Toon posts:

Nec Dvd Brander, brandt niet volledige snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een NEc 3500 brander en heb er een probleem mee. als ik met nero/of clone dvd een dvd wil gaan branden dan doet hij er gewoon rond de 40 min over het licht niet aan de dvd's die ik gebruik heb verschillende getest.. zelfs een andere IDE kabel werkt ook niet .

daarna heb ik een NEC 2500 brander getest erin en die doet het zelfde probleem dus ik denk dat ik een probleem met iets van mijn systeem heb maar ik kan er niet achter komen wat het probleem precies is..

heb een Dell P4 pc met 1024 intern geheuge dus misschien weten jullie het misschien wat het probleem zou kunnen zijn.

Verwijderd

Modbreak:Dat noemen we nou een troll, jouw opmerking raakt kant nog wal, heeft niets te maken met het topic, en is gewoonweg irritant. Houd daarmee op ajb :(

[ Voor 82% gewijzigd door Oscar the Grouch op 20-01-2005 10:02 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Fijne aanvulling voor dit topic vliegerinuss.

Maar goed; Aantal vraagjes voor de TS.

1. Welke merken dvd's heb je allemaal al gebruikt.
2. Welke mediasnelheid geeft nero aan voordat je op 'Burn' klikt
3. Heb je gecontroleerd of je UDMA aanstaat op de controler.

Pvouput live

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Op welk IDE kanaal heb je cd/dvd spelers/branders aangesloten en welk IDE kanaal voor je hardeschijf en vertel aub even wat meer over je systeem wat je er in hebt zitten. Als je dat niet weet kijk dan even naar aida of everest home.

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Ik heb dezelfde brander en heb hetzelfde ervaren. Maar het heeft geloof ik te maken met het feit dat de brander aan de binnenkant van de schijf begint met schrijven en zo naar buiten schuift, terwijl de dvd op dezelfde snelheid blijft draaien. Als de laser dus aan de buitenkant is aangekomen legt dvd een grotere afstand af in dezelfde tijd, dus kan er meer informatie worden geschreven.

Ik heb nu ff geen verdere onderbouwing voor dit verhaal, maar ik meen me er iets van te herinneren.

Verwijderd

Topicstarter
Memorex.....philips....Arita dvd's heb ik gebruikt
bij nero heb ik gekozen voor max en als hij begint staat hij op 11.000 ongeveer
bij mijn ide controllers heb ik wel gekeken en die staat dan op DMA...
voor de rest heb ik de brander op de Primaire en secundare IDE aangesloten allemaal het zelfde... geen verschil en wat ik nog meer in het systeem heb zitten op de Primaire 2 hd's en op de secundare alleen die NEc brander....

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:52

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

move OH >> OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2025
Jumpers al eens op CS (cable select) gezet ? Zou op zich niet moeten uitmaken, als die op Master staat moet je ook gewoon de normale snelheden halen maar wie weet.

Verwijderd

oke grapje kan dus ook al niet :O

Heb je de master/slave setting gechecked? en krijgt hij wel genoeg stroom?

Verwijderd

Topicstarter
kijk daar zat ik dus ook al naar te krijgen of ze wel genoeg stroom kijken..... maar hoe kan ik daar achter komen.

Verwijderd

umm dat is moeilijk te zien ja. heb je een potmeter??

Hoeveel kaarten enzo heb je in je computer? Want het kan zijn dat je voeding het niet helemaal aan kan. Heb ik nu ook last van sinds me 6600GT. Cdrom speler gaat dan vaag doen.

Probeer eens een cdrom speler los te koppellen en dan te branden. Of mischien dat iemand anders een makkelijkere oplossing heeft.

Verwijderd

als voeding het probleem zou zijn zou zijn systeem veel instabieler moeten zijn

staan ze in je configuratiescherm/systeem wel op de maximale snelheid
(wellicht staan ze op pio mode?)
ipv (u)dma?

Verwijderd

Nou dat hoeft niet. Alleen mijn cd-romspeler deed het de ene keer wel en de andere keer niet.. en voor de rest deed de pc het wel.

Het zou ook wel een i/o of dma probleem kunnen wezen.. dat ie een conflict heeft met een ander apparaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 12:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
ze staan op udm dat had ik al gecontroleert

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:47

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb je wel een ide kabel met 80 pins gebruikt?

Aangezien de nec branders een ata 66 interface hebben.

Ik heb zo'n kabel eraan en bij mij staat de brander nu op udma4.

Tweakers Discord

Verwijderd

Ik zou eens een clean install proberen of ff een dual boot aanmaken, kijken of dat wil werken. Verder kan het aantal problemen zijn, progamma's die op de achtergrond meedraaien, spyware etc, stof op de lens, slechte voeding, instellingen van de software staan niet goed ( staat buffer underrun wel aan ) etc etc.

Probeer zelf de mogelijkheden wat te minimaliseren om zo tot de oplossing te komen. Voor hetzelfde geld moet er ff een nieuwe IDE kabel op, moet je de structuur van je schijven/cd-rom/dvd-d veranderen, je moederbord BIOS ff nakijken.

Het is moeilijk om een via een forum dit soort problemen op te lossen, maar ga logisch te werk, dingen uitsluiten, kom je vaak zelf bij het probleem uit :)

Succes

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er een ide kabel bijgeleverd die heb ik geprobeert... ik heb zelfs ook een schone installatie gedaan.. MAAR toen op dat moment heeft mijn brander het 3 dagen gedaan GOED en opeens pats boem viel die gewoon weer terug. zonder enige melding of storing toen heb ik nogmaals een nieuwe installatie geprobeert en tevergeefs dit keer geen resultaat..
heb een bios update gegedaan....dus dat zou ook goed moeten zitten

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:47

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Wellicht de brander in een andere pc te proberen, als die het dan niet goed doet dan kun je hem terugbrengen en weet je waar het probleem zit :)

Als de brander het wel goed doet in de andere pc dan zou je misschien je bios nog eens kunnen nalopen, anders weet ik zo ook geen oplossing..

Tweakers Discord

Pagina: 1