Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

hinderlijke messenger alerts

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest zo nodig mijn firewall upgraden 8)7 8)7 8)7 . God weet waarom ik zo dom kon zijn }:O . Maar goed, het is gebeurd. In de tien seconden dat mijn computer even geen firewall had, werden er twee kloothommels onderschept. Een andere kwam er doorheen maar overleefde de scan, die ik tierend inzette :( :( :( , niet. Maar waarschijnlijk zit er wel iets in dat nog niet gevonden is. Er komen een soort van popups in windows, die zeggen messenger alerts te zijn. Een nieuwe vorm van adverteren, blabla. En je moet naar een of andere website gaan voor gratis adware scan. Goed, op een andere computer doe ik dat en de website blijkt coming soon te zijn. Het is erg vervelend, zeker als je aan het typen bent in word en dan ineens dat ding dat op de voorgrond komt. Daarnaast vertrouw ik het niet dat er shit in mijn computer is gekomen.

Wat zijn dit voor nieuwe bugs? |:(

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 23:30

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Kijk eens op deze site.

http://users.pandora.be/mistabeen/agteam.html
Modbreak:Laat dat eens achterwege :/

[ Voor 22% gewijzigd door pasta op 20-01-2005 14:42 ]

Mr. T.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik al gedaan en ik stel een onschuldige vraag. Kan er iemand die minder arrogant is even helpen met mijn probleem?

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Dat wordt lastig denk ik, we zijn hier allemaal zo arrogant johh.

Probeer dit maar eens:

ad-aware
spybot search@destroy
Hijackthis
Hitman Pro
Microsoft Antispyware

Google is your friend en anders kun je ook nog de search gebruiken op GoT.

• rogue
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 12:41
het kan misschien arrogant overkomen, maar hij heeft wel een beetje gelijk. Als je die site waarnaar gelinkt wordt invult in google kom je er waarschijnlijk achter dat er wat spyware op je bak staat. Draai eens ad-aware, spybot of meer van dat soort leuke software, dan kom je wel van die pop-ups af.

edit:
must...type...faster....

[ Voor 7% gewijzigd door rogue op 20-01-2005 10:06 ]

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 09:12

Emerge

Bifidus schmifidus

Dat zijn geen bugs. Draai gewoon de welbekende anti-spyware programma's zoals SpyBot S&D, Ad-Aware, of als je 't jezelf helemaal makkelijk wil maken download je Hitman Pro. Hoef je verder zelf niks te installeren.

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Verwijderd

Dit maakt mijn ochtend weer goed, :*) http://users.pandora.be/mistabeen/agteam.html
God wie verzint dit hahaha

koffie tijd dan maar.

Heb je al hitman geprobeert. de alles in 1 oplossing?? (schit net telaat)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 10:06 ]

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-10 08:48

dailyleaf

...

Ik ken de berichten al langer en het is niet meer dan adverteren via het Windows Messenger functie.

Ik weet wel hoe je ze niet meer kan krijgen. Maar het de oorzaak oplossen kan ik niet, omdat ook ik niet weet wat er gebeurd is voordat je de eerste krijgt en of er iets voor actief is.

Messenger is een onderdeel van Windows waarmee simpele berichtjes verstuurd kunnen worden over een netwerk en over internet. Ooit wel eens een 'net send' gedaan? Dat is het dus.

Deze messenger functie is ook uit te schakelen.
Via configuratie-scherm <-> Systeembeheer <-> Services
Ergens in die lijst staat Messenger, deze kan je op handmatig starten zetten en ook stoppen.

Andere simpele commandos in dos zijn:
net stop messenger
net start messenger
Om handmatig de service te starten en te stoppen.

Ik hoop dat je nu wat wijzer bent geworden.

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg argwaan over deze dingen omdat het kwam na die firewall update, en ik daarvoor wekenlang geen last van ze had. Eerder had ik ook zulke onzin maar toen bracht een eerlijke HD crash soelaas. Niet dat ik dat er voor over heb om er vanaf te komen 8)7 ...

Adaware vond ze niet, ik draai kasperski en zal die andere programma's ook proberen. Het is godgeklaagd dat je 3 virussen/trojans/wormen krijgt tijdens een paar seconden durende wall breach, ik had aardig de behoefte om zinloos te gaan toen ik dat zag. Klotezooi dat die scriptkiddies het internet zo lopen te verkloten.

Het invullen van deze site op google brengt wat onzin. Het zou heel goed een site kunnen zijn die op 'besmette' computers reageert en niet op het geval waarvanaf ik nu bezig ben. Mijn reactie was een beetje knorrig omdat ik al gezocht had en als het een UTFG was dan had ik hier niet gepost. Ik post hier op het forum omdat ik er van uit ga dat dit een nieuwe bedreiging is die ik nog niet ken, en mijn software er niks tegen doet. Uitzetten van alerts is symptoombestrijding en ik zal het wel doen, maar ben er niet gerust op.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:06:
Uitzetten van alerts is symptoombestrijding en ik zal het wel doen, maar ben er niet gerust op.
Toch zou ik gewoon messenger service uit zetten hoor, trouwens deze staat standaard ook uit in WinXP SP2. Want dat is de enige manier om het op te lossen namelijk. Het is volgens mij geen trojan ofzo, maar gewoon spam @ random ip addressen via messenger. Niets om je zorgen over te maken dus. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 23:30

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Kijk Das_bob,

Dat is natuurlijk info waar we wat mee kunnen.

De reden waarom ik jou die hele flauwe link heb gegeven spreekt eigenlijk
wel een beetje voor zich (moet je natuurlijk ook een beetje de humor van inzien),
maar dat heb je gelukkig zelf al ingezien dus daar zal ik verder niet over doorgaan.

Het antwoord dat je nodig hebt is al gegeven maar toch wil ik je nog wel even verder helpen.

Idd wil het installeren van SP2 (mits je met XP werkt) helpen, wat je anders ook nog kan doen
is Spysweeper/Adaware installeren. Ik dacht dat beiden de optie hadden om die vervelende
popups uit te schakelen.

No hard feelings

Mr. T.

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10 15:14
uitvoeren >> services.msc >> messenger dubbelklik >> tabblad algemeen >> opstarttype: uitschakelen.

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Misschien dat we er 2 jaar geleden nog iets aan hadden. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.