[Picasa] Keywords exporteren/backuppen

Pagina: 1
Acties:

• web-hawk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-01-2022

web-hawk

web-con.nl

Topicstarter
Ik gebruik het programma Picasa al een tijdje en heb inmiddels flink wat foto's hiermee gecatagorieseerd. Ik maak ook veel gebruik van de keywords-functie in het programma (bijv. om namen van personen op de foto erin te vermelden, zodat ik snel alle foto's waar een persoon op staat kan vinden.)

Nu vroeg ik me af waar picasa deze keywords opslaat en of deze behouden blijven als ik die foto's ooit eens moet backuppen ofzo.

Ik heb al in alle picasa-files gezocht en in alle image-informatie, maar ik kan het nergens terugvinden! Je zou verwachten dat er ergens een database of een textfile moet zijn waar alles instaat...zelfs op de picasa-sites of via google is hier niks over te vinden!

Het lijkt me dat ik toch niet de enige ben die over dit probleem heeft nagedacht?

Innovation beyond Imagination

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
er zit volgens mij in elke fotodirectory een verborgen picasa.ini bestand. Staat het daar niet in?

Ik kan het nu niet testen want ik heb het niet op m'n PC

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-08 11:20

Garyu

WW

Volgens mij wordt dit niet in de picasa.ini bestanden opgeslagen maar in de IPTC data (geloof ik) van de foto's zelf. Een andere mogelijkheid is dat het in de Picasa folder opgeslagen wordt in een centrale database, maar ik hoop dat het in IPTC wordt opgeslagen...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future