpleegd. Om hem ervan te overtuigen dat je dat ook echt gaat doen, kun je in je brief zetten dat je reeds de papieren in huis hebt van een bewijs van onvermogen, zodat er voor jou verder geen uit-de-hand-lopende kosten aanzitten om ook daadwerkelijk naar een advocaat te stappen. In dit geval (en mits jij uiteraard volledig in je recht staat) is hij ook aansprakelijk voor de kosten van die eigen bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heb niet alles gevolgd, maar dit is er van jouw site geworden:
Welcome to alleen-registratie.nl!
This is a place-holder for the alleen-registratie.nl home page.
Sterkte iig

(ben niet zo'n iemand die weet wat ieders rechten zijn, dus een groot verhaal ophangen zal ik niet :P)
Pagina: 1