Toon posts:

Probleem netwerk aanleggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een netwerk tussen 2 PC's
ene PC - GEEN IRQ's vrij, wel 2 USB poorten
andere - GEEN USB maar wel plaats voor een netwerkkaart

zou het kunnen van USB naar netwerkkaart???
zo niet, hoe dan wel

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kan toch IRQ's delen, dus er toch een netwerkkaart inzetten, en dan van netwerkkaart naar netwerkkaart.

Je kan in de andere pc usbpoorten zetten, die zijn gewoon te krijgen als pcikaartje, en dan van usb naar usb gaan.

Verwijderd

Je kunt inderdaad IRQ's delen. Zou ik niet doen. Ik zou eerder een com-, parallel-, of USBpoort disablen in de bios. Zo krijg je weer irq's vrij.

De USB-kaartje bij plaatsen gaat niet want dan heb je nog steeds geen IRQ's vrij. DUH

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 05 januari 2001 22:24 schreef mozeskriebels het volgende:
De USB-kaartje bij plaatsen gaat niet want dan heb je nog steeds geen IRQ's vrij. DUH
De pc zonder usb had gewoon dingen vrij, dus daar kan zo'n kaartje perfect in.

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:15
Op zaterdag 06 januari 2001 01:56 schreef shadax het volgende:

[..]
De pc zonder usb had gewoon dingen vrij, dus daar kan zo'n kaartje perfect in.
USB op de ene pc gewoon uitzetten. Irq vrij :z.

• garp
  • Laatst online: 14-05 19:15
Dit was een dubbelpost.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

hmm .. Je hebt toch ook wel USB nics? .. Doe je in de een gewoon een kaart en in de ander een USB NIC... klaar

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Precies, gewoon een USB-to-Network speeltje en gaan met die handel. Overigens kan je zelfs als je geen irq's hebt waarschijnlijk nog gewoon een netwerkkaart toevoegen als je nog een pci slot vrij hebt. IRQ-sharing is heel normaal en werkt prima met netwerkkaarten. Allebei mijn netwerkkaarten delen een irq met andere apparaten. Geen centje pijn.

CC

Verwijderd

Jammer dat zo'n USB<->NIC zoveel langzamer gaat.

Delen van IRQ's is met een beetje up-to-date (dan wel kwaliteits-) kaarten echt geen enkel probleem, dus ik zou zeggen gewoon 2 3com 100 mbit kaartjes. Duur maar fijn.

Anders 2 merkloze. Goedkoop en fijner dan USB link.

Verwijderd

Hangt ervan af wat hij wil doen. Als hij wil internet sharen, dan is zo'n usb Nic snel genoeg, sterker nog, als de andere machine geen PCI slots (over) heeft dan is 10mbit de snelste oplossing die mogelijk is en is de USB nic niet echt minder snel (als je geen andere USB spul er aan hebt hangen natuurlijk)

CC

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er over internetten en misschien een spel over spelen >:)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 13:53
IMHO zou het het beste zijn om inderdaad de USB-controller uit te zetten (danwel een com-poort) Dit kan in de bios.

Vervolgens volstaan 2 Realtek netwerkkaartjes 10/100. Beiden PCI met een totale prijs van fl 50,-

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Spelletjes en internet zijn allemaal niet echt bandbreedte intensief. Een USB-NIC is meer dan genoeg in dit geval.

Voor iets meer performance gewoon een pci netwerkkaartje kopen (als je windows hebt maakt het merk niet uit, als je ook linux wil, dan is Intel of 3Com aan te raden, die hebben de breedste support hoor ik overal) en die erin zetten en kijken of het werkt, al heb je geen irq's vrij. Je merkt snel genoeg of het werkt of niet :)

Overigens, we kunnen kijken of je geen irq vrij kunt maken. Gebruik je alle com poorten die aanstaan? Gebruik je je parallelle poort? Zou de andere computer printserver kunnen spelen voor je?

Dat zijn de meest voor de hand liggende, je kan anders ook aangeven wat op welke irq bij je werkt.

CC

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 januari 2001 02:19 schreef Janoz het volgende:
hmm .. Je hebt toch ook wel USB nics? .. Doe je in de een gewoon een kaart en in de ander een USB NIC... klaar
ff vraagje tussendoor, wat is een USB NIC

Ik ben niet zo bekend op dit gebied.

Verwijderd

Dat is een apparaat dat je aan de ene kant in je computer plugt met USB en aan de andere in je netwerk (10baseT, 100baseT) plugt.

Oftewel, netwerkkaart via USB.

NIC=Network Interface Card=netwerkkaart.

CC

Verwijderd

Topicstarter
En hoe duur is zo'n apparaatje???

Verwijderd

geen idee, zo duur als je het wilt maken. Bij http://www.informatique.nl hebben ze bijvoorbeeld deze:
3Com 3C19250 USB Netwerk Interface 189.00. Das dus niet eens echt duur.

CC

• CmdrKeen
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

In Win98> kan je ook netwerken via een parallelle kabel. Hoef je niks met kaarten te doen, alleen een kabeltje van F25 te kopen. Moeten je PC's alleen niet verder dan een meter of twee van elkaar vandaan staan, anders wordt de kabel duurder.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Zit daar dan ook een kabel bij, en zo ja, hoeveel???

• CmdrKeen
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Als ik jou was zou ik eens op een doordeweeksedag (als t niet zo druk is), bij de MediaMarkt naar binnen lopen om te kijken wat ze voor je hebben.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Hoe snel is USB - NIC :?:?:?:?:?

Verwijderd

hoe snel is een banaan?

De meeste usb-nics zijn 10/100, alleen, USB is 12mbit en heeft overhead. Dan hangt het nog af van andere usb apparaten, maar als ie alleen op de usb-bus zit dan haal je ongeveer 10mbit ethernet snelheden waarschijnlijk. Your mileage may vary.

Internet is in ieder geval langzamer met alle consumer oplossingen van het moment.

CC
Pagina: 1