Toon posts:

Programma om MP3 bestanden in te korten

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma die ongeveer 50 mp3 bestanden tegelijk kan inkorten na 1 minuut.

Ik heb heel google en tweakers al doorzocht. maar ik kan niets vinden.

Kent iemand zon progje? Bestaat het uperhaupt?

ow, als laatste: het moet onder winxp werken! want veel van die programma's die ik geprobeert heb werken niet onder winxp. :(

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:13
Hoe bedoel je 'inkorten', moet per mp3 het nummer worden afgekapt na 1 minuut speeltijd, of moet de bestandgroote per mp3 veranderd worden?

Mja, als ik zelf zoiets zou willen proberen, misschien met Magix Mp3 Maker, of wellicht met Pinnacle Studio. Met Pinnacle Studio kun je mp3's achter elkaar plakken, knippen waar jij ze afgekapt wil hebben, en dan coderen zonder video-input naar een wav-bestand, welke weer makkelijk is om te zetten naar een mp3-bestand.

Mijn YouTube Channel

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:46

Nibbz

Postmaster General

met Cool Edit 2000 en Cool Edit 2.0 kun je dat doen.

13:37

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

Even vermelden dat het oude Cool Edit niet meer bestaat, dat is nu Audition geworden.
Met Audition heb ik echter geen ervaring, Cool Edit wel - en dat zijn goede ervaringen ook ;)

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Topicstarter
Snowwie schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:17:
Hoe bedoel je 'inkorten', moet per mp3 het nummer worden afgekapt na 1 minuut speeltijd, of moet de bestandgroote per mp3 veranderd worden?

Mja, als ik zelf zoiets zou willen proberen, misschien met Magix Mp3 Maker, of wellicht met Pinnacle Studio. Met Pinnacle Studio kun je mp3's achter elkaar plakken, knippen waar jij ze afgekapt wil hebben, en dan coderen zonder video-input naar een wav-bestand, welke weer makkelijk is om te zetten naar een mp3-bestand.
het is de bedoeling dat ze allemaal naar 1 minuut worden omgezet. ik probeer nog wel even wat progjes. en anders doe ik ze wel 1 voor 1. ik vroeg me gewoon even af of deze progjes bestonden.

thnx

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Met Adobe Audition kan je inderdaad inkorten en batches laten lopen :)

Maar dat kost ook wat.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 10:41

NBK

Weercam-Avatar

Ik kwam in de Computeridee 1 van 2005 bij de rubriek "Voor Nop" een link naar de volgende tool tegen: MP3directCut.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
CoolEdit an Audition zijn wav-editors. Als je hiermee een mp3-bestand bewerkt zal het bestand eerst gedecodeerd worden naar wav en bij het opslaan weer opnieuw gecodeerd naar mp3. Bij deze laatste coderingsslag treedt kwaliteitsverlies op, dus je kunt beter een programma als mp3directcut gebruiken, dit programma bewerkt het mp3-bestand direct en zonder kwaliteitsverlies.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Linchpin schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:13:
CoolEdit an Audition zijn wav-editors. Als je hiermee een mp3-bestand bewerkt zal het bestand eerst gedecodeerd worden naar wav en bij het opslaan weer opnieuw gecodeerd naar mp3. Bij deze laatste coderingsslag treedt kwaliteitsverlies op, dus je kunt beter een programma als mp3directcut gebruiken, dit programma bewerkt het mp3-bestand direct en zonder kwaliteitsverlies.
Zijn wel wav-editors, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat audition wel degelijk over de mogelijkheid beschikte om een mp3 direct te bewerken (zonder conversie dus).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1