Ik draai sinds jaar en dag op al mijn debian servers een config van qmail + vpopmail + mysql + spamassassin + clamav + nog een x aantal patches zoals quota support etc.
Nu heb ik afgelopen week 1 van de servers geupgrade en een nieuwe setup gedaan. in verband met nogal nieuwe hardware (o.a. sata disks) heb ik sarge geinstalleerd met de 2.6.8 kernel. Vervolgens zelf een customized kernel gebakken 2.6.8 (gcc3)
Nu heb ik het probleem dat bij de installatie van qmail etc. alles in principe goed lijkt te verlopen totdat ik bij courier-imap aan kom. De authdeamon compileert zonder problemen. Vervolgens configure ik courier imap 4.0.0 of 4.0.1. met:
gaat zonder problemen.
Vervolgens doe ik een "make" en krijg de volgende error (onderste stukje van make-output):
Ik dacht eerst dat het aan missende libs lag, dus ik heb alle libraries met apt-get geinstalleerd die mij nodig lijken. Vervolgens ook alles nog eens nagelopen zoals maildrop e.d. (was reeds geinstalleerd) maar ik ben het spoor helemaal bijster.
Iemand enig idee hoe ik dit verder moet aanpakken? Ik wil perse niet met de debian courier-imap package werken omdat die geen vpopmail ondersteuning heeft wat (misschien een beetje helaas) echt noodzakelijk is voor deze bak.
Ik hoop dat iemand zijn licht hierop kan schijnen.
Nu heb ik afgelopen week 1 van de servers geupgrade en een nieuwe setup gedaan. in verband met nogal nieuwe hardware (o.a. sata disks) heb ik sarge geinstalleerd met de 2.6.8 kernel. Vervolgens zelf een customized kernel gebakken 2.6.8 (gcc3)
Nu heb ik het probleem dat bij de installatie van qmail etc. alles in principe goed lijkt te verlopen totdat ik bij courier-imap aan kom. De authdeamon compileert zonder problemen. Vervolgens configure ik courier imap 4.0.0 of 4.0.1. met:
code:
1
| ./configure --prefix=/usr/local/courier-imap --disable-root-check --with-ssl |
gaat zonder problemen.
Vervolgens doe ik een "make" en krijg de volgende error (onderste stukje van make-output):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Linking couriertcpd Compiling starttls.c Linking couriertls Compiling tlscachetest.c Linking tlscachetest make[3]: Leaving directory `/qmailsetup/courier/courier-imap-4.0.1/tcpd' make[2]: Leaving directory `/qmailsetup/courier/courier-imap-4.0.1/tcpd' Making all in imap make[2]: Entering directory `/qmailsetup/courier/courier-imap-4.0.1/imap' make[2]: *** No rule to make target `README.proxy', needed by `all'. Stop. make[2]: Leaving directory `/qmailsetup/courier/courier-imap-4.0.1/imap' make[1]: *** [all-recursive] Error 1 make[1]: Leaving directory `/qmailsetup/courier/courier-imap-4.0.1' make: *** [all] Error 2 |
Ik dacht eerst dat het aan missende libs lag, dus ik heb alle libraries met apt-get geinstalleerd die mij nodig lijken. Vervolgens ook alles nog eens nagelopen zoals maildrop e.d. (was reeds geinstalleerd) maar ik ben het spoor helemaal bijster.
Iemand enig idee hoe ik dit verder moet aanpakken? Ik wil perse niet met de debian courier-imap package werken omdat die geen vpopmail ondersteuning heeft wat (misschien een beetje helaas) echt noodzakelijk is voor deze bak.
Ik hoop dat iemand zijn licht hierop kan schijnen.
What are clouds made of? Linux servers mostly!