Toon posts:

TFT en Transport

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halleekes beste mensen,

Ik ben momenteel met een projectplan bezig om een verrijdbare en robuuste PC (met een hele dijk meer ingebouwd) te bouwen..Erg leuk, en de config gaat geweldig, maar ik zit met één probleem: het beeldscherm.. CRT is niet echt een optie, maar TFT..? Ik probeer hopeloos te googlen en op GoT te zoeken naar wat tastbare antwoorden, maar overal waar ik zie wordt mijn vraag maar half of helemal niet beantwoord. Dus vandaar deze vraag aan jullie guru's :)

1) TFT met regelmatig transport (met een tred van 3 km/h over normale bestrating rammelen) .. Kan een TFT dat aan. Aan de ene kant lijkt mij dat TFT gevoeliger is, maar aan de andere kant, CRT heeft ook een dik elektronenkanon wat de klappen moet opvangen. Is het met rubbertjes opvangen van de klappen genoeg, of kan het schudden alleen ook wat kapot maken. Om een idee te geven, de totale constructie weegt gok ik rond de 50 - 60 kg, en het TFT scherm is tijdens transport horizontaal bevestigd aan de binnenkant van de deksel.

2) Ik ben al heel de tijd aan het zoeken naar een TFT scherm wat ik zonder standaard kan ophangen, liefst ook met de connectors aan de onderkant ipv achterkant, dit ivm het inbouwen van de TFT.. Op zich is dit "gebrek" niet erg, maar als ze er zijn in ongeveer de prijsklasse van 300 euro dan vind ik het best :)

NBtje: Ik mik op een 17" scherm

Verwijderd

TFT/LCD schermen worden niet voor niets gebruikt in allerlei mobiele toepassingen (laptop, telefoon, portable DVD/spelcomputer, computer/mediacenter in auto/vliegtuig/trein etc.) ;)

Het enige is wellicht dat 'buro' TFT's constructief minder erop berekend zijn en dat er daardoor ook veel op sterkte etc bespaard wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 01:48 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij kan een TFT daar prima tegen. Het zit allemaal zo op elkaar gepropt dat er geen ruimte is om dingen los te laten rammelen. Bij CRT's lijkt het risico me juist veel groter.

Verder zou ik niet bezuinigen op wieltjes voor het apparaat. Als je met lucht gevulde wieltjes kunt vinden (zoals auto/fietsband dus, maar dan miniatuur) dan zou het helemaal ideaal zijn.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Ik zou me alleen zorgen maken om eventuele stoten die het schermoppervlak zelf zou moeten opvangen. Eventueel kun je een laag harde transparante kunststof als extra laag ervoor hangen of iets dergelijks.

Ik zou even wat sites van goedkope TFT merken langsgaan om te kijken welke wallmount supporten. Ik ken ze alleen van Samsung welke meestal al aardig prijzig zijn dan (maar er zijn er vast wel meer :)).

Verwijderd

Topicstarter
Ge-wel-dig... Kijk dat zijn nou antwoorden waar een mens blij van wordt :D

Blijf ze maar posten, hoe meer info, hoe blijer ik wordt! Zijn er nog mensen die positieve of negatieve ervaringen hebben met TFT en transport? Alle info is welkom :)

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 18:35

pes

Shuttle heeft TFT's die met een geharde glasplaat voorzien zijn... die kunnen wel tegen een stootje.

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Er zijn ook een hoop TFT's te koop met een soort glasplaat ervoor, (bijv. Neovo).
Dat biedt ook een uitstekende bescherming en is vrij makkelijk schoon te maken.

(ik zie dat mijn voorganger hetzelfde idee had B) )

[ Voor 17% gewijzigd door Saryon op 20-01-2005 10:14 ]

Deliriant isti Romani.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik heb weer wat gezocht, maar ik vraag me nu weer het volgende af:

Wallmount, ik kan er niet veel van volgen.. Ik had in de eerste instantie een Acer TFT 17" op het oog. Na de post waarin wallmount stond, ben ik gaan zoeken naar wallmounts gezocht (eindelijk een term waarmee ik gericht kan zoeken) en toen zag ik dus dat "mijn" TFT ook wallmount had, maar wat ze er mee bedoelen.... ?

Het gaat om de Acer AL1711s (Zilver) en de specs zijn allemaal heel leuk, maar dan komen we bij wallmount: staat er VESA wall-mount (no parts included)

Kijken we wat verder dan onze neus dan lezen we bij een andere TFT Supported 75mm x 75mm... Weer iets verder staat weer een andere TFT met VESA (100mm x 100mm) als wallmount specificaties

Ik had gehoopt gewoon fijn een ja of een nee te krijgen, maar dat zit er blijkbaar niet in.. Net zoals altijd heb ik eerst braaf gezocht naar antwoorden, maar niks gevonden. Mijn vraag: wat zijn de verschillen? Zijn er uberhaupt TFT's die geen wallmount supporten (of zijn het alleen die van acer die dat altijd supporten?)

Heren, wederom het verzoek om jullie licht op deze zaak te laten vallen (en nogmaals bedankt voor alle behulpzame reacties)

PS: ik heb gekeken bij Shuttle, maar TFT's beginnen daar bij de 650 euro ofzo, en dat is een paar honderd euro over het geoogde bedrag :+

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 18:35

pes

VESA is een norm voor de afmetingen (en waarschijnlijk ook andere zaken) van de wallmount. Voorzover ik weet zijn er twee soorten: 75×75mm en 100×100mm. Monitoren kunnen een van de twee afmetingen hebben.

Volgens mij kunnen alle monitorarmen e.d. beide afmetingen aan, maar kijk bij de specificaties voor de zekerheid. En als een TFT-monitor geen wallmount ondersteunt, dan zal je ook geen VESA-specificaties erbij zien.

[ Voor 23% gewijzigd door pes op 20-01-2005 16:25 ]

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vervoer me tft altijd in de originele verpakking :) Als hij daar in zit moet hij wel tegen een stootje kunnen. Ik weet niet of dat bij jou ook een mogelijkheid is :)

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:37

B-lennium

Volvo 164 1975!

mijn samsung heeft 100x100 wallmount, dwz vier gaatjes (m5 of m4) in een 100x100mm vierkant achter op de monitor.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Topicstarter
E-jey schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 17:10:
Ik vervoer me tft altijd in de originele verpakking :) Als hij daar in zit moet hij wel tegen een stootje kunnen. Ik weet niet of dat bij jou ook een mogelijkheid is :)
Nee, ik vrees van niet, het is iig minder cool :p haha ;)

En die samsung? Welke prijsklasse zitten we dan?

++edit

ROFL: staat er bij zijn naam Samsung [typenummer] powered.... got-o-got, welke zou tie toch hebben 8)7

++edit 2

Okay, ik zie nu dat die dus ook dat die vrij prijzig is.... We kijken nog even verder :p

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 18:33 ]

Pagina: 1